![]() |
Films/series vaak bekijken
Er zijn films die je keer na keer kunt kijken, zonder dat ze gaan vervelen. Er zijn ook films die je goed of leuk vind, maar die je na één keer gezien te hebben niet meer kijkt, of waarbij je iig niet het gevoel hebt dat je hem nog eens wil of gaat kijken.
Wat maakt voor jou een film de moeite waard om vaker te kijken? Bij welke films heb je dat? Welke film heb je het vaakst gezien? Waarom kijk je ze zo vaak? Ontdek je steeds nieuwe dingen? Of kijk je juist nooit bepaalde films heel vaak, omdat je toch al weet wat er gebeurt en hoe het afloopt? Zo ook met series. Sommige series blijven maar herhaald worden. Kun je ze blijven kijken, ook al heb je elke aflevering al zes keer gezien? Heb je series op dvd of video, zodat je ze steeds opnieuw kunt kijken? En welke serie mogen ze wel weer eens gaan herhalen? |
Ik heb vroeger heel vaak Dirty Dancing gezien. En hoewel ik hem nu al jaren niet meer gekeken heb, is het nog steeds de film die ik in mn leven het vaakst gezien heb. Samen met mn zusje keken we hem soms twee of drie keer achter elkaar. We konden heel veel stukken tekst meepraten, en stukken van de dansen meedoen.
Nu heb ik nog wel een aantal films die ik meerdere keren gezien heb. Alle films die ik op dvd heb zijn eigenlijk films die ik vaker dan eens kan kijken. En ik heb de rare eigenschap dat ik heel snel vergeet hoe films precies gaan, en hoe ze aflopen. Dus ik kan nog helemaal in spanning zitten bij een film die ik al drie keer gezien heb. Ik keek een tijdje terug Easy Rider voor de tweede keer, en ik was helemaal geschokt aan het einde toen
Spoiler
Series vind ik leuk om herhalingen te zien als ik ze al een tijd niet meer gezien heb. Gilmore Girls bijvoorbeeld. Maar er zijn ook van die series op net 5 (yes, dear en strong medicine bijvoorbeeld), die maar herhaald en herhaald worden, zelfs als ze niet zo lang geleden ook nog helemaal uitgezonden zijn. |
films die al ik al een paar keer gezien heb zijn toch vaak films die een bepaalde indruk hebben gemaakt, dan wil ik ze nog wel een keer kijken. bij sommige films is dat ook helemaal niet vervelend.
met series heb ik dat ook, bijvoorbeeld dawsons creek maakt niet uit, terwijl ik me aan gtst dood kan ergeren. het ligt net aan het onderwerp en aan de serie. |
the office
futurama simpsons seinfeld mallrats donnie darko |
The Usual Suspects(ondanks het einde), Fight Club, Moulin Rouge en Amelie kan ik allemaal keer na keer bekijken zonder dat ze vervelen.
De meeste afleveringen van Buffy en Friends ook wel. |
Ironisch genoeg hebben goed geschreven en geproduceerde drama's, zoals Citizen Kane, The Shawshank Redemption en Kramer vs. Kramer, veel meer replay value dan de meeste actiefilms.
|
waarom is dat ironisch?
|
Omdat veel mensen zoiets hebben van "meh, ik wil geen saai drama, dat kan ik niet meer dan 1 keer bekijken". Kijk, voor filmkenners is het vanzelfsprekend, maar voor de casual filmkijker niet.
|
ik heb een aantal afleveringen van gilmore girls op band staan, en die kan ik echt wel een paar keer per week kijken, gewoon als ik me verveel :p
vooral de jess en rory-scene :o |
Ik merk dat ik eigenlijk altijd wel zin heb om Snatch te kijken :) voor de rest vind ik het meestal erg afhangen aan het moment van de dag, en hoe ik me voel. Daar laat ik meestal mijn keuze toch van afhangen
|
Citaat:
wat is de ironie nou? |
Snatch
Full Metal Jacket Reservoir Dogs (vaakst gezien) Shawshank Redemption |
Citaat:
|
Citaat:
je hebt t over een groep mensen die van * films houden en een andere groep mensen die van # films houden. oh, wacht, nu zie ik t... idd ironisch..! :confused: |
Citaat:
Verder meestal comedies.. zoals Friends, Will & Grace, Seinfeld, Frasier... The Nanny enzovoorts.. als ik het zie, blijf ik hangen. |
Of ze moeten indruk gemaakt hebben op me, of heel erg grappig zijn, of er moet veel tempo in de films zitten. Als het te traag gaat heb ik niet de behoefte em nog een keertje te zien.
edit: en ojaa ik ben nou friends seizoen 1 t/m 8 voor de tweede keer aan het kijken, had vorige maand in 4 weken alles gezien :o |
Ik denk dat ik De Kleine Zeemeermin en De Aristokatten het vaakst heb gezien, mijn lievelingsfilms in mijn jeugd en dan was het toch elke keer wanneer ik ziek was (ik was erg vaak ziek, ongeveer 1 keer per maand) weer zo'n film kijken.
Cabaret is ook iets wat ik keer na keer weer kan zien. Al die Net5 series ook wel, maar een tweede keer ga ik er niet echt voor zitten. Qua films dus de disneyfilms, die kan ik echt oneindig herhalen. Sowieso luchtige films kan ik veel vaker zien dan zware films, daar moet echt een periode tussen zitten. |
Arlington Road, Signs en Jurassic Park spannen toch wel de kroon, die kan ik blijven kijken.
|
Qua films blíjf ik kijken naar de Godfather- en Back to the Future-trilogie (En de Disney-films uiteraard).Wat series betreft lig ik bij de 7e keer 'Married... with Children' nog even dubbel als de eerste keer. En waarom? Omdat het allemaal zo knap in elkaar zit. De 7e keer lach ik niet meer om de grap, maar om hoe perfect het geschreven en geacteerd is. Daar kan ik dan echt van genieten. Vooral bij The Godfather. Dan besef ik weer hoe goed het eigenlijk is. En dan maakt het niet meer uit dat ik hem al vaker heb gezien.
|
series:
ik heb nou al 4x de 1e 3 seizoenen van buffy gekeken, vervelen nog steeds niet simpsons southpark angel charmed roswell films: shrek space jam vooral disney enz |
Films:
Starship Troopers The Truman Show Bourne Identity American Pie Series: Friends That 70's Show X-files |
films
the boondock saints american history x battle royale 1 scarface godfather 1 series the simpsons southpark 24 buffy friends |
films
pulp fiction boondock saints fear and loathing alles met eddie murphy fight club Dont be a menace to south central while drinking your juice in the hood, blijft grappig series: south park simpsons the office seinfeld beetje |
Alleen Notting Hill en The Lion King vind ik leuk om vaak te kijken. En bepaalde afleveringen van Dawson's Creek vervelen ook nooit en daar ga ik iedere keer dat ik ze kijk, weer vreselijk in op... :o
|
Ik heb een aantal films die ik kan blijven kijken, o.a:
- Girl, Interrupted (toch wel t vaakst gezien denk ik) - De Kleine Zeemeermin (en vele andere disneyfilms) - Notting Hill - Two Weeks Notice - Willy Wonka and the Chocolate Factory - Hocus Pocus En nog wel wat, maar deze films kijk ik zo vaak nog eens. Verder ben ik vrij serie verslaafd, dus ik kan series echt blijven kijken. Series die ik nooit beu zal gaan raken en die ik ook werkelijk thuis op video/dvd heb liggen: - Charmed - Buffy Dat zijn mijn twee favo series en die kan ik keer op keer kijken. Charmed soms wel een hele week lang. Wil nog steeds een keer een marathon gaan doen en dan proberen om alle 6 de seizoenen te bekijken in een zo kort mogelijke tijd :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik blijf, heel erg, You've got mail leuk vinden. Net als Friends....
Heb ze ook op dvd zodat ik ze kan blijven bekijken, ik krijg er geen genoeg van.... :) Er zijn eigenlijk erg veel films die ik vaak blijf bekijken zonder dat het verveelt. |
ik heb wel 12 x american pie 1 & 2 gezien. bij de 12e x kun je alle grappen meevertellen :p . maar nu vind ik het er niet zoveel meer aan, omdak ze te vaak gezien heb...
|
Ik heb een stuk of 10 banden van Friends. Die heb ik inmiddels zo vaak gezien dat ik alles kan meepraten
Hetzelfde geldt voor Shrek, Mulan, de meeste disney-films, trouwens ehm... naja. Veel dus. |
Ik heb veel afleveringen van ER opgenomen, en ik kijk die wel eens als het een tijd niet op TV is zoals nu.
|
'Flikken'... nog zoiets! Daar geniet ik de 10e keer echt nog steeds evenveel van! Vooral de eerste drie seizoenen! (y)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |