![]() |
MP3 probleem
ik vond mijn vraag niet in het centrale topic passen, vandaar een nieuwe thread:
ik heb de laatste tijd regelmatig dat wanneer ik lekker mp3tjes zit te luisteren met winamp dat ie er zomaar mee ophoudt, dit houdt in dadt er totaal, noppes, nada, geen muziek (mp3) uit me computer komt, met geen enkele audio(bewerkings)programma op me computer, waaronder dus winamp, mediaplayer, realone, m'n mp3spelersoftware, traktor, etc. iemand hier een verklaring, maar nog liever een oplossing voor?? P.S. het probleem gaat (tijdelijk) over door m'n comp opnieuw op te starten, maar dan is het wachten tot het weer gebeurt....n programma's opnieuw installeren werkt ook niet.... |
Ik had dat met mijn oude pc ook welles :O, ze zeiden dat dat aan me geluidskaart was ofzo?! {weet het ook niet, geen verstand van :bloos: }
Nu heb ik dan een nieuwe pc en die heeft het welles met opstarten dat er geen muziek uit komt en idd dan even opnieuw starten en dan is het over... |
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem... :(
|
Ik heb wel eens gehoord van onboard geluidschips die te warm worden en er dan mee kappen, totdat ze weer zijn afgekoeld...?
|
mijn winamp kapt er de laatste tijd ook steeds vaker zonder foutmelding mee :S
|
Gelukkig heeft windows xp/2000 een logboek die veel foutjes automatisch registreert (ookal word er niks gemeld).
Dus stel als er iets gebeurt, onthoud je de tijdstip en klik dan op het volgende:
|
het is niet zozeer dat winamp ermee kapt, hij blijft draaien, alleen geen enkele mp3 wordt nog afgespeeld, bij geen enkel programma...
ik had dit al bij winamp3, maar ook bij 5 en bij de gewone Media player en bij WMP 9 |
Een paar oplossing/mogelijke problemen die het veroorzaken:
-De mp3 heeft een beveiliging. Als dit het geval is kan het zijn dat er plots geen geluid meer is(vaag maar waar) -De geluids kaart kan los zitten, kwestie van kijken of die nog goed zit. -De software is nie goed. Maar aangezien jij WinAmp gebruikt en geen ander prog het doet voor geluid zal dit het wel niet zijn :rolleyes: -Last but not least, virus:confused: |
Citaat:
-ben in het bezit van laptop, dus kan niet ff de geluidskaart checken :s -en check me computer vaak genoeg op virussen en trojan horses e.d. wat me vader suggereerd is dat muziekfabrikanten mp3's in omloop hebben waar dus een "virus" in zit die gekke dingen doet met mp3's afspelen...maar kan dus nix vinden op me computer :s |
In MP3's kunnen geen virussen zitten.
Het zou best een driver-probleem kunnen zijn - heb je al eens de laatste nieuwe drivers van de site van de fabrikant gehaald? Anders moet je idd de logfiles eens bekijken, ieder foutje wordt daarin opgeslagen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |