![]() |
Vinden dit jullie netjes?
Ik heb ruzie met een vriendin, omdat ik de vakantie had afgezegt. Ik had het afgezegt omdat ik er gewoon geen goed gevole over had. We gingen met haar ouders, en de laatste tijd hadden we steeds vaker ruzie.
Dit is al een maand geleden, en we werken met elkaar. Dus we zien elkaar dagelijks, en met uitgaan zien we elkaar ook. Nu heb ik haar een brief gestuurd. Wil van jullie weten of dit netjes is? Hee M. Het is nu een paar weken dat ik de vakantie heb geannuleerd, en we doen al die tijd 'normaal' tegen elkaar, terwijl er toch een aantal dingen zijn die mij dwars zitten, en die zullen er bij jouw ook vast zijn. Het lijkt me beter om deze tegen je te zeggen, zodat we erover kunnen praten, en normaal met elkaar uit kunnen gaan en werken. Jouw moeder heeft mijn moeder gebeld, en toen heeft ze veel dingen gezegt, waaronder dat ik nu weer met B. omga, terwijl ik 'slechte' dingen over haar heb gezegt, en dat jij dus kon barsten. Ik heb inderdaad een poosje niet zo leuk over B. gepraat. Dat was vooral omdat B. helemaal niets meer liet horen een poos, en ik dat niet zo leuk vond. Dat heb ik met haar uitgepraat, en zowiezo, de vriendschap tussen B. en mij kent zijn up's en down's. En nu zitten we weer in een up, en dat heeft echt niets met jowu te maken. Wat ik gewoon raar hieraan vind is dat jij ook altijd heel slecht over N. en S. gepraat hebt, en nu ook weer met ze omgaat. Waarom laat je je moeder dat soort dingen over mij zeggen etwrijl je zelf net zo 'erg' bent. Ik vond dat echt niet leuk, want je weet zelf ook heeeel goed, dat ik zo niet ben. Jouw moeder zei ook dat ík gevraagd heb of ík mee op vakantie mocht. Waarom zeg je niet gewoon tegen je moeder dat JIJ mij gevraagd hebt? Ik kan me nog exact herinneren hoe dat ging! Daarom vond ik het zo raar, het zou niet in mijn hoofd opkomen om te vragen of ik mee mocht, terwijl ik wist dat N. mee zou gaan. Toen mijn moeder dat tegen jouw moeder zei, bleef jouw moeder volhouden dat ik het gevraagd had, terwijl jij erbij zat! En jij weet toch hoe het gegaan is? Wat ik ook niet begrijp is dat alles wordt opgelost via de moeders, of via een brief, door jouw moeder. Hadden wij daar niet samen over kunnen praten? Ik begrijp heel goed dat het niet netjes van me was om het af te zeggen, maar ik had er gewoon geen goed gevoel bij, dus het leek me beter. Ik snap ook dat het een heleboel ongemaak met zich heeft meegebracht. Sorry daarvoor. Ik vond dat ik dit even moest zeggen. En ik hoop dat jij de dingen die jouw dwars zitten ook tegen mij zegt. Voor mij is schrijven makkelijker, anders ga ik vast weer janken ofzo, dus vandaar deze mail. Jij mag me bellen, mailen, of gewoon woensdag op t werk ofzo. Ik wordt echt niet boos hoor..... Ik wil gewoon met een normale manier met je om kunnen gaan, en dat kan alleen als we dingen uitspreken tegenover elkaar. Want ik merk nu kleine irritaties, van beide kanten. Boosheid gaat over, en eerlijkheid duurt het langst. Groetjes, Stefanie ___________________________________________________ Ik wil het gewoon graag uitpraten, dit vreet echt aan me. Wat vinden jullie heirvan? Liefs! |
Hm, de brief lijkt wel redelijk netjes. Maar waarom een brief als je haar nog zo vaak ziet? Een brief kan vaak verkeerd overkomen. Er staan toch dingen in die je haar een beetje verwijt, dat kan ze op zo'n manier opvatten dat ze (nog) bozer op jou wordt. Stap gewoon op het werk op haar af, en vertel het haar!
En als je dat nu echt niet kan, stuur dan niet een mailtje, maar geef de brief persoonlijk, en vertel haar dan waarom je die brief geeft. Dat komt allemaal veel beter over dan een emailtje alleen. Sterkte! |
Het is een goede brief als het wel aanleiding is tot gesprek. ik snap wel dat je een brief wil sturen, maar door deze brief alleen worden de irritaties waarschijnlijk niet opgelost.
Ik ben er ook voor om het als brief te geven en niet te sturen als mail. Dan kunnen jullie ook daarna gelijk praten en kun je dingen erbij uitleggen. |
In een nette brief staan geen d/t-fouten.
|
Volgens mij had ik je niet gevraagd om op de spelling te letten, of wel soms?
En inderdaad, wat ben jíj arrogant zeg! ;) |
Citaat:
|
misschien had je moeten opperen een goed gesprek met haar te houden (ook al ga je dan janken, dat mag bij vriendinnen namelijk) ipv je moeder haar moeder laten bellen. Maak een afspraak om er eens over te praten, en dan niet op het werk ofzo, dat is niet echt een goede plek om iets uit te praten.
de brief vind ik wel kunnen. |
Citaat:
|
en er staan ook geen fouten met bezittelijke voornaamwoorden in... :P
ik vind t wel een goede brief :) sommige stukken zijn (voor ons) wel ingewikkeld ('en toen zei jouw moeder dat mijn moeder zei dat bla bla bla...') maar die begrijpt zij vast wel. |
Wie zijn wij om jou te vertellen of dit al dan niet een nette brief is. Wij kunnen niet ruiken noch voelen hoe jouw band is met dat meisje, wat allemaal gebeurde in het verleden enz.
Dus doe gewoon wat je denkt dat het beste is, als jij je niet goed voelt bij die brief en wij zeggen dat ie wel netjes is en dat je 'm moet opsturen dan ga je toch niet doen wat wij je vertellen. Verder zou ik inderdaad nog eens goed letten op je spelling en enkele zinsconstructies want zo heeft het geen zicht. Vb. Ik wordt met DT :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast kan ze natuurlijk niks veranderen aan wat haar moeder doet, dus dit is in feite geheel overbodig... |
Citaat:
wie zou dat toch zijn? ik niet...ik verbeter geen mensen op die manier |
De brief is op zich wel goed denk ik. 't lijkt er tenminste op alsof je 't echt wil oplossen en niet nog meer ruzie probeert te zoeken. Maar volgens mij kan je toch beter in 't echt met haar afspreken, want dan kan ze het ook niet verkeerd opvatten.
|
Ik vind het een goeie brief.. maar misschien kun je toch beter met haar gaan praten. Dat gedoe met die moeder enzo, het lijkt erop dat ze leugens over jou heeft zitten vertellen aan haar moeder en haar moeder er toe heeft aangezet om jouw moeder te bellen. :confused: Waarom moest jouw moeder dan gebeld worden, je bent 19 jaar.. wat een vreemd gebeuren..
Zoals dit: Citaat:
Ik vind dat toch wel supertriest. Wie weet leest die moeder je mailtje dan ook gewoon weer mee.. dat meisje en haar moeder zijn erg vreemd. Ik zou toch gewoon zorgen dat je samen met haar bent en haar dan confronteren. Desnoods neem je de brief mee en laat je haar al die dingen daar lezen. sterkte.. :) Verder zijn er nu al 6 reacties geplaatst over taalfouten, daar ging het idd niet over, dat mag op een taalforum. :) |
Hij is opzich wel netjes, maar er zijn toch wel best veel spellingsfouten in te ontdekken.
En hoe zit het nou met jullie moeders? Waarom moeten zij er aan te pas komen? |
Citaat:
|
(laat ik wijselijk niet reageren op de opmerkingen over spellingsfouten. Naja, kan het niet laten: d/t is nooit mijn sterke kant geweest...:))
Haar moeder vond het nodig om verhaal te halen bij mijn moeder. Ik vind dat belachelijk, want we zijn inderdaad 19 jaar, waarom kunnen we dat niet zelf even oplossen? Ik heb haar deze brief gemaild, en ik heb tot nu toe niks terug. Morgen zie ik haar op t werk, ik laat jullie wel weten hoe het ging, mocht er interesse zijn. Groetjes, Stefanie |
Ben wel benieuwd inderdaad. Zoals alle voorgaande members al commentaar gegeven hebben op het feit dat je haar enigzins gevoelig kan raken is even nauw als hoe ik erover denk.
Daarom ben ik wel benieuwd, en zal zij waarschijnlijk wel eventueel met gesprekstof naar je toe komen om erover te praten. ;) |
Even al die spelfouten terzijde (die je voor het gemak best ff had kunnen verbeteren na deze posts), had je de brief beter persoonlijk kunnen geven.
En vage moeders idd :| Dat je moeder er ook serieus een gesprek mee gaat voeren ipv te zeggen dat jullie het beter zelf kunnen oplossen zonder tussenkomst van moeders. |
ja netjes, moeders die zich met relaties bemoeien :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
je kan er altijd wel goede bedoelingen mee hebben... (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets? |
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon storend. |
Citaat:
Als iemand je vraagt om je te helpen met een tekst, wat spelling betreft, dan mag het, maar dan ben je ook niet zozeer aan het verbeteren. Verbeteren is ongevraagd irritant en fout bezig zijn, maar je ook beter voelen dan de ander, en het geeft je dan waarschijnlijk een kik om fouten bij een ander te vinden. |
Citaat:
Het geeft mij verder geen kick om fouten bij iemand te vinden, ik voel mezelf dan ook niet algeheel superieur aan iemand ofzo. |
Citaat:
verbeteren is fout, want het is niet je doel behulpzaam te zijn. mits iemand je vraagt om te helpen, dan mag je verbeteren, anders ben je alleen iemand die zich wil bewijzen...kijk mij, ik zie fouten bij anderen, ik wil alleen maar helpen. BULL SHIT |
Citaat:
Overigens vroeg de topicstarter wél om hulp, ze wilde weten of het een nette brief was. Een brief met veel spelfouten is niet net :) |
Citaat:
Kijk, typefouten maakt iedereen, maar heel consequent d/t fouten maken is gewoon irritant. Als je te lui bent daar op te letten in de posts die je op 't forum zet, moet je rekening houden met commentaar. Verder begrijp ik niet helemaal hoe iemand in je klas d/t fouten kan verbeteren, tenzij je op het bord aan 't schrijven was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jongens, jongens. Eén opmerking over de spelling was wel voldoende.
|
ik los mijn problemen ook altijd op met dit soorten brieven, alleen het erge is dat je brieven makkenlijk kunt kopieren en daarmeej, erg voor lul kan staan..
|
helemaal top, zolang je ongemak maar met 1 a zult schrijven =]
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |