![]() |
mod? iemand?
zijn er hier ook modjes? of mensen die fan zijn van mod. oudjes als The Who, The Smoke, The Action, David Bowie of de mod revival als The Jam en Secret Affair... kom maar op spill that shite.
|
Citaat:
|
mods zijn modernists.
slechte grap. |
Citaat:
|
Citaat:
*edit* en ligt er natuurlijk ook aan welke periode Who. |
leg de term modernists eens (wat beter) uit?
|
Citaat:
|
Ok dan ben ik geen mod
|
mod ging voornamelijk om de looks, strakke streepjes pakken, nette schoentjes, haarlak. er gewoon strak uitzien. en ze reden op scooters, en vergeleken met hun pakken droegen ze belachelijke jassen die te groot waren haha. Qua muziek is het harde R&B.
|
Citaat:
|
Citaat:
wat een flauwekul dit trouwens, niet normaal |
Citaat:
|
Citaat:
|
The Jam <3333
The Who <33 Bowie <3 Ik heb Mod-potential |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...verder vind ik wel dat je ook erg veel moeite doet om t uit te leggen... |
Ik hou erg van die kledingstijl (y) Niet dat ik het zelf draag, maar bij slanke mensen met een goed gezicht ervoor is het geweldig.
David Bowie in de mod-tijd heeft ook nog heel goede muziek en ik hou van the Who, maar niet genoeg blijkbaar want ik ken ze niet als mods :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vette muziek, niet m'n favoriet.
|
ja.
winklepickers en te strakke pakjes <3 ik had ooit ns een smerig mod-kapsel. http://www.raf.mod.uk/history/images/rafround.gif yo. |
Paul Weller. (y)
|
Getailleerd is de shizzle.
|
Ik vind het spul wat je opnoemt wel leuk ja, en de stijl verder ook als het past bij iemand. De oude who is wel favoriet. In zon special van Mojo over the who een tijdje terug stond er geloof ik wel veel interresants over mods enzo, ik vind vooral die ouderwetse scootertjes leuk, hehe. :o
|
Citaat:
En leg nou eens fatsoenlijk uit wat je bedoelt met 'mod', aub? |
Citaat:
|
Is Jules Deelder mod?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In de jaren 60 had je Mods en Rockers. De Rockers waren de ruwe jongens, gekleed in leer, de tough guys. De Mods liepen in nette pakken, streepjeskostuums, haar in de lak, etc. Overdag deden ze hun werk, maar ze stonden de hele dag stijf van de drugs, maar niemand die het op viel. Ze deden stompzinnig werk als liftjongen, oid, of door blowjobs aan zakenlui te geven. Als het maar geld opleverde. 's Nachts gingen ze dan finaal uit hun dak - met veel drank en drugs. De gevechten tussen Mods en Rockers in Brighton zijn legendarisch.
Als je er meer van wil weten, moet je de film "Quadrophenia" (met o.a. Sting) maar es kijken. |
volgens mij heb ik die wel ns gezien, is dat die ene waar dat meisje tegen die tuindeur oid aan geneukt wordt ?
|
zoals het uitgelegd word moet ik eerder denken aan glamrock :S
anyway, the who is gaaf, maximum r&b :cool: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
the who was idd harde r&b. jij denkt waarschijnlijk direct aan die nieuwerwetse r&b discoshit. maar daar heeft r &b niets mee te maken. edit: ik heb je foto's gezien. een kruis aan je muur. je bent al verloren. en waarschijnlijk zo gay als rob halford in een geile dark room. |
Citaat:
|
Citaat:
Technically, Mod refers to a lifestyle and fashion more than music itself. During the early '60s, legions of teenagers in Great Britain began dressing in stylish, neo-Italian fashions and listening to American R&B, particularly Motown. Soon, these teens were dubbed mods. The original mod bands were all R&B cover bands, but soon they began writing their own material that was generally in the vein of their influences. Mod bands played R&B harder and faster than the original recordings — it was relentless, amphetamine-driven rock & roll. Many of the mod bands were barely heard outside of the United Kingdom, since the lifestyle was primarily a British phenomenon. Two bands — the Small Faces and the Who — were able to crossover to the United States market, but that was after both bands began developing and expanding their R&B-based sound. By the time psychedelia came around in the late '60s, mod had died out in Britain. However, mod — both the music and the lifestyle — came back in full force in the late '70s, thanks to the Jam. |
Hoe kut is/was die modrevival van een jaar of wat terug. Gelukkig niet al te erg hier in nederland.
|
Bij Mod moet ik meteen denken aan .mod files. <3
Oeh. Fasttracker. Dat waren nog eens tijden. :cool: Maar ik ga offtopic. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En oh zo superpunk lady Toyah Wilcox speelt ook in de film. En zij beland ook bij iemand in bed (of was 't een bad?). Volgens mij bij Sting. Het is best wel een hoerenfilm. Maar dan met scooters. |
Hoerenfilm met scooters.
Toch maar eens checken dan. |
Citaat:
|
Gary, weet jij wat de verhouding tussen punk en mod was? Ik dacht dat Engelse punkers een hekel hadden aan mods of zit ik er naast?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |