![]() |
Waarvoor leer jij naast school?
Laatst hoorde ik iemand vertellen dat hij een cursus snellezen had gedaan, waardoor ie nou flitsend door teksten heen kon gaan en alles begreep.
Ik was verbaasd dat zoiets bestond en ging eens op zoek op internet. In de plaatselijke bieb blijken ze daarvoor allerlei boeken te hebben en zo is er natuurlijk nog veel meer wat je thuis kan leren. Leren koken, schilderen, blind typen, enz. Doe jij ook zoiets? En doe je dat dan met een cursus of thuis met boeken/internet? |
Hmm... Ik doe eigenlijk alleen maar Japans. Op school en thuis...
|
Rijbewijs.
Hmm, en ik ben de Bijbel aan het lezen. |
Tja, rijbewijs.
|
Autorijbewijs theorie+praktijk
|
Autorijbewijs en drumexamens. Maar niet iets 'echts', niet een cursus ofzo.
Ik ben mezelf wel zoveel aan het leren, programmeren, typen met 10 vingers (ik kan wel blind typen, maar niet met 10 vingers.. :o ), gebarentaal.. |
Uhm, tja idd, rijbewijs en ook heb ik leren blind typen, maar dat is meer gewenning en wat logica dan dat je echt moet leren. En verder neem ik eigenlijk best wel snel dingen op en leer ik zeg maar zonder te leren.
|
auto rijden.
verder leer ik de wereld kennen. |
niets. rijbewijs enzo heb ik allemaal al :)
|
Ik heb in mijn eerste jaar als student een aantal cursussen over de islam gevolgd aan de Volksuniversiteit in mijn stad (dat is geen echte universiteit, maar gewoon een opleidingsinstituut voor iedereen die geïnteresseerd is, ze bieden heel diverse cursussen aan, van koken tot argumenteren).
Verder heb ik mijn boeken nog uit de tijd dat ik culturele antropologie studeerde. Het is handig om standaardwerken over antropologie en sociologie te hebben. Ik lees er regelmatig in. |
Over dat snellezen: daar heb ik in den treure teksten over moeten lezen met Nederlands. Om vervolgens de argumenten eruit te halen. (niet dus..) Maar zo goed schijnt hetn iet te werken.
On-topic: eigenlijk nergens voor... |
Vanaf volgende week auto leren rijden :cool: .
En ik ben van plan om toch maar eens een typcursus te nemen (alhoewel ik zo ook wel snel typ), en gitaarles (ik heb al twee jaar een gitaar staan en ik kan misschien 8 noten spelen :o ). |
Ik lees en bestudeer veel informatie om kinderen basketbaltraining te mogen geven (speel zelf al 7 jaar bbal). Omdat ik assistent-trainster was (leuk woord :p) en volgend jaar of t jaar daarna zelf ook een team wil gaan trainen.
|
rijbewijs al gehaalt .en bij mn werk leer ik steeds nieuwe dingen en die breng ik weer over op de mensen onder mij...
|
ik heb een cursus blind typen gedaan
cursus italiaans (ik was 14, tussen oudjes van in de 60 en dan ook nog es de beste van de klas :D) en ik leer elke dag in de praktijk hoe ik koeien moet melken, medicatie, voeren etc |
Ik heb wat boeken in huis gehaald over paarden (en paardrijden). Wie weet leer ik er nog iets van. :) :D
Gewoon omdat ik nu eens wat meer wil leren. Feitjes die je snel vergeet of waar veel mensen nog over discussieren. Ik ben er nog niet in begonnen, wie weet is het wel niet boeiend ofzo. :D |
Blind typen toen ik op de basisschool zat en voor de rest niks.
|
Ik lees veel 'educatieve' boeken. Nu ben ik onder andere bezig met muziektheorie, vnml. de harmonieleer, 'Het heelal' van Stephen Hawking, en Japans.
|
Citaat:
oooh... know your enemy if you want to defeat them? :p ontopic: bmxen magic ;) (goochelen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wil spaans gaan leren, vind het een hele leuke taal en ga er vaak op vakantie, kortom dus handig en leuk.
|
rijbewijs
|
Ookal begeleid ik al kampen, ik ben mijn 'begeleidersdiploma' nog aan het halen. Daarnaast EHBO opvijzelen.
