![]() |
[Spyware] Virussen zijn nog niks
OK, toen Internet nog niet zoveel gebruikt werd waren virussen het meest gevreesde wat je computer kon oplopen.
Tijdje terug, was het zo dat je een firewall moest hebben, En kon je bang zijn voor een inbraak, maar... Dat is nog niks vergeleken met nu: Nu, hebben we de meest grootste bedreiging EN het meest vervelendste in de wereld: ADWARE EN SPYWARE!! En dan te bedenken dat zoiets in de nieuwste Freeware programma's zit, En niet te vergeten de P2P-programma's. Kazaa? een keer installeeren en je hebt je computer kapot gemaakt, en kun je weer opnieuw installeeren. Wat ik dus nu kwijt wil, is... Na (en ik heb lopen tellen) 17 keer opnieuw XP installeeren: Ik heb een AMD-Athlon 2200+ Daar installeer ik Windows XP Proffesional op. Het eerste wat ik doe, voordat ik internet aansluit is: - Ik installeer een Virusscanner - Ik installeer een Firewall (zone-alarm) - Ik installeer 3 anti-spyware programma's (ad-aware 6, spybot s&d, hijack this) - Ik installeer IE-Doctor - Ik installeer Google-Toolbar - Ik installeer een Popup-Blokker Wat gebeurt er nou na 1 week: - Ik start mijn computer op - Kijk in C:\Program Files en wat staat erin? Vanalles: 180solution, Bargain Buddy, WhenUSearch, Lycos Sidesearch, Yahoo Toolbar, noem maar op die fucking shit!!! Het is weer gebeurt! Weer kan ik XP opnieuw installeeren. XP gaat dan nog 's traag, Internet Explorer wil nauwelijks starten, En als het na een halfuur toch gestard is, Krijg ik tientallen van Ads, En als ik mijn spyware wil verwijderen kan het niet! Ze zitten in het geheugen, maar dat is het nog niet!!! Die spyware programma's hebben nu een manier gevonden dat de Anti-spyware-programma's geblokeert worden. EN NU WIL IK MIJN FUCKING HARDESCHRIJF LEGEN.... ...maar... dat kan niet, want er zit dan teveel in het geheugen: en dos kom ik ook niet in, zelfs niet via een Win98-opstartdiskette, of een Dos-opstart-diskette. Alleen heb ik met moeite een bericht op dit forum gezet. Want dit is nu mijn 2e PC die deze schade heeft opgelopen. Maar wat gebeurt er!!! DIT HOORT NIET, een consument hoort dit niet te krijgen, Spyware is een grote misdaad die moet bestreden worden. |
Vooral een reinstal ff je stroom eraf. Dus stekker eruit. En dan ff je RAM geheugen eruit klikken en er weer in. Ik heb namelijk gehoord dat shit daar op kan blijven zitten ( van een ervaren icter... zal wel doen :s)
Probeer dat eens, ik hoop toch niet dat er al spyware is dat ookal je bios gaat tijsteren ;) BTW: nice post :) leuk geschreven edit: ohja, je gaat nu reacties krijgen dat dit eigelijk in het centrale topic moet, maar ik vind het zon leuke tekst dat ik dat niet ga zeggen :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het nut achter dit topic ontgaat me.
Er word alleen iets gemeld en er is al een spyware EN een virus topic. |
Ik denk dat snakeboy gewoon een beetje zijn klikgedrag in de gaten moet houden en niet lukraak alleas aanklikken en installeren
dat zal een hoop helpen |
ik werk al aantal jaren zonder virus-scanners en firewalls, heb tot een half jaar geleden nog nooit van anti-spyware programma's. Toch heb ik nooit last gehad van virussen of spyware.
Het is niet je bescherming, maar vooral jezelf wat alle virussen en spyware tegenhoud (Eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik atm. min of meer verplicht een virus-scanner gebruik) |
Kan dit niet beter in het centrale Adware/Spyware topic?
Zie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=814106 Mocht je liever een apart topic hebben voor een specifieke reden, kun je ff PM'en. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |