![]() |
American History X
Ik weet dat er al meer topics van zijn, maar ik mag te oude topics niet uppen, heb ik gemerkt :)
Heb deze film gisteren eindelijk voor het eerst gezien op dvd (voor 7 euro gekocht) en fuck wat een goeie film! Echt geniaal, maar ook heel triest. Een must-see 4 everyone :) |
ik heb hem een aantal keer gezien, en ja hij is erg goed!
|
deze film is gewoon top! (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) . :D
|
beide edwards spelen (y)
gister fight club gezien speelt norton ook super |
Goede film, maar geen topper.
|
Na een paar keer is de lol er wel vanaf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Al te vaak gezien.
|
Ik heb hem gewoon echt nog nooit gezien, heb er echt veel over gehoord dus ik denk dat ik hem maar binnenkort ga kijken
|
Ik wil hem ook wel zien alleen waar gaat ie ook alweer over,
|
Citaat:
|
De vorige topic is nog niet eens zo ontzettend oud, hoor...
Ik vind het een kutfilm. Ik krijg uitslag van politiek correctheid en moralen in films. |
vond er geen bal aan
|
Citaat:
|
Ik vond het best een goede film, op zich ben ik sowieso niet voor zo'n films, dus dat ik deze best wel goed vond zegt dan al iets. :)
Goed geacteerd in elk geval. |
Ik vind qua genre "The Believer"een stuk beter
|
Citaat:
Daarnaast vind ik ook dat de film er een stuk mooier uitziet en en een betere score heeft. |
Hmm, romper stomper vond ik niet zo geweldig eigenlijk, vond hem juist te leeg. Had het gevoel dat ik eigenlijk niks had gezien na afloop van die film. The believer vond ik wel leuk, maar ook daar had ik achteraf niet het idee dat ik een topfilm had gezien, ik vond hem wel beter dan romper stomper, misschien ook wel beter dan american history x.
|
Citaat:
The Believer heb ik nog niet helemaal gezien. Ik heb wel stukjes voorbij zien komen op Canal+, maar ik moet er nog steeds een keertje goed voor gaan zitten. :) |
Goeie film wel, alleen op het laatst begint de moraal het van de zinnigheid over te nemen.
|
Citaat:
Jammer, maar helaas.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hijs wel grappig, maar nogal onrealistisch.
|
De 'verandering' van Edward ging mijns inziens nogal rap. Dat maakt de film een beetje ongeloofwaardig, eigenlijk. Maar goed, wat speelt Norton weer een geweldige rol.
|
Citaat:
|
Hele goede film! Al vaak gezien, maar hij blijft goed. Ben sowieso grote fan van Edward Norton :cool:
|
blijft een goede film.. (y)
|
Jaa, American History X is erg fijn!
Edward Norton is top! En Edward Furlong doet het natuurlijk ook erg goed :) |
yep, norton is (y). 'k vind em in 25th hour ook heel goed spelen.
|
Hmm 25th hour heb ik dus weer niet afgekeken, want ik vond hem niet zo super. Maar degene met wie ik hem keek zei dat ik hem wel af had moeten kijken, want zij vond hem superrr...
|
De film mist inhoud.
|
ik heb m gisteren gezien en vond het best een aangrijpende film. wel vond ik het einde wat voorspelbaar, je wist gewoon dat een van de 2 vermoord zou worden. ik vond de beelden goed met de flashbacks en de muziek vond ik echt geweldig bij de film passen.
|
Als iemand mijn vraag zou kunnen beantwoorden want mijn topic is weer dichtgegooid :rolleyes:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=938584 |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
American History X blijft één van mijn favoriete films! Echt een topper. |
Citaat:
|
@ Silent Enigma
Kwamen die nazi groepjes niet voort uit het feit dat die zwarte gangs zaten te roven? Het is een bijzaak dat het komt door armoede maar ze waren er echter wel eerder. Hij komt er zeker achter dat hij beter zuiver kan handelen al is het voor mij nog steeds onduidelijk wat de doorslag hiervoor was. Als het alleen komt doordat het schoolhoofd zei wat hij had nou eigelijk bereikt had en of hij beter af is dan vind ik het persoonlijk heel slap van de film. Niet alleen ging hij de gevangenis in omdat hij zijn eigendommen beschermde (zijn auto) maar was de rede dat de gang zijn auto omdat ze klaarblijkelijk niet tegen hun verlies konden. Mocht het zijn omdat hij een hitler-aanhanger is dan is dat zeker slecht naar voren gekomen. Vreemd dat bijna iedereen zegt dat de dood van 1 van de 2 onvermijdelijk is. Er wordt dus al automatisch vanuit gegaan dat hun idee door niemand gerespecteerd wordt (ook al is het nog zo fout) en dat ze van kant worden gemaakt door de andere partij, in dit geval de andere gang. Dat het een statement tegen haat is kan wel mooi zijn maar dan had je net zo goed andere partijen kunnen gebruiken want ik vind echt dat in deze film het een en ander niet klopt, maar das persoonlijk. :) |
Citaat:
maakt dat de nazi's minder slecht dan? Citaat:
het is een combinatie van zijn gevangeniservaring en het schoolhoofd. het is te lang geleden dat ik de film gezien heb, kan het niet precies verklaren. Citaat:
ehm, ik snap die zin niet helemaal. snap jij hem wel? Citaat:
ik krijg de indruk dat je neigt sympathie te hebben voor de nazi's in deze film. (ik kan het fout hebben). misschien moet je de film nog maar eens kijken. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zei ook iets over een zwarte man die hij in de gevangenis tegenkomt en dat hij door hem ook tot inkeer is gekomen omdat hij oneerlijk berecht is. Voor mij voelt dat aan alsof ze toch enige vorm van "injustice" in de film moesten plaatsen anders hadden de zwarte in de films de enige boosdoeners geweest en de blanken degene die voor hunzelf opkwamen. Als je globaal naar de film kijkt zie je ze of een auto slopen, een blanke in elkaar slaan of aggressief basketballen. Met name jammer want dit is een stigmatiserend beeld van bevolkingsgroep die juist hierdoor weer voor sommige minder intellectuelen bevestigt wordt. Daarbij komt ook nog kijken dat het moment dat de broers hun haat laten varen en vrede willen sluiten er 1 van de 2 afgeschoten wordt. Erg merkwaardig als je juist in je film wil laten blijken dat racisme slecht is. Citaat:
Maar vooral door die moord op dat broertje op het eind en het open eind krijg ik het idee dat de oudere broer weer terug op het slechte pad gaat omdat juist wat hij dacht dat fout was toch wel weer lichtelijk waar bleek te zijn. Dit naar aanleiding van zijn vader die ook door bendes om het leven kwam. |
Citaat:
de film is ook in mijn ogen zeker niet perfect, maar voor elke film geldt dat als je elk detail tot in de oneindigheid gaat analyseren, je de boodschap van de film onrecht aandoet. en juist de boodschap, de moraal in deze film is erg sterk. haat zaait haat, er komt geen einde aan en er vallen altijd onnodige slachtoffers. *blaat* PS het zou wel een erg Disney-einde zijn als zwarten en nazi's vriendjes werden en nog lang en gelukkig leefden. |
kvond t een goede film!
ik ben heel erg tegen racisme.. en kheb ook van die vrienden die dat juist wel vinden.. van die stomme nazi achtige ideeen enzo... kvond deze film heel schokkend en goed eigenlijks.. het laat best een goed beeld ervan zien! |
wat ik nou vreemd vind is dat van die rascistische mannetjes AHX als hun favo film op hun cu2 enzo zetten. De film veroordeelt rascisme juist :s
zou het aan het iq van rascisten liggen??? :confused: |
Citaat:
|
Goede film, zoals eerder gezegd niet op alle punten even realistisch maar ik vind 'm wel indrukwekkend. Beter dan the believer, die vond ik eigenlijk niet zo goed. Romper Stomper heb ik nog niet gezien en ben ik nu aan het downloaden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja ik zal wel te serieus op deze film ingegaan zijn. Het is alleen dat ik hoge verwachtingen had van deze film en ik het eigelijk dus maar een bagger film vind qua moraal want ik had echt gehoopt dat je duidelijk het gevolg zag van rassenhaat. In dat opzicht vond ik Malcolm X toch een tikkeltje beter. Neemt niet weg dat ik Edward Norton geweldig zijn rol vertolkt. Hij zit voor mij bij de toppers als die Commander uit Full Metal Jacket die zn recruits afblaft :D Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |