![]() |
Gitaar laten janken?
Ik heb nu pas een gitaar gekocht maar ik begin pas over een paar weken met lessen. Nu zat ik een beetje te spelen maar ik vroeg me af hoe ik mijn gitaar nu eigenlijk laat janken? Heb ik hier een effect voor nodig of is er een techniek voor of wat? Misschien een domme vraag voor veel van jullie, maar ik ben een beginner. :bloos:
|
Wah?
|
Janken? Hmmm ik denk dat je dit bedoelt.......pak een van de lagere snaren(g en lager). Beetje hoog op t fretboard. Druk de snaar in en duw hem naar boven toe terwijl je de snaar op de fret blijft drukken. Naja whatever.
|
gewoon op je hond slaan met je gitaar \M/
|
Vibrato en bends. Mogelijk in combinatie met een (auto-)wah-pedaal.
There ya go: http://www.ibreathemusic.com/article/123 |
Citaat:
|
gewoon je scheur open en je gitaar heel dicht bij je versterker houden, da's pas leuk :p
|
Citaat:
|
moet je goed distortion geluid voor hebben , maar als je nog nie zo lang speelt heeft t tog geen zin
|
Nee ik bedoel dit
http://www.ibreathemusic.com/article...23/tk-half.mp3 En dan niet de noten die hij speelt, maar echt de 'vorm' van het geluid zeg maar. Mijn gitaar klinkt dus gewoon als een akoestische gitaar die opgekrikt is met een versterker.. maar ik wil dat echte rockgeluid gewoon eens horen op mijn gitaar :D |
pedaaltje kopen :)
|
Citaat:
|
Welk pedaal heb ik daarvoor nodig?
Want ook al kan ik nu alleen nog maar Vader Jacob, het is toch vet om herrie te maken op mn kamer. (y) |
Citaat:
nou ja, ik draag het over aan de gitaristen....ik ben maar een bassist :p |
Wah! Neem wah! Alle gitaristen moeten wah hebben!
Uitroeptekens! Yeah! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leer me volgende week maar waarom dat niet is dan :p.
|
Kwestie van smaak :)
Ik vind vaak dat men het slecht gebruikt. Ze willen solo's interessanter proberen te maken en dan gaan ze maar wat op z'n pedaal janken ipv echt iets interessants te doen. |
Citaat:
|
gatver wat een gedoe allemaal. Je hebt absoluut niks nodig behalve je versterker en je gitaar en dan doe je simpelweg dit:
Hier klikke slet! |
boilerrrrrrrrrooooooooom
jaja. blijft vet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn gitaar gaat altijd huilen als ik hip hop nummers van de tv mee ga spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn basgitaar jankt niet....een basgitaar is een instrument voor echte mannen, daar om heb ik er ook 1...grrrrerrr
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik laat em liever gewoon grommen :cool: |
Pedalen gaan kopen als je nog niet kan spelen is een beetje onzinnig.
|
een ui in stukjes snijden en tussen de snaren rijgen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
1 iem. die grappen maakt of uithaalt => hansworst, harlekijn, humorist, komiek, paljas, pias, pierewiet, polichinel, potsenmaker |
Verder is het ook nog een kwestie van mojo vibe, ervaring, techniek, gevoel. Ik ken mensen die op mijn spullen nog even belabberd klinken, en ik ken mensne die op een cheapass squier evengoed super klinken.
|
Citaat:
|
Oke allemaal leuk gekloot (y)
Nou luister pak een plactrum Maar zorg dat de hoogte van de top van de plactrum iets lager is dan je vinger en dan sla je eerst met de plactrum en dan gelijk met je vinger eigelijk tegelijk dus maar de plactrum moet eerst ik weet niet of je snap maar probeer t is t is moeilijk uit te leggen en moeilijk om t uit te voeren. suc6 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Please, laat een beginner nou niet meteen die pinched harmonics maken, dat wordt een ramp, hou het maar voorlopig ff bij benden en experimenteren met wat scheurgeluid.
|
Citaat:
luister eerst es naar die clip voordat je iemand onzin verkoopt. :rolleyes: |
ik ben al iets verder dan t wilhelmus :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |