![]() |
Vrijheid van meningsuiting??
Wat vinden jullie , het is nu nogal veel in het nieuws omdat 3 allochtone jongens een rap heeft gemaakt en daarin een paar loze (?) doodsbedreigingen in heeft gezet, ze zijn nu opgepakt en worden hoogstwaarschijnlijk veroordeeld terwijl ze niks (of wel?) verkeerd deden.
Daartegen heeft Theo maassen ook een rap gemaakt , over doodsbedreiging en vrijheid van meningsuiting, daarin zegt hij op sarcastische wijze wie er allemaal niet moeten worden geliquideerd, en daarachter nog een moraal, dat wij allemaal recht hebben om een mening! Wat is jullie mening ? (pas wel op , want als balkenende erachter komt kan je wel is opgepakt worden ;)) |
Theo Maassen – Doodsbedreiging
Dit is een doodsbedreiging Bepaald geen loze praat Ik ga d’r een paar slopen Ik heb een handgranaat Wordt ik gearresteerd Nou zet ik dan aan tot haat? Kom op dan arresteer me dan Of wordt het heterdaad? De eerste is Jan Peter Vuile Christen-Democraat Dat is dan onze leider Praat als een automaat Geen idee of wat er leeft Bij de mensen in de straat Dat noemt-ie dan regeren Ik noem het landverraad De tweede is Hirshi-Ali De zwarte moslim-teef Een veel te grote bakkes Ja nou is ze niet meer safe Die bevuilt d’r eigen nest Gezeik over bestrijden Die bek over de trekhaak En dan een stukkie rijden Dit is een doodsbedreiging Bepaald geen loze praat Ik ga d’r een paar slopen Ik heb een handgranaat Wordt ik gearresteerd Nou zet ik dan aan tot haat? Kom op dan arresteer me dan Dat is toch hoe ‘t gaat? De derde is Jack Spijkerman Gewoon maar voor de fun Eerst moet-ie op z’n knietjes En dan zuigen aan die gun En dan Albert Verlinden Die nicht van RTL En waarom ik hem koud maak Nou dat weet-ie zelluf wel De vijfde dat is nog geheim Dat zeg ik lekker niet Maar van voren heet-ie Paul En van achteren Van Vliet De zesde is Dick Advocaat De Kleine Generaal Maar voor dat ik ‘m afmaak Scheer ik eerst dat koppie kaal Allemaal de volle laag Het hele arsenaal Barend en Van Dorp Jan Mulder en Van Gaal Iedereen komt aan de beurt Want ik heb kogels zat Als ik de koningin was Koos ik het hazepad Tjonge, jonge, moeje hem horen Dit is toch nie meer normaal? Koninging bedreige En zo’n arrum vrouwke achter een trekhaak Da heeft toch hemaal niks meer me voebal te make? Niemand is er veilig Voor m’n dadendrang En het kan me ook niet schelen Ook al krijg ik levenslang Ik hoop dat ik nu helder ben ‘k Maak iedereen kapot Eerst de mensen, dan de dieren Dan de planten en dan god Ik dreig iedereen in Nederland Met een wisse dood Elke moslim, elke christen Elke hindoe, elke jood Dit is een doodsbedreiging Bepaald geen loze praat Ik ga d’r een paar slopen Ik heb een handgranaat Handgranaat, hij wel Hoe moet hij d’r aan komen? A’maal bluf, a’maal bluf Het zijn alleen maar woorden En schelden doet geen pijn Doe is niet zo opgefokt Zou veel relaxter zijn Het uiten van je mening Is het allerhoogste goed Dat is juist iets wat haat ontlaad En niet wat woede voedt Laat iedereen nou zeggen Wat-ie voelt en wat-ie denkt Ook al wil dat dan soms zeggen Dat je wordt gekrenkt En spreek me nou niet tegen, lul Want dat pik ik niet Dan is loop van m’n revolver Het laatste wat je ziet [drie schoten] Zo, da lucht op Waarom is hij nog niet opgepakt? Dit is de tekst van het betreffende nummer: Fuck hirsi ali Somali Dit is rico chemically. Ben aan zet stuur een skut-raket. Naar die kanker slet je bent goedkoper dan een easy-jet. Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand. Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek. Wat je denkt wat je denkt.Je bent een excuus allochtoon doe is gewoon. Want ik weet waar je hooitje woont.Kanker hoer altijd op de loer. Met je dicht genaaide snee bij de vvd in de vorm van zalm. Fuck cda fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G. Wat je denkt wat je denkt.Hardcore gangster shit daar zorg ik voor. We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali. Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie. Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant Voor jouw vaginale complicatie. Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij zijn den haag is mijn terrein.Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies. Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een autochtoon.Slet als een skelet. Kut kabinet Automobilisten zien je maar net.Zwakke aids patiënt. Je was eerst een moslim nu ben je een jood in zware nood in Somalië was je al blij met een stukje brood kwam hier in een houten bood.Je keek om je heen en genood toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de goot.Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.Je kreeg van Zalm een stikker die flikker gore konte likker. Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën. Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer krijgt. Kanker skelet zonder kut. Ik heb gisteravond de uitzending van NOVA gezien. De heren verstaan dit onder dichterlijke vrijheid en vinden niet dat ze mevrouw Hirsi Ali bedreigen. Op de vraag waarom ze, als ze niets fout doen, dan niet herkenbaar in beeld willen kunnen ze geen bevredigend antwoord geven. Voor mij is deze tekst duidelijk een stap te ver. Het is een directe en duidelijke doodsbedreiging aan het adres van Ayaan Hirsi Ali. Iets anders kan ik niet maken van zinnen als: "ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën." en "We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali." Ik vind dat deze heren erg hard aangepakt moeten worden, want dergelijke bedreigingen zijn wat mij betreft echt een stap te ver. De standpunten van Hirsi Ali keur ik af, maar dit is niet de manier waarop gereageerd hoort te worden op dergelijke dingen. In tegendeel, het scherpt de tegenstellingen aan en zal er uiteindelijk alleen maar toe leiden dat de hoek van Hirsi Ali en de Marrokaanse hoek feller worden. Op die manier wordt er verdeeldheid gezaaid binnen de Nederlandse maatschappij. (ze hebben wel raptalent :o ) |
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen meningsuiting en iemand doodwensen en ff de grond in boren (en dan doel ik vooral op die 2e). Ik vind dit te ver gaan. :|
|
Alles mag
|
Ik vind elke ochtend brood op de plank belangrijker dan vrijheid van meningsuiting.
Plus, de meeste mensen hebben toch niets te zeggen. |
Citaat:
Ik vind vooral die tweede echt te ver gaan. |
Die tweede rap gaat inderdaad op zich vrij ver en ik kan me begrijpen dat je je erg rot voelt als ze dat over je zingen. Maar ik denk dat je de doodsbedreiging in het nummer absoluut niet serieus moet nemen, dat dat meer 'bij wijze van spreken' was. Klaag ze dan lekker aan wegens smaad, als je ze aan wil klagen.
Maargoed, ik vind dat die jongens die rap mogen maken vanwege de vrijheid van meningsuiting, en ik vind ook dat Hirsi Ali ze vervolgens aan mag klagen vanwege het respect-voor-anderen-verhaal :P. |
Citaat:
Die paar maanden China hebben je goed gedaan. ;) Ik ben voor onbeperkte vrijheid van meningsuiting, alle meningen zijn gelijk, hoewel de één beter onderbouwd dan de ander maar je mag vrijheid van meningsuiting dan ook niet afhankelijk maken van intelligentieniveau. |
Citaat:
Neemt natuurlijk niet weg dat hij alle onzin mag blaten die hij wil. Hij moet alleen niet verwachten dat iemand er serieus op ingaat. |
Citaat:
|
Achja, ik vind 't te ver gaan dat Maassen zegt alles te kunnen doen onder 't mom van sarcasme, ironie en vrijheid van meningsuiting. Zolang zijn meningen niet direct discrimeren of botsen met die van de algemeen geaccepteerde normen zie ik geen probleen. Wel is 't gewoon loos om zo'n onbehouwen raptekst te maken. Laat 't gewoon rusten.
|
Citaat:
|
Worden wij hier met ons allen beter van?
- Nee? Waarom besteden wij hier dan zoveel aandacht aan? |
Citaat:
|
Ik vind overigens die van Theo Maassen best leuk; die van onze rappende vrienden erg smakeloos.
Maargoed, inderdaad, wat mij betreft mogen ze een eind wegkwatsen. |
Citaat:
Als het gaat om vrijheid van meningsuiting ben ik voor een ruime opvatting. Geen nodeloze beperkingen. Je kunt uitlatingen sowieso vaak niet verbieden maar alleen achteraf straffen (behalve dan in het geval van toestemming voor een demontratie ofzo). Maar er moet alleen opgetreden worden als het gaat om een directe en dringende oproep tot geweld tegen een persoon die zich geopenbaard heeft door een begin van uitvoering van die bedreiging. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kunt je inderdaad afvragen of een bedreiging zonder bijbedoeling (dus niet in artistieke of andere bijzondere context, gewoon een pure bedreiging) wel een mening is in de zin van dat grondwetsartikel. |
Mjah die rap van Theo Maassen heb ik gehoord... Het begin is zeker grof maar vooral na dit stukje:
‘k Maak iedereen kapot Eerst de mensen, dan de dieren Dan de planten en dan god Ik dreig iedereen in Nederland Met een wisse dood Elke moslim, elke christen Elke hindoe, elke jood Weet je dat hij die andere raps gewoon belachelijk maakt... En wat hij al zei: Mensen die zo'n rap schrijven vermoorden daarna die persoon niet echt... Zo'n rap lucht blijkbaar op... :) Dusja... laat ze maar lullen |
Die van Theo Maassen vond ik leuk, omdat dat duidelijk sarcastisch is. De andere vind ik niet leuk en ik ben er niet helemaal over uit of ik vind dat het mag.
Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar met zulke bedreigingen maak je wel iemand bang o.i.d en dat vind ik vrij onnodig. Er zitten grenzen aan die vrijheid, zoals je ook niet racistisch(e) (uitspraken) mag doen. |
Hans Teeuwen in de gevangenis! kijk dan gaan we het pas echt beleven!!
|
je eigen vrijheid houd op, waar die van anderen begint
:jet: |
het overgrote deel van de mensen moet gewoon hun mond houden, ze zeggen toch alleen maar domme dingen. aan vrijheid van meningsuiting hebben ze dan toch niks
|
het primaire wetboek staat vol met tegenstrijdigheden: ik hou het op een, je moet weten waar de grens binnen het moraal ligt
doodsbedreigingen zijn uit den boze |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee ik denk dat je mensen om je heen op den duur altijd ergens voor nodig kunt hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat mij betreft mag DHC hiermee doorgaan, ik moet er smakelijk om lachen.
|
Wat een zieke mensen! :mad: (sorry.... :o) ik maak me echt kwaad, ik vind dat ze veel te ver gaan. Vooral die 2e rap natuurlijk. Ze zijn te zwak om een gewone discussie aan te gaan en dan doen ze het maar op zo'n manier...echt niet normaal! wat een achtelijke mensen!! (n) (n) zo!!(lucht op)
|
Jet :D ben je erweer :) ,
Maar ik heb nog geen mening gegeven ;), was zwemmen, mja boeie, Ik vind dat iedereen een onbeperkte vrijheid van meningsuiting mag hebben. Je moet die tekst van die jongens , met wat sarcasme en door de regels heen lezen (hetzelfde geldt voor Theo Maassen) Als we geen vrijheid van meningsuiting hebben, worden we steeds meer ''onderdrukt'' zeg maar. |
Citaat:
Ze kunnen natuurlijk zich ook gaan uiten als volkert (om maar als voorbeeld te nemen) en dan krijg je zo'n situatie !! Als ze zich zo het beste uiten, moeten ze dat mogen. Als het maar niet fysiek gaat worden, want dan is het geen meningsuiting meer. |
Citaat:
Ik ben bang dat dit soort teksten juist aanleiding geven tot fysiek geweld. Het roept misschien agressie in mensen op enz. Ik vind dit echt niet kunnen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zo had pim het niet gewild :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |