![]() |
Zeezicht
Zeezicht
Op een mistroostige ochtend, wanneer de wind niet meer raast over het meer dat eindelijk tot bedaren is gekomen en nevel de aarde nog heeft omhuld, als zelfs de horizon dan niet langer hemel en aarde hoeft te scheiden, zijn het alleen de eenden in het water nog die mijn sereniteit kunnen doorbreken. --------------------------------------------------------------- Weer eens een gedichtje van mij :) Tsja, je moet toch wat als je op de boulevard bij parkeerbeheer werkt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. |
ik vind het mooi!
het gevoel dat ik krijg is echt super rustig, heel mooi. niets op aan te merken. |
Citaat:
|
Mooi. Maar ik ben dronken. Dus ehm, ik ga niet teveel leuteren.
Ik hou van de eenden iig. Een stuk doet me aan een stuk uit een an mijn gedichten denken, als ik het vind als ik nuchter ben, post ik het wel eens. Heerlijk dat breken, al hou ik zelf van snellere breuken :) maar het houdt het wel rustig. |
fantastisch man (Y)
uuhm klein vraagje... wat betekent "sereniteit" nouw weer ?? |
De weloverwogen toon spreekt me heel erg aan; daardoor krijgt elk woord zo'n wichtige toon :). Die eenden, wauw. Ik had zelf nog niet verklapt dat je parkeerbeheerder bent (al is dat wel ernstig gaaf natuurlijk), want nu weet ik meteen hoe je aan dit gedicht komt. Wat dan weer wél leuk is; je relativeert daardoor de boel een beetje en daarom kan ik het ook meteen in deze wereld plaatsen :).
Het gedicht loopt goed, en brengt inderdaad een heerlijk rustige sfeer met zich mee. Klein Konijntje: sereniteit komt van sereen, wat rustig/kalm/ongestoord betekent :). |
Citaat:
Ja, ik hoor het jullie al roepen... hoe ik dat weet? collega's ... Zoals je zelf al invulde, dat van parkeerbeheer heb ik er expres (weloverwogen) bijgezet. Bedankt voor de reacties, dit was eigenlijk mijn eerste gedicht in een hele andere stijl + toon dan ik van mezelf gewend ben. |
eenden in de zee?
wel een mooi gedicht hoor! |
Citaat:
|
(y) (y) (y)
Eindelijk iemand met stijl! Lees ook ff mijn gedichten!!! |
echt ernstig goed (y) !!! wordt er helemaal rustig van :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |