![]() |
Mooiste akkoord
Voor de musici: wat vinden jullie het mooiste akkoord in de beste ligging? Post dus bladmuziek of tab dabei. En hoe speel je hem? Een tedere arpeggio op de piano, funky op je Roland synthesizer, raggen met je Jackson door je DOD Overdrive?
|
cool topic. ik ga er over nadenken.
|
Zo'n G, A en B tegelijk, en dan forte gespeeld op de piano.
|
e mineur...maakt niet zoveel uit hoe k m speel op mn bas, klinkt altijd melancholiek
|
hoi allemaal, ik zit drie maanden in Italie voor mn werk, dus ff mail checken en dan toch ook maar even naar het forum, dronken, ok!
ik denk, dat ik veel acoorden met dubbele kwinten heel mooi vind! of verminderde akkoorden! Afwisselend, mineur, dubble kwint en een normaal akkoord vind ik super! ok mensen, een fijne zomer toegewenst, in het regen achtige holland, hihi!! |
wat een kuttopic
|
e & a mineur
|
E¦-------0------
B¦-------0------ G¦-------0------ D¦-------0------ A¦-------0------ E¦-------0------ sjitterend! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ah e g b e g b is dan wel nothing else matters
|
Ik doe niet aan akkoorden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pfff, een akkoord, dat is net zoiets als een kleur of een enkel woord. Het is niets.
Maar, deze denk ik, het Prometheus(wat een geweldig verhaal ook, de titaan die voor e mensen het vuur van de goden steelt) akkoord. http://80.57.240.16/Chord.GIF De eerste is een 'echt' Prometheus akkoord. Een dominant met een b5 en een #5, een b7 en een 9. Die daarna heeft een 6 ipv een #5 en de laatste heeft een b9 ipv een 9. En dit op de V-trap van F# majeur, vond ik wel zo gepast. Alleen moet ik die A in het eerste akkoord eigenlijk noteren als een G##, naja. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Asus2
veel distortion eroverheen en je hebt een wereld vol leed... |
Misschien had ik er wel 'de mooiste cadens' van moeten maken. Ach.
|
A mineur
|
ik hou sowieso wel van disonante akkoordjes, van de tonen die nét niet helemaal maar bij elkaar kunnen, maar daardoor weer eigenlijk wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de mineur akkoorden wel mooi. Maakt me niet zoveel uit welke. Waarom ik dat vind? Mijn gevoel zegt het;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |