![]() |
[sms-oorlog]
Ten eerste: als dit ergens anders geplaatst had moeten worden mag dat alsnog gedaan worden.
Nu waar het om gaat. Zoals vast niemand is ontgaan is er al een poosje een sms-oorlog aan de gang, waarschijnlijk zijn er nog wel meer mensen hier ontevreden over het bedrag wat ze betalen voor het versturen van een sms. Nu heb ik een link gevonden waar je je provider een mail kan sturen over het feit dat je ontevreden bent over de kosten van het smsen. klagen tegen hoge tarief voor versturen van sms (klik op actie om de mail te kunnen versturen hierbij wil ik iedereen oproepen dit te doen zodat hopelijk snel de kosten nog verder zullen dalen. N.B de mail hoef je niet zelf te schrijven die is al klaargemaakt op de site. |
Met een beetje inzicht zul je begirjpen dat je daarmee alleen de kleine bedrijven doodspeelt, en de grote op hun reserves gaan draaien. Dit zal er dus in resulteren dat de prijzen na deze oorlog flink zullen gaan stijgen.
|
ik betaal helemaal niet teveel voor sms. het is een goede dienst en als je het teduur vindt gebruikje het toch lekker niet.... je gaat toch ook niet op de visveiling staan gillen dat de kaviaar goedkoper moe...
:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier in België is het wel veel simpeler:
over het algemeen 15 cent (bij Mobistar zijn er enkele tarieven waar het 14,75 is). En dan 2 uitschieters: als je Proximus Pay & Go Student hebt, betaal je 10 cent in de daluren en 20 cent tijdens de piekuren (piekuren is bij dat tarief gelijk aan normale schooluren, dus weekends en officiële feestdagen zijn daluren) Daarnaast kan je nog goedkoper: The Mobile Factory (van TMF) biedt sms'en aan voor 7 cent per stuk. Je moet ze wel per 100 aankopen en speciaal activeren, als je dat niet doet of ze zijn op is het aan 15 cent per stuk zoals bij de gewone Base-tarieven (TMF maakt gebruik van het Base-netwerk) |
-> De Kantine / Het Terras
|
ik heb nou telfort, 4 cent,
maar ik ga een panasonic x60 kopen van vodafone, heb ik wel 9 cent per sms, maarja. |
Ik vind helemaal niet dat ik te veel betaal voor smsjes, eigenlijk. En dan heb ik nog wel kpn. Ik bedoel, ik zou goedkoper niet erg vinden, maar ik vind t ook niet nodig.
|
Mjah ik sms TE veel haha dus van mij mag het goedkoper.. maja ik sms nu vooral met mijn 2e sim (met hi)
Ik vind het alleen zooo lullig, ik heb abbonement van Vodafone... en dat gooien ze niet omlaag. Betaal nog steeds 18 cent bij mijn sms bundel, en is die op 23 cent ofzo :S |
Citaat:
|
Ik vind 9 ct (Hi) laag genoeg, maar ik weet niet wat ik over 2 weken heb (krijg nieuwe telefoon)
|
SMS is stom.
|
een sms kost telecomproviders maar 2ct oordeel zelf of je vind dat je teveel betaald ik vind in ieder geval van wel
|
Dat gebeurt vanzelf, de sms-oorlog is een paar weken geleden al ontketend.
*Zucht.* |
Ze zeggen dat de consument de lachende 3e is. Op korte termijn, ja.. op langere termijn is het helemaal niet zo gunstig.
|
Ik SMS slechts zeer zelden.
|
Citaat:
ik zou als ik O2 klant zou zijn bv liever een beter netwerk hebben dan goedkope smsjes maja wie ben ik. Ik zit bij orange betaal 22 cent voor een sms en het kan me geen reet schelen eigelijk..... zolang de kwaliteit maar goed is :D |
Van drieëntwintig oid naar vier cent per bericht vind ik al laag
genoeg, eerlijk gezegd. (y) |
Citaat:
|
smsen is voor n00bs
bellen is de bodschap |
Citaat:
en telfort , debitel dan??? :p |
Citaat:
Debitel heeft overigens geen eigen netwerk. |
daarom is het juist voor hun lastig er zijn er trouwens nog meer , maar die zijn zo klein dat niemand de naam weet:) omdat ze nooit reclame oid maken :)
|
Citaat:
|
Citaat:
vodafone kpn telfort dutchtone debitel orange T-mobile AH mobiel HI en qick |
Citaat:
|
ik sms alleen maar, nogal gay dat t zo duur is (tsja ik kan nou eenmaal geen gesprekken door telefoon voeren, doe teveel:P)
|
SMS-berichten zijn doorgaans toch uitermate zinloze berichten.
Als je erop wilt besparen, stuur je er toch minder? |
Citaat:
|
Citaat:
|
sms mij maar!
|
Citaat:
overigens wel echt téveel aanbieders voor zo'n relatief kleine markt als de nederlandse. heb orange, geen idee wat ik betaal, zal vast wel teveel zijn maar ach, anders komt dat beltegoed toch nooit op :p |
Citaat:
|
Hoe krijg ik 'n Vodafone smsbundel? :o 9 ct klinkt iets beter dan 23. :\
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik sms zelden, en heb nooit een probleem met de 20 ct gehad.
|
is het nu echt 6 cent voor kpn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien zijn Telfort en Debitel niet 'klein'. De aandelen van Telfort zijn in handen van een grote investeringsmaatschappij (Greenfield) die ook andere netwerk- en telefoonondernemingen houdt en Debitel is onderdeel van een groter concern met vestigingen in o.a. Duitsland en Tsjechië. Het is dus echt niet zo dat die bedrijfjes enorm gaan interen op hun reserves wanneer ze hun SMS-tarieven omlaag gaan. |
Citaat:
|
alle reclame is gericht is het niet de plaats waar de poster of het filmpje is te zien is het wel de layout van de poster of de plaats ,. KPN pompt echt geen miljoenen in een reclame waarvan ze niet psies weten voor wie die is bedoeld,
maargoed het is speculeren , maar ik denk niet dat debitel op dit zit te wachten aangezien ze sms, en beltijd groot inkopen bij een aantal aanbieders zullen ze nog wel met het wat zitten voor een hoger bedrag. Ik zeg ook niet dat er bedrijven aan onderdoor gaan , ik denk echter wel dat de kwaliteit achteruit zal gaan op den duur :( |
Ja, in juni kreeg ik allemaal SMS'jes van Hi dat SMS'en ontzettend goedkoop werd, 9 cent per bericht of zo. :cool:
Daarom slinkt mijn beltegoed opeens minder snel. ;) |
Citaat:
anders 9 |
en vodafone dan?
|
Super bedankt voor deze link!!
Ik zit bij T-Mobile en daar betaal je GVD nog steeds fokking 23 cent voor een sms-tekst-bericht!! Dus heb ik uiteraard ook een klachtmail gestuurd naar de dametjes en heren van T-Mobile!! |
Komop mensen, dit heeft echt géén zin.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |