![]() |
[cpanel] chron jobs
Hallo,
ik wil heel even een bevestiging op een vraag die ik heb over de Cron Job in de Cpanel 0.9 Ik probeer een stuk script (PHP) elke 15 minuten een keer te laten draaien op mijn host om datums in de DB te vergelijken met de huidige datum en als het nodig is om effe een schakelaartje om te zettein in de zb 0-1-2-3-4 enz.. we waren al van plan om een soort dedicated te laten draaien op de host.. (hoe was nog de vraag) en deze constant het script te laten vernieuwen, maar om de serverload te beperken is het misschien toch verstandiger om dit 1x per 15 minuten te doen. Nu zie je de bui al hangen, is het mogelijk om met chron jobs dit script uit te voeren? zo ja hoe? stel dat de phpfile /functions/refreshme.php heet.. zo nee? waar in hemelsnaam is dat dan voor? ik ben ook niet van plan om constant op F5 te blijven rammen om da script te vernieuwen ;) da snap je wel ;).. naja.. iig alvast bedankt voor de serieuze reacties.. - Rik |
- Het zijn cron jobs (dus niet chron jobs).
- Ja, dit is mogelijk. - Ik weet alleen zelf niet hoe. |
Citaat:
nu nog hoe ;).. |
|
export EDITOR=ee
Veel makkelijkere editor. ;) |
|
Citaat:
als een stukje software? |
Citaat:
|
Citaat:
naja.. dat ee moet ik dus zien als een stukje downloadbare software... ik moet er wel bij zeggen dat wij niet zelf de host beheren.. dus is het mogelijk om dan een bestand aan te maken en die op de host te dumpen.. en die dan executen vanuit cpanel.. of is da juist de bedoeling?.. |
|
Citaat:
en da zinnetje staat er er ook nie nbij.. :p ik zal het eens probere :p.. hoe simpeler hoe beter, wij zijn namelijk niet zo behendig in unix ;) hen jij een andere Cpanel template set ofsow? |
hmm, het script is niet executable lijkt me..
moet je het niet door php laten doen? /me opent een terminal en kijkt naar php commands.. aha ik zou dit commando proberen: php -f /functions/refreshme.php dan wordt het bestand geparst dusss edit: even aangepast aan de gegeven scipt en path naam :P overigens, let wel dat jou root op de server misschien niet de echte root is (/) maar he home directory oid (~/) Als je een server gehuurt hebt, is dit w.s het geval. |
trouwens, is dat misschien niet een niet webversie van cpanel?
|
Citaat:
misschien dat es proberen.. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |