![]() |
Het beslag der liefde
Het beslag der liefde,
Gekneed tot wat ik het kneden kon, In de mooiste vormen, goudbruin gebakken, Het beslag der liefde, Door mij, Aan jou, Geserveerd En jij, De mierzoete hartstocht ruikend, De verlangende lust ziend, Maar het proeven aan een ander overlatend Het beslag der liefde, Onaangetast, Maar zo besmeurd, Mijn liefde voor jou, Onbeantwoord Jij had er duidelijk nog geen koek van gegeten |
Ik vind het best een leuk gedicht, en de metafoor is zeker origineel, maar ik vind het zo zonde van de laatste regel. Het gedicht is eigenlijk vrij serieus en de sfeer komt best mooi en puur over, maar ik vind de slotzin dat zo verpesten; dat is ineens 'boem' van een heel ander slag; ineens een opmerking die het serieuze teniet doet. Mijns inziens is dat zonde; ik vind die zin wat te flauw om echt grappig te zijn zegmaar. Het past niet bij de rest van het gedicht, vind ik.
Die zin zou ik dus gewoon schrappen, want de rest is leuk gevonden en mooi beschreven. Niet te moeilijk gedaan, gewoon een goed gedicht op zich (y). |
hmm.. de laatste zin is niet grappig bedoelt, maar meer kryptisch eigenlijk. Maar ik denk eigenlijk dat je gelijk hebt, en dat ie zonder die zin toch mooier is.
Iig Bedankt :) |
domme vraag misschien, maar wat is een metafoor eigenlijk?
|
ik moet het weer eens zijn met xineof.
weinig verder aan toe te voegen. het is alsof je wel wil maar niet durft alsof de brug is gemaakt maar je niet wil lopen alsof alles gekapt is, maar niets gevormd |
Citaat:
|
Ik dank jou hartelijk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |