![]() |
Ik hoorde net zoiets op het journaal van 12.00 uur. Iemand enig idee hoe het zit?
Oh ja: die taartengooiers waren dus de mensen die taarten in het gezicht van Fortuyn hebben gegooid. |
Citaat:
|
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/t...erdachten.html
Taartgooiers Fortuyn aangehouden DEN HAAG - Justitie heeft dinsdagmorgen drie mensen aangehouden die op 13 maart taarten zouden hebben gegooid naar Pim Fortuyn. De verdachten zouden zich schuldig hebben gemaakt aan openlijke geweldpleging. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag dinsdag bekendgemaakt. |
ze dachten geloof ik dat die misschien ook wat met de aanslag op fortuyn te maken hadden.... nu worden ze verhoord enzow.....
|
|
Lekker snel he?
|
Citaat:
taart gooien is geen aanzet tot moord. |
Vind het allemaal logisch hoor dat ze later zijn opgepakt. Nederland zat te schreeuwen om de bolletjesslikkers en niet om taarten gooiers. Kwartiertje op politie bureau komen en wegwezen. Taart gooien is geen misdaad.
|
Openlijke geweldpleging? Is dat niet wat te overdreven?
|
heb ik ook gehoord ze zeiden dat ze misschien contact hadden met de verdachte volkert van de g. nou ik wacht het wel af.
vind het wel interresant om zo moordzaak te volgen misschien ga ik dan ooit nog eens iets snappen van rechtzaken en uitspraken. groetekes xxx |
Ik vind het een beetje flauw, er worden wel vaker taarten gegooid, maar omdat pim dood is worden ze opeens opgepakt... tja om te verhoren, maar lijkt me nou niet echt een verband hebben:
Taarten of kogels, ik zie het verband niet... |
die mensen zullen zich nu vast wel lullig voelen...denk ik zo :(
|
Och. Iets is al vrij snel openlijke geweldpleging. Dat is ook iets anders dan mishandeling - eigenlijk valt alle 'baldadigheid' eronder, dus ook het gooien van een taart.
Overigens hebben die gasten natuurlijk niets te maken met onze vriend Volkert. Dat willen mensen graag zien, maar het is natuurlijk niet zo, althans de kans erop is zooooooo minuscuul... |
Even voor de duidelijkheid, het ging hier niet om gewone taarten maar om taarten van BRAAKSEL! Dat moet niet kunnen...
|
Citaat:
wie hebben dan meer geleden? de kotsers op pim? hmz, beetje dom... ik vind het nogal overdreven dat ze nu WEL worden opgepakt... Als ze opgepakt hadden moeten worden hadden ze dat meteen moeten doen.. |
er zat toch ook bloed op?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kvind het eigenlijk onzin dat ze nu ineens die taartengooiers gaan oppakken: eerst deden ze niets, nu is die moord gepleegd en gaan ze nu nog eens even actie ondernemen....
|
ik bedoel als je iets nder zoek moet je alles en ieder een die een bepaalde link heeft onder zoeken dus ook de taarten gooiers
|
Citaat:
|
toch vreemd dat mensen die ove rhet algemeen zijn voor
efficientere aanpak binnen het politieapparaat het hardst hebben geschreeuwd over het oppakken van enkele taartgooiers btw :) |
Er heeft een team van 55 politieagenten zich beziggehouden met het opsporen van deze personen.....:eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het totaal niet overdreven, ze hadden al veel eerder opgepakt moeten worden, dit hoor je als fatsoenlijk burger niet te doen en zeker niet als je weet dat de taart gevuld was met kippenstront en kots:eek: :eek: :eek: :eek: en dit was serieus zo.... |
Citaat:
Ik snap het probleem trouwens niet. Ze horen opgepakt te worden, ze zijn opgepakt, te laat maar toch. Geloof me ik heb hard moeten lachen toen t gebeurde (de taarten gooien he) maar t kan natuurlijk niet. Logisch toch dat ze hiervoor opgepakt worden? Niks overdreven aan. |
Ze worden aangeklaagd voor openlijke geweldpleging(!!).
:confused: |
Ik heb het nieuws gehoord. Ik vind het zelf wat ver gaan om die mensen op te pakken.
|
Goh dat is ook weer 2 maanden te laat. Zo moeilijk was het toch niet om de identiteit van die lui te achterhalen. Tjonge, jonge jonge. Dat is allemaal het gevolg van het slaperige beleid van 8 jaar Paars. Maar gelukkig worden we vandaag bevrijd. Eindelijk.
-------------------------------------------------------------- Paars Moordenaars!!! |
Citaat:
en PF heeft evengoed aan de verkiezingscampagne meegedaan. paars is iets anders dan de gevestigde orde paars zijn verschillende partijen met onderlinge verschillen paars heeft niet direct iemand vermoord enz enz enz |
Citaat:
|
Waren die gooiers niet van Eurodusnie (leiden)??
Tenminste, ik heb zoiets gelezen dat die gooiers mogelijk daarvandaan kwamen. PS; Ik vond die gebouw er toch al k*t eruitzien, want ik reed er elke dag 2 jaar lang naar school toe :rolleyes: . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
IMHO mag die straf nog wel hoger. Heb liever een klap dan een dergelijke taart. Echt walgelijk. Ik snap ook niet dat die mensen denken zo zieltjes te winnen voor hun ideologie. |
Citaat:
|
OM laat taartgooiers Fortuyn gaan
DEN HAAG - De drie vermeende taartgooiers zijn vrijdag vrijgelaten. Volgens de rechter-commissaris zijn er geen wettelijke gronden om de drie verdachten langer vast te houden. Het Openbaar Ministerie (OM) had de onderzoeksrechter gevraagd de drie in bewaring te stellen en hun hechtenis met tien dagen te verlengen. Het OM gaf als redenen het onderzoeksbelang en herhalingsgevaar. De rechter-commissaris heeft de vordering afgewezen. De drie worden ervan verdacht dat ze 14 maart taarten in het gezicht van Fortuyn gooiden tijdens de presentatie van zijn boek De puinhopen van acht jaar paars. Fortuyn deed daarop aangifte. Namen achterhalen De drie verdachten werden dinsdag van hun bed gelicht. Volgens het OM is het verklaarbaar waarom de arrestatie van het trio twee maanden op zich heeft laten wachten. "Het was moeilijk hun namen te achterhalen", aldus persofficier E. Kole. Ze wil niet bevestigen dat een van de verdachten enkele jaren geleden ook betrokken was bij een taartactie tegen minister Zalm. "We geven geen enkele informatie die kan leiden tot de onthulling van de identiteit van de verdachten", stelt Kole. De taartgooiers ontkennen iets te maken te hebben met de moord op Fortuyn. Via hun advocaat lieten ze na hun arrestatie weten de verdachte van de moord, Volkert van der G., niet te kennen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30. |