![]() |
boeken verkeerde druk?
ik wil graag mijn boeken voor de studie psychologie tweedehands kopen, maar de boeken die ik vindt zijn vaak van een andere druk. weten jullie misschien of dat veel uitmaakt? ik heb Psychology van Gray gekocht, de 2e druk, en ik blijk de 4e nodig te hebben. zal ik de 4e ook maar kopen of maakt dat weinig uit? hoe zit dat over het algemeen met studieboeken?
|
Ik zou eens in de bieb gaan vergelijken, meestal gaat het maar om een paar kleine verschillen; die zou je in principe kunnen kopieëren. Ik zou niet zomaar een nieuw boek gaan kopen.
Zo af en toe komt er een nieuwe druk uit, lang niet altijd met aanpassingen. Heel zelden passen ze een boek enorm aan... (vaak staat zoiets nog aangegeven in de betreffende druk; er staat dan bv 'herzien' bij de info over het boek (een van eerste pagina's)). |
ik denk niet dat ik die boeken in de bieb kan vinden... en als ik wil vergelijken zal ik dei andere druk toch ook moeten hebben... maar bedankt voor je reactie want ik wist echt niet of t erg zou verschillen.
|
meestal verschillen er een paar pagina's ofzo, die zou je dan kunnen kopieren van studiegenoten
|
mja dar zit ik ook een beejte mee. mn moeder heeft nog boeken die ik nu kan gebruiken, maar moet ik dan 28e druk hebben en heeft zij 10e druk ofzo :d
naja ik neem deze van mn ma gewoon, en zie als er niks van blijkt te kloppen. maar ik denk dat er niet veel verandert zal zijn, in die boeken. want de theorie blijft opzich hetzelfde, toch? |
tussen tweede en vierde druk zal niet veel verschil zitten.. hoogstens wat toevoegingen of dingen die zijn weg gelaten, maar vast niet zoveel dat je er niet meer uitkomt als je de tweede druk hebt. Gewoon kopiëren wat je mist :)
Enige nadeel is wel dat als bepaalde pagina's zijn opgegeven die je moet lezen, daarbij is uitgegaan van de vierde druk. Dus dan moet je zelf nazoeken wat het precies in jouw boek is.. |
Citaat:
maar je kan ook gewoon afwachten, en als je niks met die boeken kunt alsnog nieuwe kopen :) |
Citaat:
|
Daar is in algemene zin niets over te zeggen. Er zijn boeken waarin de inzichten structureel zijn veranderd en er zijn boeken waarbij de opvolgende drukken alleen verbeteringen in de tekst en hoofdstukindeling e.d. bevatten.
|
bedankt allemaal. ik probeer dan maar tweedehands boeken van een andere druk.
|
Citaat:
Met statistiek boeken moet je trouwens wel uitkijken, want ze gebruiken steeds een andere methode. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |