![]() |
Ik wil graag de boel overclocken, ik heb mn FSB al is op 137 gehad ipv 133 maar daar schoot ik maar 80mhz mee op.. wat kan ik nog meer doen (wel veilig) om de boel iets sneller te laten lopen?
CPU Type AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+ Moederbordnaam MSI KT4V (MS-6712) (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio) Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400 Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM) BIOS Type AMI (02/12/03 Temperaturen Moederbord 35 °C (95 °F) CPU 51 °C (124 °F) MAXTOR 6L080J4 54 °C (129 °F) Koelingsventilatoren CPU 2428 RPM Spanningswaarde CPU Core 1.60 V +3.3 V 3.15 V +5 V 4.92 V +12 V 12.10 V -12 V -11.95 V -5 V -5.05 V +5 V Standby 4.85 V VBAT Batterij 3.38 V |
51 graden idle ..
Lekker warm :) Je kan je mulitiplayer unlocken moet je ff op tweakers kijken staat een hele guide, maar zit natuurlijk een groot risico aan vast :) |
Volgensmij stond er een hele tijd geleden op tom's hardware guide een filmpje waarbij ze dat met een potlood deden :)
|
Citaat:
|
Jij hebt een Palomino processor, overclocken kun je min of meer vergeten. Sowwah.
|
Citaat:
Bij een TBred-B core zou hij overigens makkelijk hoog moeten kunnen komen (denk aan de TBred-B 1700+'s die makkelijk de snelheid van een 2400+ bereiken). |
Citaat:
|
De pc staat inderdaad niet op een ideale plek weinig airflow zoals je het noemt en inderdaad in een hoek, helaas weinig tot geen andere mogelijkheden om dat te verbeteren.. ik heb een lownoise koeling twv 15euri op mn processor aangebracht door pc-zaak zelf. al zegt dat laatste natuurlijk ook niet alles
|
Die doen het normaal wel goed hoor :P, tja waarschijnlijk blaast ie de warme lucht eruit, kan die niet kwijt en neemt hem weer terug ..
Tja 50 is zo heel erg nog niet maar met overlocken zal ik voorzichtig zijn!! |
2000+ is er volgens mij niet in T-Bred A uitvoering. Wel 1900+ en 2100+ maar geen 2000+ afaik. Verder komt die temp. gewoon overeen met een palomino.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Klopt maar ze waren er wel. Nouja ik weet het ook niet zeker hoor, kan ook zijn dat de shops ze gewoon niet verkochten.
Maar een 2000+ TB-A is gewoon superkoel, unlike een Palomino. Maar als de topicstarter het zeker wilt weten idd met CPUZ of Everest checken. |
hw. een palo, overclocken kun je dan imho vergeten, of je moet die 80 mhz al overklokken noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Test hier: http://www.fluffles.net/computers/ha...clocking#10123 Download dus Prime95 en test je processor. Laat het zaakje een uur draaien en kijk dan hoe warm je processor wordt. Kijk ook of je processor stabiel blijft en de test niet afgebroken wordt! |
toffe site heb je.. ik heb die test al is gedaan en de tempratuur van mn processor gaat naar 56graden bij een fsb-verhoging van 133 naar 137
|
Offtopic: nice FreeBsD :evil: stuffies op die site :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja wanneer ik dat programma draai dan gaat de temp omhoog naar 56 graden
|
56 stressed voor een TB-A 2000+ is echt ongelovelijk veel.
Wie heeft die PC in elkaar gezet, wie heeft de koeler geinstalleerd? Heeft ziegene koelpasta gebruikt? Weet je zéker dat het een Thoroughbred-A is? Kun je nog even checken met Everest (zie ook mijn website pagina voor download link)? Die kan ook precies zien wat voor processor-type je hebt. als het echt een Thoroughbred-A is, is je koeloplossing zwaar onder de maat. Maar dan ook héél zwaar. |
Citaat:
|
ik heb ff contact gehad met de winkel waar ik em gehaald heb hun raden een case fan aan...hoeveel graden zou ik hiermee opschieten??
|
Mijn server heeft 5 case fans en die draaien met dit leuke weer op volle toeren en houden de boel in een 2u kast netjes op 25 graden , de cpu stressed op 47 ik heb een p4 2800 fsb 800... en vier bloedwarme Hd's in die kast zitten...... als ik de fans uitzet gaat binnen 15 min het alarm af van de case temperatuur .... (40 graden) en de cpu vliegt dan vet boven de 50 uit en stormt richting 60
met 1 of meer case fans schietje dus erug veel op het beste is om een in en een out fan te gebruiken. dan krijgje de beste luchtstroom anders bouw je alleen maar warmte op. - kijk ook je kabels eens na nette bekabeling scheeld ook al snel een graad of wat in de kast - als je een fan aanschaft kan je ook een echt goede kopen bv een Papst :cool: (soms wat soldeerwerk nodig) met zoon beestje hou je het zeker cool :) |
1 intake onder bijvoorbeeld en een uittake boven, zo krijg je een goede airflow.
|
ik ben nog redelijk leek op het pc-gebied.. dus misschien is dit wel een domme vraag.. is het misschien ook verstandig om er een nieuwe voeding in te gooien? met dual-fan
bijvoorbeeld?? |
Voeding is goed, waarom vervangen, als je er geen probs mee hebt. Kost alleen maar geld.
Om het wat duidelijker te maken heb ik op tweakers voor je gezocht: 1. http://crew.tweakers.net/phreak/ocm/faq/faq-case1.gif 2. http://crew.tweakers.net/phreak/ocm/faq/faq-case2.gif 3. http://crew.tweakers.net/phreak/ocm/faq/faq-case3.gif 4. http://crew.tweakers.net/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif Citaat:
Bron: www.tweakers.net |
Gaaf zeg, dat CPU-Z. Herkent zelfs het merk geheugen dat in je computer zit (en het klopt nog ook :)
|
Gek he ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30. |