![]() |
Wat doen jullie met je kleingeld?
en dan heb ik het vooral om munten van 1, 2 en 5 cent. geven jullie ze gelijk weer uit of bewaar je ze in een grote pot, of nog anders?
ik bewaar ze in van die rolletjes die je bij de bank kan halen. werk geld en recht vind ik een beetje te serieus voor dit topic.. |
Tsjah, ik betrap mezelf erop dat ik soms dat geld niet aanneem. Terwijl dat toch redelijk hoog in de kosten kan lopen, terwijl je daar op dat moment niet echt bij stil staat. :)
|
gooi het in een pot , en daarna dumpt me vriendin het onder het glaze tafelblad... :confused:
ziet er opzich wel leuk uit en de waarde van de tafel is meer dan verdubbeld ;) |
Gewoon uitgeven?! Het is en blijft een wettig betaal middel (dacht ik) , dus ze zullen het aannemen ook!
|
Echt klein geld (1 en 2 eurocent) gebruik ik eigenlijk nooit. Ik vind het zo'n gedoe om alles gepast te gaan betalen dat ik bedragen als 79 eurocent e.d. altijd wat groter betaal.
Met als gevolg dat ik een heleboel eurocenten krijg, die ik zo nu en dan in een grote spaarpot van mijn zusje stort :p |
Eh, ze zitten gewoon in mn portemonnee en af en toe geef ik het uit. Hetzelfde als met de rest van mijn geld.
|
soms neem ik ze niet aan, anders geef ik ze gewoon weer uit
|
als de rolletjes op zijn gooi ik alles in een grote pot
|
in m'n portemonnee steken en als ik zin heb geef ik ze weer uit..
als elk ander mens :confused: |
Me moeder heeft zo een pot waar genoeg van die shit in zit. Als mijn portomonnee na een tijdje weer uitpuilt van al het kleine geld, is dat de plaats waar ik het in doe.
|
Citaat:
|
Nadat ik zelf vorige zomer kassa heb moeten draaien (o.a.) probeer ik altijd zo gepast mogelijk te betalen, en ik neem het kleingeld ook altijd gewoon aan. Ik gebruik het dus gewoon.
|
soms in mn portemonnaie, soms in mn auto zo'n bakje, soms in een pot thuis...moet ze nog steeds een inwisselen/weggeven
|
ik eet het op als ik geen brood in huis heb
|
Citaat:
|
Dat eet ik op, of ik maak er soep van.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het in m'n portemonnee zitten of geef het weg aan zwervers en collectanten. |
Citaat:
|
Ik laat ze in m'n portemonnee, als ze van pas komen geef ik ze toch wel weer uit.
|
Ik stop het in een groot bierblik, waar 3 blikjes bier inzaten,
als dat blik helemaal vol is breng ik het naar de bank, had vorige keer toch 73 euro aan kleingeld! |
Ik spaar het op en ga dan naar het postkantoor en dan zetten zij het op mijn bankrekening :)
|
ik geef het aan de collectanten, straatmuzikanten (niet aan draaiorgels) en een enkele keer aan een zwerver.
|
Ik stop ze in een jaszak (of broekzak) en haal ze er uit als ik ze nodig heb :)
|
Citaat:
Nee dan gaat heel de collectie aan kleingeld erin. |
1,2 en 5 cent + 10/20/50 cent doe ik in een spaarpot, als ie vol is zet ik 't of op mn spaarrekening, of ik ga er wat leuks mee doen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal laat ik ze gewoon liggen, soms moet je 1,37 betalen en dan gebruik ik er 1tje
|
Probeer er vanaf te komen door het uit te geven. Als er wat mensen muziek zitten te maken of zwervers of zo geef ik het weg.
|
Ik heb een bakje en daar gooi ik alles van 1-2-5 cent in. Wat ike r mee ga doen zie ik nog wel.
|
ik heb van op stap altijd klein geld in grote pot, had hem 2 weken geleden ingeleverd, zat 200 euro in! :D
|
Citaat:
|
Citaat:
JAJA , zeker weer wat heroine sponsoren :mad: doet de overheid al! |
Eh daar koop ik avondeten van natuurlijk?!
|
bij aardige mensen achter de kassa:
laat ik 1, 2, en 5 cent zitten. (bij niet-aardige mensjes dus niet, wil ik alles tot op de laatste cent terug) als ik het dus niet weggeef mieter ik t uit mn portomonnee, onee die heb ik niet; mieter ik t uit mn jaszak/broekzak en smijt ik t op mn bureau, vaak samen met 10 en 20 eurocent. kom ik eens ernstig geld te kort dan ga ik t uitgeven. |
Citaat:
|
1 en 2 cent gooi ik weg, 5 cent-muntstukken gebruik ik met name om koffie van te kopen.
|
Citaat:
|
Muntjes van 1,2 en 5 cent gooi ik altijd in busjes van de kankerbestrijding en de reumastichting etc..
|
Citaat:
|
Ik spaar ze, tot ik een leuk bedrag heb (50 cent ofzo..:P) en dan wissel ik het op mn werk
|
in mijn 'spaarpot' (gewoon een bakje van de ikea...)
of bewaar het en geef het uit op school aan kopieer en print kosten |
ik gooi het allemaal in een spaarpot en lever het dan bij de bank in.
|
1. ik flikker het weg.
2. ik open mijn portomonee en zie dat ik veel kleingeld heb waaronder het genoemde, en gooi ik bij de plaatselijke straat-muziekant in zijn bak. 3. ik spaar het op voor onder kaart-spellen 4. ik geef het uit in random order en allemaal even veel |
Meestal gebruik ik het om in snoepautomaten te stoppen :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |