![]() |
Burgertrutjes
Ben jij stiekem een burgertrutje? Iedereen is dat toch wel een beetje in mindere of meerder mate. Verlang jij naar een burgerleven. Gewoon, gelukkig getrouwd, een paar lieve kindjes, en een baan waar je het naar je zin hebt. Ik stiekem wel. Het lijkt me best leuk om met mijn man en kindjes op vakantie te gaan, en mijn kinderen op te voeden en af en toe de BBQ aan te steken om met de hele familie hotdogs te verbranden (y) En lekker onderuit op debank met een wijntje en een DVD is ook niet verkeerd :o
|
Euhhmm... op dit moment wil ik van alles, behalve zoiets. Ik wil een half jaar/ jaar in het buitenland werken, andere culturen leren kennen yadayada... :)
Dus neej eigenlijks niet. Over 10 jaar zal dat wel anders zijn. |
het forum stikt ervan :(
|
Citaat:
|
Ik ken genoeg mensen om me heen die jaren lang hebben geroepen: 'Alles behalve dat!' maar nu hard op weg zijn er één te worden. Ik zie niet zoveel drama in een burgertrut zijn. Okay, ik heb ook niet de behoefte om in de zoveelste nieuwbouwwijk terecht te komen, een leven van 9 tot 5 enz, maar met een beetje regelmaat is niets mis. Ik koop zelfs dingen bij de Ikea! En ik wil toch wel kinderen, een leuke man, een leuke baan en ook wel een lekker voorspelbare vakantie, misschien. :)
|
Op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer in anti-burgerlijk gedoe. En ik gok dat ik over een jaar of 5 op dat punt ben beland :o
|
Citaat:
oh dat lijkt me echt geweldig... <3 Ik zou wel een tijd in Australie willen wonen, lijkt me echt gaaf land :) |
ik kwam vandaag een hele burgerlijke strik tegen op de uitnodiging voor de bruiloft van mn neef
maargoed, ik ben wel voor een beetje burgerlijk, maar niet te |
ik heb in parijs gewoond zodat niemand me meer burgerlijk kan vinden :D
|
euhm... ooit lijkt me dat wel leuk, maar nu niet. En ik wil eigenlijk ook geen kinderen. Maar wel een man, alleen wil ik ook niet trouwen. Blaa, laat maar weer. Ik wil het toch wel. - stiekem-
ik zit in de ontkenningsfase. als ik trouwens een man wil, wil ik wel een type zoals die zanger van wealthy beggar :o |
ben wel een burgertrutje denk ik :D
|
Ik ben een dikke burgertrut wannabe!
|
niets mis mee :)
|
Citaat:
|
ik geloof dat ik best burgerlijk ben eigenlijk. Ik zit graag met de poes op schoot klaar voor het acht uuur journaal enzo, en op vaderdag naar mijn opa in duitsland enzo :)
|
mijn leven is erg regelmatig, slapen, douchen, eten, internetten, eten, slapen, lezen, enz enz
|
Om eerlijk te zijn maak ik mee geen zorgen of ik wel of niet een burgertrutje ben. Ik wil gewoon een leuk leven en het interesseerd me dus echt niet of dat dan een burgelijk leventje is.
|
ik ben niet echt een burgertrutje, hoewel ik wel 2 jaar heb samengewoond in mijn korte leventje tot nu toe. Hmm misschien ben ik dan toch een burgertrutje
|
Citaat:
wel of niet burgerlijk word je leven alleen maar moeilijker van. |
Het lijkt me wel leuk, maar nu nog niet. En ik wil niet alleen maar een gezinnetje stichten en dan huismoeder worden, ik wil ook carrière maken.
|
vreeslijke shirtjes (n)
|
Ik voel me al burgerlijk als ik boterhammen voor iemand sta te smeren. Maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om broodjes te maken en de was op te hangen enzo. Maar dat is alleen omdat dat zo lekkah ruikt.
Ik ben niet echt een burgertrutje en dat ga ik nooit worden ook. |
Ken, als je een keer lekker onderuit op de bank met een DVD'tje en wat wijn met me wilt moet je dat gewoon vragen hoor :nono:
|
Van burgerlijke dingen doen word je gelukkig. Ik kan het iedereen aanraden.
Alleen heb ik een hekel aan barbequeen. Ik snap niet waarom mensen voor 20.000 EUR een nieuwe keuken in hun huis laten bouwen met afzuiging, zodat er geen kookluchtjes kunnen ontsnappen, en dan daarna in de tuin in de rook gaan zitten en op een primitief grilletje hun vlees laten verbranden. Verder ben ik gek op Eddie Wally. 'Cherie!' En het sprookjesbos in de Efteling. 'Papier hier!' |
ik ben best burgerlijk: ik ga samenwonen :)
maar kinderen: nee, komende aantal jaren niet. ik wil zelf eerst leuke dingen doen. kleine kinderen vind ik vaak niet leuk. dus misschien dat ik over een heel aantal jaar misschien wel dat zou willen. trouwen: zou ik al wel sneller doen. mooie jurk enzo :D vroeger toen ons hele gezin nog wel samen was, was het altijd heel leuk om vanalles samen te doen, ik ben wel zo'n huismus (journaal om 8 uur, rtl boulevard enzo) ik vind het fijn om familie te zien. |
Citaat:
|
Volgens mij ben je trouwens pas burgerlijk als je het zelf niet weet. Dus, als je burgerlijke dingen doet om erbij te horen. Wannabees zijn burgerlijk. Maar het is NIET burgerlijk, als je burgerlijke dingen doet, omdat je ze leuk vindt en als je weet dat het burgerlijke dingen zijn, maar dat je niks kan schelen. Dat laatste heet trouwens snob of snobbistisch .
|
Citaat:
ach ik weet niet of ik het al ben maar ik word het in ieder geval wel.. |
Toen ik 15 was had ik een anti burgerlijkheidsfase en deed ik er alles aan om niet burgerlijk te zijn, ik vond het afschuwelijk en was pissed op mn ouders dat we elke dag om dezelfde tijd aten :rolleyes: :p
Nu hou ik soms wel van een beetje burgerlijkheid. Toen ik nog samen met mn ex was maren we heel burgerlijk, hij had zn eigen huis dus deden we samen boodschappen en de afwas. Heerlijk vond ik dat, maar ja, het ging wel vervelen.. |
Als ik met bertbart trouw wel ja, dan liggen we iedere zaterdag ochtend in bed de NRC te lezen terwijl ik ontbijt maak, we gaan nog wel uit maar niet te laat want op zondag gaan we naar onze moeders met zelf gebakken cake.
Ja, mijn toekomst <3 |
ik ben niet echt burgerlijk denk ik.
en mijn ouders ook niet. mijn moeder danst in haar onderbr00k door de kamer op de rolling stones en mijn vader is de artiheid zelve. en ik ben daar een slap aftreksel van. |
Niet eens stiekem
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ben te knap en drink te veel om burgerlijk te zijn |
Gister noemde van die ruzie zoekers ons kakkers
Dat was best (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
stiekem ben ik wel een burgertrutje
uiteindelijk wil ik wel gelukkig getrouwd zijn en ook wel kinderen maar geen 9 tot 5 baan, wil wel zelf weten wat ik kan/mag doen |
Ik heb een hekel aan kinderen, ik eet geen vlees dus een ouderwetse BBQ zal niet gaan, de ene helft van m'n familie is dood en de andere helft moet ik niet dus familiefeestjes zijn ook al niet van de partij ennn ik vind trouwen vrij nutteloos.
Maar een wijntje met een DVD gaan er altijd wel in, natuurlijk. Dus misschien word ik wel alsnog burgelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
ik weet wel een leuk plekje :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hou op saar is de schattigheid zelve!
|
trouwen....pff nou nee dank je...ik ben niet zo voor trouwen...ooit zou ik miss wel een kindje willen..als ik eens een keer 30 ben ofso en goed van het leven genoten heb....en tuurlijk wil ik een huis....maar nee voorlopig wil ik geen burgertrutje zijn...en zou nooit een ras echte burgertrut worden maar misschien toch wel een heel klein beetje
|
Hmm ik, degene die altijd het hardste riep; NEE, IK word niet burgerlijk, ik ga niet trouwen, ik wil geen kinderen..werd toen ik voor het eerst een serieuze relatie kreeg (is nu weer uit hoor) echt de burgerlijkste burgertrut die je je maar kunt voorstellen..samen naar de Edah was het uitstapje van de week :p Maar ja op den duur ging dit ons allebei ook maar vervelen..waren ook pas 17..
En nu ben ik weer lekker anti-burgerlijk :D Maar heel stiekem ben ik bang dat ik ooit maar weer eens heel burgerlijk ga worden..en ach dan is er ook niets mis mee! |
Citaat:
|
jamaar je zitr er wel de beste tijd van je leven aan vast.
en je krijgt grijs haar van ze :s + rimpels (n) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |