Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   sri lanka (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=903560)

milkzhake 18-07-2004 14:05

sri lanka

ik ben er op vakantie geweest en ik vond 't zo mooi daar
(ben er ook geboren)

zijn er nog meer mensen die daar op vakantie zijn geweest?
wat vond je ervan en waar ben je geweest?

Let's Quit 28-04-2007 10:48

Ik heb er negen manaden vrijwilligerswerk gedaan. Heb over het hele land gezeten en dus vanalles gezien. Ben je er ondertussen al terug geweest?

Gothic 29-04-2007 09:47

ik zou eigenlijk dit jaar gaan, maar het werd aan alle kanten afgeraden (vanwege 'aanslagen')... dus wie weet over een tijdje...

Kali 29-04-2007 11:50

Citaat:

Gothic schreef op 29-04-2007 @ 10:47 :
ik zou eigenlijk dit jaar gaan, maar het werd aan alle kanten afgeraden (vanwege 'aanslagen')... dus wie weet over een tijdje...

Die aanslagen zijn wel al de laatste 20 jaar aan de gang...
Dus maakt niet veel verschil uit. Gaat trouwens om de niet-toeristische kant waar deze gebeuren.

Gothic 29-04-2007 16:49

Citaat:

Kali schreef op 29-04-2007 @ 12:50 :
Dus maakt niet veel verschil uit. Gaat trouwens om de niet-toeristische kant waar deze gebeuren.

Steeds dichter bij toeristengebieden (en in de hoofdstad kort geleden) en eerst was er geen negatief reisadvies, en nu wel... dus dan vind ik dat persoonlijk iets om in overweging te nemen. Ga voor plezier op vakantie en dan liever ergens waar het 'veiliger' is...

Cartosa 29-04-2007 17:50

Citaat:

Kali schreef op 29-04-2007 @ 12:50 :

Idd.

In de hoofdstad waren er vroeger ook al problemen dus waarom zou je nu plots twijfelen. :s Er zijn maar weinig landen in de regio waar niks in het reisadvies staat lol. Londen en Madrid zijn volgens t reisadvies ook te mijden. ;)

Let's Quit 29-04-2007 18:06

Het reisadvies voor het land is trouwens in dezelfde categorie als Irak en Afghanistan. Maar ik kan je zeggen: het is enkel gevaarlijk als je net als ik heb gedaan met lokaal vervoer reist, als je met een standaard reisorganisatie gaat, merk je er niets van...

Cartosa 29-04-2007 20:55

Wat deed je daar dan, Let's quit?

alluman 05-07-2007 21:51

Citaat:

Let's Quit schreef op 29-04-2007 @ 19:06 :
Het reisadvies voor het land is trouwens in dezelfde categorie als Irak en Afghanistan. Maar ik kan je zeggen: het is enkel gevaarlijk als je net als ik heb gedaan met lokaal vervoer reist, als je met een standaard reisorganisatie gaat, merk je er niets van...
Klopt inderdaad. En dan zie ik nog steeds die lokale rode bus voor me richting Batticaloa. Bij een checkpost moest 'iedereen' gefoullieerd worden - dat wil zeggen: alle mannen gingen eruit, maar alle vrouwen en toeristen mochten gewoon blijven zitten. Terwijl juist vrouwen zichzelf opblazen. Ik had daar rustig met 80 kilo TNT kunnen zitten, terwijl de Tegenpartij mijn vriendin ergens zou hebben gegijzeld. Dat was weer een knap staaltje Singalese laksheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.