![]() |
Discriminatie!
Ik kijk net toevallig naar de NOS (doe ik normaal gesproken niet meer, ze zijn nl. meer bezig met beeldvorming dan met objectieve berichtgeving naar mijn mening) maar dan zie ik dat ze het hebben over een moslim die gearresteerd is, ze hebben die 'tekeningen' bij hem gevonden waardoor vorige week opeens nationale moslim terreur alarm fase oranje ++ werd geslagen en de intonatie van de NOS medewerker was weer prachtig. Klemtonen op moslim, terreur..
Waarom is het wel een Israeli als die wat flikt en geen jood maar is het wel een moslim en niet zijn nationaliteit? Islamofobie ontstaat niet omdat Nederlanders de Koran erop hebben nageslagen.. NOS wees es wat minder anti-moslim en ook wat minder pro-Israel. Waarom gebeurt dat niet automatisch? |
Bekend fenomeen. Is weinig aan te doen.
|
Citaat:
Gaat het hier over die 17 jarige Rotterdammer? Citaat:
omdat er een mentaliteit heerst van oe-moslims-zijn-eng. Btw, wat was de nationaliteit van die 17 jarige Rotterdammer? (en als iemand twee nationaliteiten bezit, welke nationaliteit moet dan genoemd worden? ;)) Citaat:
wat heeft israel hier nu weer mee te maken. Citaat:
|
Mensen scheren altijd een bepaalde groep over een kam, valt niks aan te doen
|
Boo.
Fucking. Hoo. |
Citaat:
Waakzaamheid is belangrijk, imo. |
Waakzaamheid? Jij begint toch niet ook al :(
|
Citaat:
|
Ik ben vrij en gelukkig in onwetendheid. :)
|
Citaat:
sweet :P |
Doorredenerend is dat gewoon de beste geestestoestand om te hebben, hoor. Stel je voor: radicale moslims zijn bezig om een aanslag voor te bereiden. We weten allemaal dat je zo'n aanslag niet kunt tegenhouden, omdat terroristen altijd vindingrijker zijn dan geheime diensten. Daarvoor zijn het tenslotte terroristen.
Die aanslag komt er dus. Dat is een gegeven. In de aanloop naar de knal ben ik liever een onwetende blije dombo die nog van het leven geniet, dan een paranoide 'waakzame' burger die zich eerst maanden zit op te vreten van de zenuwen en de xenofobie en tenslotte áls de bom klapt, loopt te brullen 'zie je wel!'. |
erm
ik had t niet over waakzaamheid m.b.t. aanslagen ofzo, maar waakzaamheid dat een bevolkingsgroep niet absurd gestigmatiseerd wordt en/of de dupe wordt van een enkele flapdrol die op aarde rondloopt. damn, lees je mijn posts wel goed? :o :P :( |
Je weet toch dat ik altijd met smart wacht op jouw reacties, ik lees je posts wel degelijk hoor :)
Ik ging alleen even door op dat begrip waakzaamheid omdat ik daar volledig strontziek van word, met die stomme Remkes en Donner die daar maar over lopen te blaten...ik weet ook wel dat jij niet zo waakzaam bent :p |
Citaat:
ow Citaat:
Terwijl ik het had over een waakzaamheid dat betekent dat je mensen niet gaat vergelijken en gelijkstellen met geflipte personen die doorgedraaid zijn en mensen gaan opblazen omdat ze eenzelfde ethniciteit of religie delen. :o |
Ps.: slijmbal! :P
|
Citaat:
ja, een 17 jarige(d8 ik) ik weet zijn nationaliteit niet :o israel? als een jood iets doet zeggen ze geen jood maar (als het een israelier is) maar dat het een israelier is, maar bij moslims is het niet zo :mad: |
Weet ik toch, ik zat ook maar wat te dollen :)
Kom op, ik ben net wakker :o en ja, weet ik, weet je toch ook <333 @ tosyali - de beeldvorming rond moslims mag in de media dan misschien niet zo positief zijn, de teneur in heel Europa is juist dat echt de overgrote meerderheid partij kiest voor de Palestijnen. Sterker nog, Nederland is het meest antisemitische land van Europa, bleek laatst uit een enquete. De meerderheid hier ziet Israel als de grootste bedreiging voor de wereldvrede. Het is echt niet zo dat joden hier en masse vertroeteld worden. ;) |
Citaat:
:P |
Citaat:
Het antisemitisme steeg in NL. Dacht niet dat t t meest antisemitisch land was. Overigens is er net een rapport van CIDI uitgekomen waarin een lichte daling te zien is (wat overigens niet direct wil zeggen dat er een daling van antisemitisme is; kan ook gewoon betekenen dat er minder melding van wordt gemaakt). |
maar argh
kunnen we israel/palestijnen even buiten dit topic laten? :P |
Citaat:
|
Citaat:
"N.a.v. de arrestatie van de Nederlander blablabla" :o |
Citaat:
|
In een democratie is het belangrijk dat minderheden beschermd worden, juist omdat ze zo weinig macht hebben. En wat gebeurd er, we gaan ze discrimineren om ons eigen ego en ons eigen'wij'-gevoel te vergroten.
|
Citaat:
Ja maar, dan krijg je weer het gedoe van waarom de christendom weer als voorbeeld, snap je? (Late reactie misschien, maar zit het net pas helemaal te lezen :o) |
Citaat:
en wat heb jij met israeliers en palestijnen :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
ja, maar t is zo... typisch :D Citaat:
|
Citaat:
|
zo vreemd vind ik het niet dat ze het bv. moslim tereur noemen. De verdachte zal waarschijnlijk aanslagen beramen vanwege zijn denkbeelden adhv het islamitische geloof. Hadden ze het dan b.v. marrokaanse tereur moeten noemen als die persoon uit dat land afkomstig zou zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
Jullie gaan hier alleen maar offtopic de laatste tijd. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het lijkt me logisch dat de NOS openbaar maakte dat het hier ging om een moslim. De jongen maakte zich schuldig aan moslimextremisme.
Overigens, normaal gesproken is de NOS juist links. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
juist ja.... :confused: |
Citaat:
Vage zin :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"linkse mensen vreten over het algemeen weinig uit" maar je hebt een punt :) |
Mja, gelul. Wat de AIVD doet is geheim, er zijn geen normale burgers die dat weten.
|
De hele dag koffie leuten en geheimzinnig daarover doen, we hebben ze gewoon ontmaskerd :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |