![]() |
Vakantieliefde geen echte liefde??
Ik vraag me nou af of jullie vakantieliefdes geen echte liefdes vinden. Zeg maar, dat een vakantieliefde nooit lang kan duren en dat het nooit een echte liefde in het dagelijks leven kan worden.
Ik vind van wel :) !! |
Hangt er vanaf, maar ik denk meestal niet.
|
Citaat:
|
ik denk dat er een kans is van 1 op de 10000 is dat t echte liefde is
dus nee |
denk dat 't iets is wat echte liefde zou kunnen worden maar meestal laat je dat op vakantie zelf niet zo snel gebeuren omdat je weet dat je elkaar naderhand waarschijnlijk toch niet meer zal zien
|
tjah, ik denk dat er wel een kans is dat het 'echte' liefde is. Maar toch is het volgens mij in de meeste gevallen gewoon een leuke jongen (of meid) waar je errug goed mee kan opschieten en die bijde behoefte hebben aan intimiteit.
|
Daarom heet het ook vakantieliefde :p
|
Op vakantie liggen je levensverhoudingen toch even geheel anders dan in je allerdaagse thuisleven :o
|
Citaat:
|
Als vakantieliefde ook werkelijk liefde is, dan wel.
Maar meestal wordt de term gebruikt als eufemisme voor de slet uithangen/playen. |
Mijn ouders hebben wat met elkaar gekregen in de vakantie en waren vorige maand 25 jaar getrouwd!!
|
Ik ben net terug van vakantie en had daar een vriendje. Damn, waarom woont hij niet hier, ik mis hem zo!!!
|
idd, kleine kans dat vakantieliefde uitgroeit tot een echte relatie.
Op vakantie is iedereen "anders" dan dat hij/zij in het dagelijkse leven thuis is, alleen al omdat je op vakantie vaak in een ander ritme zit (relaxxxxxxxxxxxx, rustigggggggg, ;) ). Ik heb iig nog nooit een vakantieliefde zien uitgroeien tot een echte relatie... |
Citaat:
Dus het kan wel.... |
Citaat:
Meestal is het een kalliefde ma af en toe is het echte liefde... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn nicht heeft haar vriend leren kennen op vakantie, ze zijn nu een jaar of vijf samen. Het is dus niet per definitie geen echte liefde.
Maar vaak is het natuurlijk wel alleen maar voor een paar weekjes. |
Natuurlijk zou een vakantieliefde een echte liefde kunnen zijn. Maar ik denk dat zogenaamde 'vakantieliefdes' eerder bedoelt zijn, zoals Mesto...., al zei, de slet uit te hangen en te gaan lopen playen. Dat is toch heel vaak de insteek waarmee jongeren op vakantie gaan: yo mang op vakantie ga ik die ernstige meisjes regelen'. Daarom zal het tijdens de vakantie niet zovaak voorkomen dat er echte liefde ontstaat, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen!
|
Citaat:
Een enorme afstand die over een maand misschien te overbruggen is als je je rijbewijs hebt... Ik denk dat je dan allang niet meer met hem bezig bent. Of je gaat er 1 of 2 keer na toe en dan is het wel over... Nou ja, zo gaat het dus meestal, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. |
Volgens mij was hier 3 weken geleden ook een topic over..
Maaruhm, over het algemeen niet: vakantie leuk, mooi weer, zwoele nachten, vrij gevoel. Maar het kan altijd. |
|
DUH!!!
Natuurlijk niet. Met je zatte BreeZaH-kop een vent zoenen die je net een avond kent, is geen liefde. En dat kan het ook niet worden als-ie 2 weken naderhand weer weg gaat naar de andere kant van het land. Maar jij vind het wel echte liefde... Jíj... Quelle surprise... :rolleyes: |
Citaat:
|
Vaak niet, soms wel.
|
In de meeste gevallen is het geen echte liefde, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.:)
|
echt niet vakantie liefdes zijn en is niets.
vaak voor een dagje/nachtje en op zijn hoogst een week. de afstand is vaak te veel voor een echte relatie en op vakantie zijn de meeste mensen losser, vlotter mooier gebruint, hebben de meeste een zelfvertrouwen van de koningin en hebben ze eerder ergens schijt aan. vaak valt de liefde in de realiteit vaak vies tegen omdat ze gewoon thuis toch wel iets anders gedragen. maar jah zeg nooit nooit er zal vast wel een iemand tussen zitten die het er wel voor over heeft en al deze bovenstaande dingen niet ziet en voelt. maar voor mij is een vakantie liefde niet meer dan een op hol geslagen vlinder.... voor op zijn hoogst een week. |
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn zus en de vriend hebben elkaar ook op vakantie leren kennen.. mijn zus had destijds nog een vriend.. toen dat uit was is die jongen van vakantie een keer naar ons gekomen en zo doende is het later wat geworden inmiddels al 3 jaar en hebben ze nu samen een huis gekocht....
Gegroet |
Het is mogelijk dat een vakantieliefde zich ontwikkelt tot echte liefde, maar in 9 van de 10 gevallen zal het bij de vakantie blijven. Maar dat ligt ook aan de situatie op vakantie: ontmoet je elkaar tijdens het stappen, zoen je een paar keer met elkaar en blijft het daarbij? Of ga je 2 weken lang fulltime met elkaar om, praat je veel, doe je veel leuke dingen samen? Twee verschillende situaties.
Mijn vriendje heb ik vorig jaar op vakantie leren kennen en na iets meer dan een jaar is er nog steeds weinig veranderd. De gevoelens blijven hetzelfde maar de afstand ook. Een kleine 10 uur reizen. Gelukkig zijn we er allebei heel reeël over: we zien wel wat de tijd voor ons in petto heeft. En komt één van ons iemand anders tegen, dan heeft het gewoon niet zo moeten zijn. Vooralsnog heb ik hem pas nog gezien en als alles gaat zoals het zou moeten gaan, zie ik hem over een kleine 3 maanden weer. Natuurlijk mis ik hem verschrikkelijk en natuurlijk kost het veel geld om telkens een vliegticket te moeten kopen, maar het is het dubbel en dwars waard. |
op vakantie hebben mensen vaak een andere instelling en inderdaad andere levensnormen en omstandigheden.
misschien zou je het moeten vergelijken met one-night-stands die soms toch meerdere nachten duren. het hangt toch allemaal een beetje van personen en omstandigheden af etc., maar naar mijn idee zijn vakantieliefdes over het algemeen geen echte liefdes, maar 'leuke scharrels'. |
Het kan echte liefde worden als er een relatie uit ontstaat die op meer gebaseerd is dan de spanning, heerlijke gevoel en herinnering door de vakantie.
|
Alles kan echte liefde worden, ik bedoel of je elkaar nou in de winter bij de bushalte ontmoet of ergens in een tropisch oord...dus in die zin vind ik t een beetje onzinnige vraag...
|
Citaat:
|
Citaat:
so far so good, ik hou jullie op de hoogte ;) :o |
Ligt eraan of je hetgeen wat je in de vakantie krijgt ook na de vakantie wil hebben, ondanks de afstand.
|
Gisteren terug gekomen uit Kroatie en volgende week zien we elkaar weer :o *blij*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach hou op jullie :(
|
Ofwel ben ik niet realistisch genoeg ofwel zijn jullie ongelooflijk pessimistisch ten opzichte van vakantieliefdes...
|
In het algemeen..
Citaat:
maar het hangt natuurlijk van de situatie af.. je kan evengoed iemand ontmoeten in Spanje, die uiteindelijk maar 2 dorpen verder dan jou woont.. In zo'n gevallenzijn de slaagkansen groter denk ik :). |
Wat een bullshit. Definiëer 'echte liefde'. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Vaak is het toch maar een spelletje, wat er op vakantie gebeurt. Misschien zelfs zonder dat er veel gevoelens bij komen kijken, laat staan liefde.
En al even vaak is het misschien toch echte liefde. Van die liefde die heel snel komt, en weer even snel verdwijnt.Samen met de stranden, de bikini's, het mooie weer. Terwijl het allemaal toch heel hevig was. Maar dat was het mooie weer ook, en al die nieuwe pubs, en stranden en bikini's. |
De eerste dag dat je de liefde ontmoet waar je voor de rest van je dagen samenleeft betekent ook bitter weinig als je vakantieliefdes niet wilt zien als echte liefdes. Alles heeft zijn tijd nodig om te groeien toch? Laten we zeggen prille liefde dan. Echte liefde ontstaat eigenlijk pas wanneer je elkaar goed hebt leren kennen dacht ik zo, afhankelijk van wat je er mee bedoelt.
Maar een vakantieliefde kan evenveel betekenen als de eerste ontmoeting van iemand dat je in 'het echte leven' ontmoet en een serieuze relatie mee aangaat. |
Ik denk dat het meestal niet meer is dan een vakantieliefde. Maar ik geloof wel dat sommige wel uitbloeien tot een echte liefde die stand kan houden.
|
Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is het vaak wel zo, maar er zijn ook genoeg gevallen waarin vakantieliefde ook echte liefde word. Ik was met mijn vriendin twee jaar geleden op vakantie, toen ze haar huidige vriend ontmoette, waar het nu dus nog steeds goed mee gaat en die waarschijnlijk samen erg oud & gelukkig zullen worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |