![]() |
[DVD] welke zijn goed?
hallo mensen,
ik heb sinds kort een dvd brander en wil dus graag dvd'tjes branden. maar nu is mijn vraag weet iemand een goed en niet al te duur merk. waar kan ik die kopen en wat kosten ze ongeveer? alvast bedankt!!! greetzzz |
|
Voor schijfjes ben je vaak op internet iets goedkoper uit (zie de link van freyk), maar in alle 'echte' computerwinkels kan je ook DVD-discs kopen.
|
Citaat:
|
Het heeft ooit in de consumentengids gestaan, zover ik het weet.
En gelukkig heeft pricewatch ook een subcategorie genaamd CD & DVD (re)writable media Citaat:
* gaaaaap * het is ook nog zo vroeg |
Ik ga ervan uit dat je een DVD+R brander hebt. Tenminste, ik hoop niet voor jou dat je je een DVD-R brander hebt laten aansmeren, want dan ben je mooi in de aap gelogeerd. ;)
Ik ben zelf redelijk tevreden over de meeste schijfjes. Ik heb nu net twee dozen MMore DVD+R's opgebrand (ongeveer 1 euro 80 per stuk, max. 4X) en ben nu bezig met Philips DVD+R's die op achtvoudige snelheid beschreven kunnen worden. Ook daarvan is er nog niet één mislukt, maar ik gebruik ze dan ook alleen voor computerdata. |
vaak is het ook afhankelijk van de brander en van de stand-alone dvd speler. bepaalde branders kunnen niet met bepaalde schijfjes overweg net als stand-alone dvd-spelers.
Tijdje terug las ik een test in een PC-blad en daarin kwamen Ricoh-schijfjes goed uit de bus, zowel de + als de - variant. |
Citaat:
ik heb een +/- brander maar mijn dvd (philips) speelt alleen - dvd's af. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |