Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   de laatste zin is de titel, maar dat verraad t al, dus: geen titel :p (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=907580)

Sue1 22-07-2004 23:36

de laatste zin is de titel, maar dat verraad t al, dus: geen titel :p

‘Ik dans liever’
sjansde je mijn kant op,
toen 2 glazen in mijn handen
je wenkten tot een kus.

Wij dansen, natuurlijk
en terwijl de warmte van de dag
nog hing tussen de bomen,
vond mijn lik jouw glimlach.

Wat een zomer!

zegt u het maar :)
ben 3 weken weggeweest, maar nu kunnen jullie weer genieten ( :confused: ) van mijn mening :p

Anneka 23-07-2004 10:57

ja deze vind ik echt leuk :)

hij is origineel qua taalgebruik, woorden en hij loopt erg lekker. Het is een leuke boodschap.

goed gedaan!

lovetear 24-07-2004 07:30

Ik vroeg me al af waar je gebleven was ja, dit soort gedichten heb ik wel gemist. Goed gedaan met de klankencombinaties. En hij komt bij mij goed aan, gevoelig. Geen kritiek, gewoon mooi (y) .

Sue1 24-07-2004 19:25

dank u beiden voor uw lovend commentaar :D

Waar ik gebleven was? Spanjeeee ;) (Bleek niet echt mijn ding te zijn, maar toch wel heerlijk om even weg te zijn :))

Verder niemand een mening? :(

Halogeen 24-07-2004 22:08

Jammer dat de klemtoon op glimlach verkeerd valt :)

Anneee 24-07-2004 22:10

Ik zou die laatste zin (de titel ;)) gewoon weglaten. Ik vind de eerste twee strofen namelijk super, heel mooie beschrijving, maar de laatste zin is meer een conclusie die je (vind ik dan) niet nodig hebt, omdat de sfeer al duidelijk wordt in die 2 strofen.

:)

Zonnebloempje 25-07-2004 10:13

Nee ik vind die laatste zin er juist leuk bij passen! Voorderest: heerlijk gedicht! Nix op aan te merken :)

xineof 26-07-2004 12:00

Ik vind 'wat een zomer!' als titel niet zo geschikt eigenlijk, en zoals je zegt; dat neemt het effect van de slotzin weg. Waarom niet een titel als 'liever verliefd' ofzo, weetikveel ;).

En verder; wat een leuk gedicht, het leest heerlijk en is hartstikke vrolijk, alleen jammer dat de klemtoon van glimlach verkeerd ligt inderdaad :).

Sue1 01-08-2004 18:14

Ik snap niet wat jullie met die klemtoon op glimlach bedoelen :(
Ikzelf heb er nl geen last van.. Kan iemand het uitleggen?

De laatste zin is juist een reflexie op het geheel, om het weer een beetje down to earth te maken. Ik vind dus dat deze niet weg kan..

Bedankt Xineof voor de titel-tip (:p), ik vind 'liever verliefd' al een heel stuk beter..! Maar.. (ja, er is altijd een maar he?) er is natuurlijk al een film die zo heet en dat maakt dan weer die titel in mijn ogen minder geschikt..
Maar als je nog een optie weet... let me know :) (en iedereen die iets bedacht heeft ook natuurlijk:p)

*nerwen elensar 01-08-2004 20:16

Kan alleen maar aansluiten bij de rest..Mooi gedicht, geen vergezochte vergelijkingen.

J. Kirschner 02-08-2004 00:55

eigenlijk is dit het eerste gedicht dat ik leuk vind op dit hele forum. Ik vind nergens in het geducht een of andere nare pretentie, maar gewoon een goed en leuk gedicht. Soort van echt zeg maar.

Halogeen 02-08-2004 06:02

Citaat:

Sue1 schreef op 01-08-2004 @ 19:14 :
Ik snap niet wat jullie met die klemtoon op glimlach bedoelen :(
Ikzelf heb er nl geen last van.. Kan iemand het uitleggen?

De laatste zin is juist een reflexie op het geheel, om het weer een beetje down to earth te maken. Ik vind dus dat deze niet weg kan..

Bedankt Xineof voor de titel-tip (:p), ik vind 'liever verliefd' al een heel stuk beter..! Maar.. (ja, er is altijd een maar he?) er is natuurlijk al een film die zo heet en dat maakt dan weer die titel in mijn ogen minder geschikt..
Maar als je nog een optie weet... let me know :) (en iedereen die iets bedacht heeft ook natuurlijk:p)

zoals ik het lees, komt de klemtoon van glimlach door het gedicht eigenlijk op lách te vallen, terwijl het op glim zou moeten zijn :)

Sue1 04-08-2004 09:29

Citaat:

Halogeen schreef op 02-08-2004 @ 07:02 :
zoals ik het lees, komt de klemtoon van glimlach door het gedicht eigenlijk op lách te vallen, terwijl het op glim zou moeten zijn :)
zoals ik het lees niet :confused: apart hoor.. maar goed, wat maakt het ook uit ;)

bedankt voor uw lovende commentaar, J. Kirschner en *nerwen elensar.... :D

Yummie 04-08-2004 09:58

Ik vind het een leuk gedicht, zo eentje waarbij er een glimlach op je gezicht verschijnt jah. Lekker zorgeloos ook..
Well done. xxx

Sue1 06-08-2004 13:36

tnx. :)

Heeft iemand nog een tip voor een titel??

Sketch 11-08-2004 23:02

Zo lees ik 'm

nog HING tusSEN de BOmen,
vond MIJN lik JOUW glimLACH

met de klemtoon op de met hoofdletters geschreven lettergrepen.
dan valt de klemtoon bij 'glimlach' idd verkeerd
(ik denk dat jij 'm met een komma leest: vond mijn lik, jouw glimlach? dan valt de klemtoon wel goed)

die laatste zin zou ik ook weglaten, die doet de sfeer van de eerste 2 strofen teniet

maar verder is het echt prachtig, en ik vind niet dat het nog een titel nodig heeft

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.