![]() |
mode adviesseuse?
ik heb dit jaar mijn diploma hier in gehaald. wat je hier mee kan is mensen adviseren over hun kleding, welke kleug goed bij iemand past, welke stoffen, wat voor soort kleding enz.
nu vroeg ik me af of jullie winkels weten die dit soort mensen hebben. bijv. warenhuizen. ik weet dat het in America bijvoorbeeld wel bestaat (lees shopaholic) maar in nederland zou ik geen winkel weten die een mode adviesseuse heeft. ik zoek namelijk een baantje en met dit diploma moet ik toch wel iets kunnen?. :) (behalve dat ik veel van kleding weet wil ik dit ook wel in praktijk brengen) ps let niet op de spelling ;) |
je kan vast wel styliste worden voor een tv programma of magazine
|
of verder studeren aan de rietveld of fashion management or what so ever
|
America ís in Nederland.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar fashion management lijkt me niet echt wat hiervoor btw :p |
Niet om lullig te doen maar wil jij als punker mode-advieseuse worden? :confused:
|
dat schrijf je toch als adviseuse?
|
Citaat:
|
okee :) Ik wist even niet meer hoe je dat schrijft.
|
Kledingadviseuse? Is dat een diploma verkoopster? :rolleyes:
|
is het niet kledingadviseuse ipv modeadviseuse?
naar mijn mening is dat verschil nogal groot, aangezien kleding veel breder is, en dat er puur om gaat dat je kleuren en kledingstukken bij een persoon zoekt en dat je bij modeadviseuse toch ook wel trendgevoelig moet zijn en dat snel op moet kunnen pikken. |
euh, en dat bekijk je niet voordat je een opleiding gaat doen? :o
misschien kan je gaan werken bij de Modepolitie :nono: |
is dat mbo/hbo? eigenlijk zoek ik zoiets maar kon nergens vinden :bloos: en waar enzo?
|
Ik ken iemand die erkend kledingadviseur is, dat was een tweejarige cursus, en die werkt nu in de kledingwinkel van zijn moeder.
|
Haha dit is toch weer té grappig :D Een opleiding doen, en dan eens gaan kijken of jouw beroep wel bestaat in Nederland :nono:
|
Zij heeft in amerika op school gezeten, dus daar zal ze vast dat diploma gehaald hebben...
|
Citaat:
|
waar gaat t heen in deze wereld
|
Citaat:
|
Citaat:
en moonchild het is een mbo, ik wil hierna nog een hbo gaan doen. |
Citaat:
|
Citaat: