![]() |
momentopname van een kluizenaar
een keer iets anders :
Ik ben er niet Want ik ben al hier Mijn moeder vergeet mij Omdat ik haar vergeet Mijn vader is er wel Maar ik bereik hem niet Mijn tranen zijn er niet Want ik heb ze niet Ik loop op herinneringen Ik loop op het verleden Ik ren over periodes En ik koester de momenten Ik grijp naar takken Maar ik mis ze allemaal |
De inhoud spreekt me aan, maar ik hou niet zo van de vorm :).
En persoonlijk zou ik wat minder met ik zijn begonnen, ik begin liever met het werkwoord dan, dat ik dat ben is dan vanzelf wel duidelijk. Maar dat terzijde. |
hm, t heef t wel wat, gewoon duidelijk en down to earth. je begin en eind vind ik sterk, komt leuk over.
|
De slotstrofe vind ik erg sterk, er zit een duidelijk spanningsboog in je gedicht (y). Ik vind het vooral een mooi gedicht over het beeld wat iemand van de werkelijkheid heeft - de eigenlijk werkelijkheid. Dat het over herinneringen gaat die eigenlijk ongrijpbaar/niet tastbaar zijn, zoals je in de laatste strofe vertelt, spreekt me erg aan. Ik denk dan ook dat er nog veel meer achter deze paar woorden zit.
Vooral de titel spreekt me aan; ik vind het mooi dat je zo'n lange titel gekozen hebt voor deze vorm; die is heel kort/beknopt, terwijl de titel wat uitgebreider is (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |