![]() |
hoe de tijd te doden met leukigheidjes tijdens de saaie colleges
Een ideetje van Sir_Cramlek en mij, naar aanleiding van dit topic. Post hier je leuke en originele ideeën!
|
TS begint:
*kamertje verhuren *kaartspelletjes |
Wij deden in de laatste lessen altijd galgje of boter, kaas en eieren.
|
Slapen is leuk :)
Het kost geen geld, je verveelt je niet en de tijd gaat enorm snel (y) |
een bingo-spel maken, en in plaats van getallen schrijf je er woorden op die met de collegestof te maken hebben.
Wanneer de professor/lezer dan een van die woorden zegt, moet je ze aankruisen op je bingo-papier. Dat moet je met een paar mensen doen, en dan kijken wie het eerste bingo heeft. Is echt leuk :cool: Natuurlijk niet opeens keihard BINGO door de collegezaal roepen.. |
Citaat:
|
-Ruitjespapier voor kamertje verhuren;
-Blanco vel voor het voorspellen van voetbaluitslagen/het maken van opstellingen; -Handtekeningen zetten op je papier is ook leuk; -Je naam achterstevoren opschrijven; -Met je verkeerde hand schrijven; -Voor die bollebozen die een laptop hebben: patience, mijnenveger...... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk Kim EL, het is nu al een succes topic.:D
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Karikaturen tekenen van je docenten is ook erg leuk:) |
Met een aantal tegelijk de puzzel uit de metro/spits (natuurlijk wel allemaal dezelfde) maken en kijken wie m als eerste af heeft, deden wij nog wel eens bij saaie colleges
|
Of overknikkeren met niet-eetbare tikkels:)
|
Citaat:
|
Wij tekenen trouwens ook nog wel eens woorden of afbeeldingen op de schotjes van je collegetafeltje. Ajax Rulez bijvoorbeeld.
|
Citaat:
maar goed, de Folia (universiteitsblaadje) biedt ook wel tijdverdrijf, evenals de Sum en de bioscoopfolder om uit te zoeken naar welke film je vanavond gaat:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons staat er een metrostandaard in het gebouw dus dat scheelt al |
Citaat:
|
Hmm, wij hebben nog de Ad Valvas (universiteitsblad). Maar ik weet eigenlijk niet of daar puzzels in staan. Tja, je kan hem natuurlijk ook gewoon lezen; er staan best wel eens grappige dingen in.
|
Als de colleges saai zijn ga je gewoon niet, dat deed ik. Werkt prima. (y) :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(behalve dan bij het vak Nieuwe Media:D) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik mag nog een half jaartje wachten, maar ik ben ook pas in februari ingestroomd:) |
Leuk topic!
Studeer (nog) niet, maar school kan ook be-hoor-lijk saai zijn. Mijn tijd vul ik met: kletsen, kamertje verhuren, galgje, poppetjes tekenen, in iemands agenda schrijven (nu niet meer echt zo, meer in de lagere klassen), op mijn (gekafte) boeken tekenen, eten/drinken/snoepen ( (y) ) en zo kan ik nog wel even doorgaan. |
(geweldig dat jullie in een topic dat uit offtopic-reacties ontstond ook weer offtopic gaan :D)
Ook wel gezellig tijdens college: brood voor elkaar smeren (niet je bestelling keihard door de zaal roepen) Maar niks overtreft de 'bingo'... dat ga ik echt een proberen! |
de pauze lezen(y) deed 'k afgelopen jaar vaak bij duits alleen is die ook al best vaak afgepakt(n), ze vond 't neit zo heel leuk gloof ik:o
|
Hmm, meestal ga ik zachtjes kletsen met iemand naast me, of briefjes naar elkaar schrijven. Maar mijn colleges waren tot nu toe altijd 's ochtends vroeg, dus meestal was voor me uit zitten staren al wel leuk genoeg. (Om daarna naar huis te gaan en weer in bed te duiken.) Opkomstplicht he :( (ik ben wel braaf altijd gegaan en heb ook braaf alle vakken gehaald)
Heel soms zat ik te schrijven, ideetjes voor verhalen of verhalen zelf. Een keer vond ik iets grappig - wat ik zelf schreef dus he - en begon ik stom te lachen :o Achterlijke :P Een boek of tijdschrift meenemen is ook geen overbodige luxe :) |
Citaat:
Tip: Ga bovenin de zaal zitten, als het college echt saai is ga je gewoon weg. :p |
Citaat:
|
Koffie drinken!
Je hebt iets te doen, en het is ook nog leuk voor de professor want je blijft wakker. |
Ik bedenk maar wat dingen voor saaie lessen: ik ga meestal dingen tekenen in m'n agenda, in wiskundeschriften, ik ga kliederen met de pennen van de buurman/buurvrouw, een beetje doelloos voor me uitstaren, het schoolboek lezen, met m'n pen klikken, op m'n gr spelen, kletsen en tegen de tafel schoppen. :)
|
4 op een rij, naar buiten kijken, op je GR mario spelen, slapen, maar het beste vind ik wel: BINGO!!! (supertip)
|
Ohja, spelletjes op de GR! Dat deed ik echt heel veel toen ik dat ding net had. :o
|
Elleboog proberen te likken
Leraren/klasgenoten tekenen Pen uit elkaar schroeven en weer in elkaar zetten |
Fijn dat jullie de bingo leuk vinden. :cool:
Succes verzekerd! (y) |
Oeh, Bingo ga ik ook echt proberen :cool: (y)
|
Borreltje drinken :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |