Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Paspoort of ID voor hongarije? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=908124)

tiram 23-07-2004 16:21

Paspoort of ID voor hongarije?

Gogotours zei dat je aan een id geneog hebt, de gemeente zegt dat je wel een paspoort nodig hebt...heeft iemand van jullie ervaring? Dit in verband met dat Hongarije nu bij de EU hoort..

Northern Lights 23-07-2004 16:34

id kaart zou genoeg moeten zijn, maar ik zou rekening houden met eventuele miscommunicatie ofzo bij de grens. het blijft het oosten en het zou me niet verbazen als ze een paspoort eisen.
het zal allemaal wel meevallen, maar ik neem voor de zekerheid nog even mn paspoort mee.
k zie je daar :p

mylene 23-07-2004 16:47

Citaat:

tiram schreef op 23-07-2004 @ 17:21 :
Gogotours zei dat je aan een id geneog hebt, de gemeente zegt dat je wel een paspoort nodig hebt...heeft iemand van jullie ervaring? Dit in verband met dat Hongarije nu bij de EU hoort..

hejj,
Met een Nederlandse identiteitskaart kunt u naar de volgende landen reizen:
Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Ierland, IJsland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), San Marino, Spanje (inclusief de Canarische Eilanden), Turkije, Zweden en Zwitserland.
(van de site van de gemeente =, het stukje over id-kaarten)
je hebt dus een paspoort nodig...

groetjes

tiram 23-07-2004 16:47

ja, dat is het probleem, ik HEB geen paspoort :P En ik als student schaf liever geen paspoort aan als het niet nodig is...

mylene 23-07-2004 16:55

Citaat:

tiram schreef op 23-07-2004 @ 17:47 :
ja, dat is het probleem, ik HEB geen paspoort :P En ik als student schaf liever geen paspoort aan als het niet nodig is...
hmm, nou ik zou het maar gewoon doen. Het staat er niet voor niets...straks kom je in de problemen omdat je geen id-kaart hebt...:S ik weet het ook niet maar dit is de "officiele lijst" dus het zal wel kloppen...

Miracle 23-07-2004 17:29

Erg verwarrend ja. Als je sowieso geen zin hebt om een paspoort te kopen ga je gewoon zonder. Gogo zei dat het kon dus dat is genoeg. Om het nog een keer te checken kun je nog een keer bellen oid.

Na wat zoekwerk:
Citaat:

In welke landen heb ik genoeg aan een Nederlandse identiteitskaart?

Met een Nederlandse identiteitskaart kun je naar de volgende landen reizen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Ierland, IJsland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), San Marino, Spanje (inclusief de Canarische Eilanden), Turkije, Zweden, Zwitserland, Cyprus, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië en Tsjechië.

Van de autoriteiten van Slowakije is nog niet officieel vernomen dat zij de Nederlandse identiteitskaart accepteren als reisdocument. Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met de ambassade van het betreffende land.
Bron
Doorklikken naar reisdocumenten en ID kaart.

Miracle 23-07-2004 17:30

Oh en ik verplaats hem naar Europa. :)

tiram 23-07-2004 17:36

Op de site van gogotours staat ook nog dat je genoeg hebt aan een id. Heb ze voor de zekerheid ook nog even gemaild, dan heb ik dat als bewijs :P

Northern Lights 23-07-2004 19:03

haha zou wel kut zijn als je de bus wordt uitgezet :D komt allemaal goed daar in hongarije :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.