Lees nog zo nu en dan in filosofieboeken en wil volgend jaar een minor gaan doen, maar dat is dus eigenlijk ook school. |
Spaans
op school leer ik het ook maar naast school leer ik het uit andere boeken en van een cursus:) |
Citaat:
|
Ik lees voor mezelf veel over godsdienst en filosofie, en ik ben bezig met de theorie van mn duikcursus.. En ik zou heel graag willen beginnen met Arabisch leren, weet iemand of daar boeken voor zijn dat je dat thuis een beetje kan doen? Of moet dat echt op de universiteit?
|
Citaat:
|
Rijbewijs heb ik al :D ben nou nog bezig om duikinstructeur te worden :cool:
|
Ik ben dol op Filosofie en Religie; ik lees nu over confucius---> het confucianisme dus.
En ik heb schilderlessen. Maar die beginnen pas weer na de vakantie. |
paardrijden
druiden wicca enz schilderlessen |
Citaat:
|
Leren??? Eng woord :eek: :o
nee... nergens voor... als iets de moeite waard is om te kennen dan heb ik het ondertussen al per ongeluk opgepikt... studeren zie ik het nut nie van in... vrije tijd is veel leuker:) |
Ik leer voor braaf kind te zijn.
|
Ik heb toen ik op de basisschool een typcursus gevolgd en me een poosje beziggehouden met de renovatieplannen hier in de buurt maar verder leer ik niet echt bewust voor iets naast school. De dingen die ik wil leren probeer ik meestal zo in te plannen dat ik het ook van school kan gebruiken, bijvoorbeeld als profielwerkstuk.
|
alleen mijn rijbewijs..
En probeer beetje bij te leren op mijn werk, maar ja, dat gaat vanzelf |
rybewys
ik ga vanaf september ofwel noorweegs ofwel chinees doen(liever yslands,maar ja hebben ze niet) en school natuurlyk,tja tis al denk ik |
Ik leer de Torah en ik leer Arabisch.
|
een cursus hoe-verveel-ik-mijzelf-zoveel-mogelijk-in-negen-weken
|
Momenteen leer ik een aantal Slavische talen met behulp van boeken. En dat gaat als een trein.
|
Citaat:
Ontopic: Ik heb niet zoveel dingen naast school die ik leer. Ik wil wel graag vanalles, maar dat kost geld. |
Citaat:
Ik wil al jaren stenografie leren. Heb heel lang geleden 'n boekje gekregen om 't te leren, maar heb 't nog nooit gedaan. |
Citaat:
En nu leer ik een beetje Servisch van mijn zus (y) |
ben begonnen met een zelfstudie portugees.
|
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald dus daar hoef ik nu niks meer aan te doen :)
Ik heb ooit een schriftelijke typecursus gedaan die ik van mijn neefje geleend had. Ik wil in de vakantie nog een beetje mijn Latijn behouden want dat heb nu ik een jaar niet meer gehad en dat vond ik toch wel erg leuk. Ik denk dat ik binnenkort weer eens iets ga vertalen.. |
Ik ben een beetje Spaans aan het leren, omdat ik over 2 weken naar Spanje ga (y) en ik het een mooie taal vind.
|
Ik heb muziekschool + piano gedaan.
Ik heb typelessen gevolgd, die heel goed van pas komen (maandag start ik met mijn vakantiejob: interviews uittypen). Ik wil ooit graag een scandinavische taal leren spreken, al ben ik daar eigenlijk niks mee :D |
Ik leer eigenlijk nergens specifiek voor naast school. Wel volg ik wel ns cursussen om mijn kwaliteiten te verbeteren (debatteren, presenteren etc.)
Daarnaast zit ik nog wel op de 'muziekschool' m.a.w ik zit op saxofoon les. Maargoed ik vind dat dat meer hobby is :) |
Rijbewijs.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |