![]() |
gedichten van mij
Dit gedicht heb ik afgelopen week geschreven nadat ik eindelijk de bedorven 'vriendschap' tussen mij en mn ex definitief heb beeindigd.
Opnieuw Leeg, van binnen Alleen, maar blij Opnieuw beginnen 'Ik' in plaats van 'wij' Een eigen leven Een nieuwe start Rustig zweven... niet zo hard! Mijn eigen ik is wat ik zoek Ik werp een blik op een gesloten boek Mezelf zijn Nu heel erg raar Voel me zo klein, Vaak onzeker..., maar Het zal me lukken, alleen Ik heb de kracht, de mensen om me heen liever dan ik dacht... Niet meer de pijn, de valse vriendschap, me zelf zijn, ik zet die stap De oude zijn, dat zal moeilijk gaan Weg alle pijn, Sterk in mijn schoenen staan! |
Volwassen...
Ben nu volwassen, of meerderjarig, zoals dat heet, begin van het 'grote-mensen-leven', wie weet... geen verandering, het maakt niets uit geen oude periode die ik afsluit Voel geen verschil Misschien ook wel... Ik weet heel veel en ook zo weinig weet niet waar ik aan toe ben juist dat is zo venijnig Volwassen maar nog zo jong wat wordt er van me verwacht? het is geen verschil van dag en nacht geen reuzesprong Toch is het anders, je bent geen kind meer ben ik trots op m'n leeftijd? Je bent dan mevrouw of meneer Maar toch blijf ik dezelfde vanbinnen blijf je 'jij' er is niets wat verandert, alleen op papier is m'n jeugd voorbij Maar veranderen gaat langzaam het hoort er nu eenmaal bij Het is normaal, gaat vanzelf, niet moeizaam En toch... ik ben heel anders dan verleden jaar, niet volwassen, wel ouder ben dezelfde ik, maar toch een ander exemplaar... |
op een gesloten boek
Ik vind vooral je eerste gedicht best sterk; een mooie vorm door de kleine regellengtes (y). Maar wat me wel opviel, waren zinnen als bovenstaande; de rijm is hier mijns inziens heel gedwongen, wat eigenlijk zonde is; ik zou hier zelf gewoon kiezen voor een niet rijmend woord. Verder komt de boodschap duidelijk naar voren (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |