Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Smoothies& variaties (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=905161)

finkelstien 20-07-2004 13:10

Smoothies& variaties

Jam jam, ik ben de smoothies prinses ( de koningin is ook weer zo hoog gegrepen heh )
Het gaat zo : men neme een banaan

deze banaan snij je in plakjes en gooi je in de vriezer ( in een bakje uiteraard.

De volgende dag/uur pak je de banaan uit de vriezer.
Men gooit de banaan in een blender. Hierbij gooi je nog bijv. een appel ( zonder schil en klokhuis uiteraard ) kiwi en yoghurt..of ijsblokjes.
En perzik of een mandarijn, aardbeien en meloen zijn ook goed te gebruiken.

Zijn hier nog variaties op?

sexylexy 20-07-2004 13:26

wat is een smoothy?

Iduna 20-07-2004 14:17

Citaat:

sexylexy schreef op 20-07-2004 @ 14:26 :
wat is een smoothy?
Wat zijn smoothies? Dit zijn heerlijke, verfrissende en gezonde (ijs)drankjes van gemixed vers of bevroren fruit. Ooit bedacht in Florida, waar de smoothies-bar niet meer weg te denken is uit het straatbeeld, zijn smoothies overgevlogen naar Europa. Smoothies zijn er in allerlei variaties en allerlei smaken: puur, met vitamines, specerijen, ginseng, zuivel, enz. De basis bestaat uit 10% tot 100% fruit. Eigenlijk is alles mogelijk. Wat je maar lekker vindt! Meestal wordt de smoothie met water, yoghurt of vruchtensap ‘vloeibaar’ gemaakt. We geven je graag vier lekkere en eenvoudig te maken recepten om je alvast in de juiste stemming te brengen.

Smoothies (y) :)

Ik ben te lui om zoiets te maken. :| Dus die koop ik dan. :o Maar ik heb het wel een keer gemaakt. Bevroren banaan, kiwi, vruchtensap en nog wat ander fruit. Alles in een blender doen en daarna heb je een koude dikke vruchtensap oid. :)

Je moet gewoon een beetje experimenteren met ander fruit. Basis is gewoon die bevroren banaan en yoghurt.

Ergens van internet af geplukt :) Apart maar misschien leuk om te proberen?

Frambozen-limoen smoothie
1½ kopje frambozen (vers) of 1 kopje bevroren frambozen
Je kunt de frambozen zeven om de pitjes eruit te halen
½ limoen, gepeld
2 kopjes ijs (geschaafd of klein gemaakte ijsblokjes)
1½ kopje koolzuurhoudend bronwater

Doe alles in een blender en meng tot een gladde massa. Serveer de smoothie koel.

Bosbessen smoothie
2 kopjes bosbessen (vers of bevroren)
1 appel, geschild en ontdaan van klokhuis
½ citroen, gepeld
1½ kopje gewone yoghurt
1 eetlepel vanillesuiker

Doe alles in een blender en meng tot een gladde massa. Garneren met nootmuskaat. Serveer de smoothie koel.

Kruidige perziken smoothie
4 perziken gepeld en ontdaan van pit
1 appel, geschild en ontdaan van klokhuis
½ citroen, gepeld
1½ kopje gewone yoghurt
Mespuntje kaneel

Doe alles in een blender en meng tot een gladde massa. Serveer de smoothie koel.

Kiwi surprise
4 kiwi’s, geschild
2 appels, geschild en ontdaan van klokhuis
150 gram suiker
500 ml water
2 theelepels honing

(bron: http://www.cosuninbusiness.com/nl/1/8/37/)

Zut Alors! 20-07-2004 14:39

Mmm, LEKKER!!! Ik ga ze meteen allemaal uitproberen.

Nouja, meteen? Deze week dan...

Snees 20-07-2004 15:45

Zelfgemaakte smoothies zijn meestal niet te vreten. Niet als je de 'real deal' geproefd hebt, tenminste.

Sarah 20-07-2004 15:52

Citaat:

*Juliah* schreef op 20-07-2004 @ 15:17 :
Mespuntje kaneel
zinloosheid... daar proef je toch niets van? Kaneel is niet iets om mee in mespuntjes te werken.

Maar ehm, ik doe meestal banaan + het sap dat op dat moment open is + yoghurt... omdat dat makkelijk is :P

Ik heb een keer een smoothie gemaakt met veel aardbeien, een beetje limonadesiroop en turkse yoghurt, dat was super lekker (en rooooze)

henri de penri 20-07-2004 16:17

hook me up met een smoothy !

YPrue 20-07-2004 16:21

De smoothies bij de Subway zijn erg lekker. Ik heb ze nog nooit zelf gemaakt.

Martin Chaos 20-07-2004 17:10

Citaat:

snees schreef op 20-07-2004 @ 16:45 :
Zelfgemaakte smoothies zijn meestal niet te vreten. Niet als je de 'real deal' geproefd hebt, tenminste.
Nee, dan heb je het geheim van de real deal niet begrepen

Andijvie 20-07-2004 18:44

Ik haal ze altijd bij de AH, lekker simpel :P

Zelf maken is ook leuk, maar meestal maak ik dan meer een papje dan een drankje. Lekker veel bananen en verder lekker stevig fruit, niet alleen het sap.

Briseïs 20-07-2004 23:30

Ik heb er nog nooit een gegeten/gedronken (?). Misschien eens proberen.

p-chez 21-07-2004 00:20

Onzin dat eigengemaakte niet lekker zouden kunnen zijn.

Ik maak aan de lopende band smoothies, shakes en juices.
Verslavend!

cyntha 21-07-2004 07:47

Ik heb er nog nooit een op. Het klinkt wel lekker en gezond (:)) dus misschien ga ik er binnenkort eens een uitproberen.

Daantje_0705 22-07-2004 12:19

Ik heb net een banaan, een appel en een uitgeperste mandarijn met wat yoghurt in de keukenmachine gedaan en goed gemixt. Is best lekker geworden, en gezond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.