![]() |
vreetkick
Hoe komt het nou toch dat ik elke keer vreetkicken krijg naar snoep en chocolade en koekjes een week voordat ik ongesteld moet worden?! Zit het gewoon tussen me oren of komt het door me lichaam ofzo? Hebben jullie meiden hier ook veel last van? Zoja, wat doe je er dan aan om het te voorkomen? Of vreet je jezelf gewoon misselijk?
|
Hormonen kunnen er voor zorgen dat je 'zin in zoete koolhydraten' krijgt... snoep dus :). Ik heb er geen last van maar vrij veel meisjes hebben het vlak voor ze ongesteld moeten worden.
|
Hormonen, idd :)
Ik heb er zelf ook niet zo'n last van, denk ik, ik snoep altijd wel vrij veel. |
Misschien moet je iets nemen wat je een vol gevoel geeft zoals een glas water. :)
|
Ja ik zal het proberen met water.
Als het door de hormonen komt dan kan het dus ook zo zijn dat het door de hormonen van mijn pil komt? Ik slik diane 35. Dan is het dus dubbel zoveel. :s |
Citaat:
Hoe het precies komt weet ik ook niet al dacht ik dat er een verband bestond tussen een hoge oestrogeen spiegel en een verhoogde cortisol afgifte dat gepaard gaat met een laag bloedsuikergehalte waardoor je meer trek krijgt. Ben nu wat lui om details op te zoeken maar zoiets is het, misschien ben je daar tevreden mee ;) |
Citaat:
Hihi, jawel hoor.. ik begrijp het wel. :) Vind het alleen wat vreemd dat ik zoveel ga eten (snoepen) een week van te voren. Terwijl ik geen honger heb. |
Pff een overschot aan oestrogeen betekend ook een tekort aan testosteron en andere "feel-good" hormonen ( dopamine etc ) dus dat zou een oorzaak kunnen zijn van toenemende trek in zoetigheid/vet, vet doet immers de testosteronspiegel stijgen.
Ik vraag me af of dat voor pil-sliksters wel geld want hun spiegels worden juist constant gehouden met die pil, maar aangezien ik zelf geen pil hoef te slikken kan ik niet op het doosje kijken of toch nog schommelingen in hormoonwaarden voorkomen op bepaalde periodes :s : Vraag het anders even na bij de huisarts dan weet je het precies, vertel het dan hier ook even :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |