![]() |
gejatte stukjes?
Stukjes tekst/muziek die ook in een ander nummer voorkomen?
Beginstukje van raining blood slayer zit in Chocking Victim - In my grave op 01:32 |
Metallica in Bloodhound Gang toch ?
|
whitney?
|
For whom the bell tolls dacht ik. Kan ook een ander gaar bandje geweest zijn. Ik moest er ineens aan denken.
|
|
Citaat:
|
:D Ach het is een begin.
|
Over Bloodhound Gang gesproken, ik meen dat er op de debuutplaat van Coal Chamber een stuk van Fire Water Burn wordt gespeeld..
|
free cocaine van the Dwarves
Gimme the things that drive me insane Teenage women and free cocaine I want some free cocaine From my man who went to high school Abel said to Cain Momma was a groupie out on Donovan's brain for Free cocaine, free cocaine Pussy, carbohydrates, sometimes acid rain I just want a sniff of your free cocaine You know the best things in life are free And if they're free why don't you give it to me Free cocaine, free cocaine I want the 31 flavors, 69 years I'll take 13 vials worth, I don't care... staat een verwijzing in naar The Beatles - Money (that's what i want) The best things in life are free But you can keep them for the birds and bees Now give me money That's what I want That's what I want, yeah That's what I want |
en The Riplets zingen in 1 van hun songs "I wanna be a dead boy", ja raad eens welke band dat nummer geschreven heeft?
|
the riplets? :rolleyes:
ze hebben ook 'born in the usa' geript. |
Intro van Abigor - Kingdom of Darkness wordt ook gebruikt in Holy Poison of Sun of Hope (weet niet zeker) van Funeral Mist.
|
Nu we het toch over For Whom the Bell Tolls hebben, die kerkklokken in Warriors of Modern Death van Emperor doen er best wel aan denken.
|
Citaat:
|
:D
metallica heeft dat idd gejat van de grote sint bavo op de grote markt in haarlem |
Citaat:
On-topic: Welle Erdball gebruikt het zinnetje "Du bist bei mir" van Falco's Jeanny. Ik ben even vergeten welk nummer. |
Fear Factory - Linchpin
Pantera - Drag the waters openingsriffje is bijna identiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me)
de titel verwijst naar Heroin van The Velvet Underground: 'Heroin, be the death of me' dEUS - Via 'i skipped the part about love' komt van Low van R.E.M. dEUS - Memory Of A Festival verwijst naar David Bowie's 'Memory Of A Free festival' |
Ach, het is allebei kutmuziek en in de top 40 doet men niks anders.....
Maar wat dus zwaar gejat is: dat nieuwe nummer van Do, dat lijkt sprekend op Toxic van Britney Spears. |
in een nummer van thursday komt dit stukje tekst voor: please take these hands and throw them in the river
ik dacht dat dat gejat was van a sil mt zion |
dEUS - Everybody's Weird
"I will help you if I must / I will kill you if I can (...) / I will kill you if I must / I will help you if I can" zijn van Leonard Cohen's Song for Isaac, waar in hotellounge ook naar verwezen wordt En dat nummer 'Butterfly' van CrazyTown is volledig gebaseerd op een gejat stukje red hot chili peppers |
Citaat:
Ehw. |
Citaat:
|
Dat nieuwe nummer van de Lost Prophets, daar zit een stukje in dat me doet denken aan een stukje uit Papa was a rollingstone-versie van George Micheal (dat met solitairy sisteeer...)
al kan dat aan mijn vaagheid liggen. Toch heb ik het elke keer opnieuw, zelfs bij hun optreden. |
Citaat:
Wat was ik kwaad toen ik dat nummer van crazytown hoorde :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om maar niet te spreken van al die componisten die zich driehonderd keer omdraaien in hun graf..
|
Citaat:
|
Anouk - Pictures of your skin
en Meredith Brooks - I'm a bitch, I'm a lover zelfde intro |
the white stripes jatten stukjes van hun oude nummers om er eenzelfde nummer van te maken, maar dan met een andere tekst.
luister eens naar 'dead leaves and the dirty ground' van white blood cells en vervolgens naar 'there's no home for you here' van elephant. (N) |
Citaat:
|
het begint van at the gates - under a serpent sun lijkt op merauder's master killer...
heel eventjes maar. |
Citaat:
|
Crazytown - Butterfly
Dat gitaarpingeltje is van de RHCPeppers (Mothers Milk) |
Citaat:
's leuk... :rolleyes: |
ik vind de intro van catch the rainbow van rainbow wel erg lijken op little wing van hendrix
en children of the sea heeft qua zanglijn in het begin wel iets weg van hotel california |
x-cell factor - laatste nummer van de EP
is bijna identiek aan tool's 'aenema' (nummer). qua zanglijn face tomorrow niewue cd nummer staat de 'schism'baslijn kort op(althans zo lijkt het) |
Citaat:
trouwens creep van radiohead is qua acoorden volledig gejat van één of andere oldie, maar kan er niet meer opkomen welke |
C-mon and Kypski - The lumberjack
Qotsa - No one knows Beiden de zelfde bridge, alleen wordt deze bij de eerst genoemde slechts éen keer herhaald. |
walls of jericho - revival never goes out of style
zit zanglijn van pennywise- bro hymn in :) |
o van melrose
o oranje van melrose bro hymn van dj paul elstak of een of andere loser (iig de harcoreversie) niet fucken met pennywise :mad: |
The Specials - Little Bitch
Dandy Warhols - Bohemian Like You Het specials introotje word bij de dandy's door het hele nummer herhaald. |
Citaat:
face tomorro weet ik zo niet meer |
morrissey- certain people i know, riffthingy is van t rex ride a white swan kwam ik laatst achter
|
Citaat:
|
het beginstukje van gay rude boys unite van leftöver crack is bijna hetzelfde als dat stukje van unity van operation ivy
|
In een liedje van I voted for Kodos zit de begintune van the simpsons.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |