![]() |
wie weet er het antwoord op de volgende vragen?????
1 Hoeveel keer weeg je op de maan lichter dan op de aarde: 5, 6 of 7 keer?
2 Vanuit de aarde, waar begint de ruimte eigenlijk: bij 80, 90 of 100 kilometer? 3 Hoe noemt men de lichtshow-achtige verschijning op de Noordpool? 4 Als een Space Shuttle uit de ruimte terugkeert naar de aarde, wat veroorzaakt dan die enorme wrijving/warmte? bedankt |
3. Aurora Borialis, oftewel het Noorderlicht. (De Noorderlichten?)
4. De vele moleculen in de atmosfeer botsen tegen de shuttle aan, en [transferren] wat kinetische energie over aan het vaartuig. De andere twee moet zal ik moeten opzoeken. |
binas tabel 31
grafitatie versnelling op het oppervlak maan= 1.62 m/s^2 Aarde= 9.81 m/s^2 Op elkaar delen is ongeveer 6 |
Citaat:
|
1. 6
2. geen idee 3. aurora borealis 4. geen idee laat me raden...ANW? |
1 Hoeveel keer weeg je op de maan lichter dan op de aarde: 5, 6 of 7 keer?
7 2 Vanuit de aarde, waar begint de ruimte eigenlijk: bij 80, 90 of 100 kilometer? 100 3 Hoe noemt men de lichtshow-achtige verschijning op de Noordpool? noorderlicht 4 Als een Space Shuttle uit de ruimte terugkeert naar de aarde, wat veroorzaakt dan die enorme wrijving/warmte? atmosfeer (ineens wel deeltjes rond je shuttle) |
Citaat:
|
Citaat:
gewoon 'spurr of the moment', zoek het anders ns op als je zeker wil zijn, of was het een vraag om ieders kunnen ff te meten. dan kan ik je verzekeren dat dat bij mij niet al te best is behalve natuurlijk voor geologie en scheikunde http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
1 9.81/1,63= 6 (afgerond binas)
2 Hoe hoog zit de dampkring? 3 Noorderlicht. 4 Doordat hij door de dampkring moet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |