![]() |
Ronde van Spanje
Op 4 september begint alweer de volgende ronde. Ik denk dat Heras, Nozal , Gonzales de Galdeano en Beltran het goed gaan doen.
http://www.lavuelta.com/ |
Nozal? denk het niet hoor. Gonzalez de Galdeano is ook niet mer zo goed als 3 jaar geleden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie doe er mee?
Welke route rijden ze? |
Citaat:
route vuelta deelnemerslijst nog niet bekend |
Citaat:
|
Nog wat ver was om een echte serieuze voorspelling te posten.
|
@Barbapapa: Ja ik weet het, maar in de Tour is hij 120ste geëindigd ofzo? Daarbij komt dat er meerdere renners ooit een opleving hebben gehad in de Giro of Vuelta, maar dat nooit door hebben kunnen zetten.
@Emilio: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaan ze een rondje door Spanje rijden. |
Citaat:
|
nee, Just kidding :D
|
Tjah, dat is nog wel wat vroeg. Ik denk dat Heras er wel zal staan. Hij was duidelijk nog niet in vorm in de Tour, zoals hij dat al jaren niet is. En in september is hij vervolgens wel in topvorm. Ik ben benieuwd wat Aitor Gonzalez (ritwinnaar in de Tour, maar niet goed genoeg voor het klassement) nog kan als het gaat om klassementen rijden. Verder denk ik dat we wat van Denis Menchov mogen verwachten. Sterk voorjaar, maar gevallen in de Tour en dus afgestapt. De Phonaks hebben ook wat goed te maken. Misschien kan Sevilla nog eens zo uitblinken als een paar jaar geleden, toen hij bijna won. En natuurlijk Alejandro Valverde. Ook een fantastisch voorjaar, maar mocht niet starten in de Tour vanwege het kromme beleid van de Société. José Azevedo heeft een goeie Tour gereden, maar het is moeilijk om daar ook nog eens een goeie Vuelta aan vast te knopen. Verder ben ik erg benieuwd hoever Beloki staat, na zijn maanden van gekwakkel. Anders hij natuurlijk een grote kanshebber.
Nozal was vorig jaar een oneday (or 20 days) fly. Igor Gonzalez de Galdeano klimt niet goed genoeg om hoog te eindigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Ik denk vooral dat de mensjes die 't in de tour niet goed deden hier erg hun best willen gaan doen, dus Zubeldia, Menchov, Heras..verder komt Beloki als het goed is terug maar kweet niet of die al weer een beetje op een redelijk niveau fietst, en een Mancebo, Sevilla etc zullen wel wat laten zien en natuurlijk de knechten van Lance uit de tour mogen nu voor eigen kansen rijden (azevedo en rubiera dus)
|
Komt t op TV??
|
Citaat:
Op de belgische zender ben ik er best zeker van dat ze elke dag uitzenden,deden ze dit jaar ook met Giro. En sporza is dan afgelopen dus is het op canvas tezien |
Citaat:
|
Ja ik wil die Valverde dan wel eens zien fietsen, als iedereen er dan zo positief over is...
Verder Gonzalez de Galdeano zeker niet. Sastre heeft een zware tour achter de rug. Lijkt mij dat de Phonaks nog wel wat lucht over hebben, vooral Sevilla, maar ook Guttierez, Pereiro, S. Gonzalez, Hamilton (??). Maargoed ik weet de deelnemers niet, dus moeilijk te zeggen. |
Joost Posthuma, Pieter Weening en misschien Remmert Wielinga zullen het voor Nederland moeten doen.
|
Citaat:
|
ullrich gaat em winnen
mark my wordz |
moet ie wel meedoen natuurlijk :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En doet Joost Posthuma mee? Die zit toch nog bij het TT3 team van Rabo? |
Doet die Thomas Dekker ook mee want dat leek me wel ene talentje.
|
Citaat:
1. Davide Rebellin Ita GST 42:45:25 2. Pieter Weening Ned RAB 1:10:58 3. Tomas Konecny Tsj TMO 1:31:99 4. Andrey Kashechkin Kaz C.A 2:19:64 5. Jörg Jaksche Dui CSC 2:20:41 6. Peter Luttenberger Oos CSC 2:31:95 7. Christian Pfannberger Oos ZVZ 2:46:95 8. Markus Fothen Dui GST 2:56:27 9. Eric Leblancher Fra C.A 3:00:21 10. Gianni Faresin Ita GST 3:01:51 En posthuma is samen met Weening overgestapt naar TT1 voor ronde van Duitsland :) |
Citaat:
|
Citaat:
Bergetappe: 1 Patrik Sinkewitz (Ger) Quick.Step-Davitamon 2 Francisco Mancebo Perez (Spa) Illes Balears-Banesto 3 Pieter Weening (Ned) Rabobank 0.34 4 Andreas Klöden (Ger) T-Mobile Team 5 Igor Gonzalez De Galdeano (Spa) Liberty Seguros Bergetappe: 1 Francisco Mancebo Perez (Spa) Illes Balears-Banesto 2 Jens Voigt (Ger) Team CSC 3 Patrik Sinkewitz (Ger) Quick.Step-Davitamon 4 Sergio Marinangeli (Ita) Domina Vacanze 0.04 5 Andreas Klöden (Ger) T-Mobile Team 6 Igor Gonzalez De Galdeano (Spa) Liberty Seguros 0.06 7 Denis Menchov (Rus) Illes Balears-Banesto 0.09 8 Pieter Weening (Ned) Rabobank 9 Jan Hruska (Cze) Liberty Seguros 10 José Ivan Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears-Banesto 0.31 Eindklassement: 1 Patrik Sinkewitz (Ger) Quick.Step-Davitamon 2 Jens Voigt (Ger) Team CSC 0.18 3 Jan Hruska (Cze) Liberty Seguros 0.23 4 Igor Gonzalez De Galdeano (Spa) Liberty Seguros 0.28 5 Francisco Mancebo Perez (Spa) Illes Balears-Banesto 0.54 6 Andreas Klöden (Ger) T-Mobile Team 0.57 7 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team 0.59 8 José Ivan Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears-Banesto 1.47 9 Davide Rebellin (Ita) Gerolsteiner 2.12 10 Sergio Marinangeli (Ita) Domina Vacanze 2.18 11 Pieter Weening (Ned) Rabobank Daar rijdt hij ook mee tussen het mooie volk. En dat was z'n eerste wedstrijd bij de profs? Ik denk dat we het van hem en Thomas Dekker moeten hebben in de toekomst. |
Citaat:
|
Hoho, schrijf Traksel niet af. Is pas 21 of zo en is echt goed..
|
Citaat:
|
ach ja, Rabo en talenten opleiden.. not. 90 procent van de talenten vern*uken ze gewoon, zie traksel. hij mocht eerst nog de vuelta rijden maar dat zit er al niet in voor hem.
sowieso snap ik van het beleid van Rabobank geen ene hol. |
Ik ook niet, nou moet Maarten den Bakker ook weg... :s
|
Citaat:
|
Ik vind dat t beleid van de Rabobank ploeg echt zuigt.
Bv. ook te zien met deze Tour, dan gaat ze voor de etappe zeges (Dekker, Lotz, Kroon en Boogerd) en voor t klassement (Leipheimer en in mindere mate Rasmussen) dat is opzich wel leuk bedacht maar ze kunnen gewoon beter 1 sprinter meenemen (Freire/Hunter), 1 à 2 renners voor etappezeges (Dekker en/of Boogerd) en dan voor de rest knechten voor in de bergen of renners die langer in de bergen meekunnen dan Kroon, de Groot, Lotz en die crap, want zij zijnbij de 1e col er al afgereden en daar heeft Leipheimer dan de rest van de etappe niets aan. Laat die jongens knechten in de klassiekers en 1daagse wedstrijden. En neem (:lees koop) dus klimknechten mee ipv knechten op t vlakke of renners die voor een etappezege op t vlakke moeten gaan. |
Citaat:
|
Voor het volgend seizoen willen ze meer klimmers aantrekken. Maar ze zullen ook een nieuwe kopman moeten hebben, want Leipheimer vertrekt waarschijnlijk naar US Postal.
Maar ik snap ook niet waarom ze Hunter niet meenamen, die reed de sterren van de hemel in juni. Anyway: dit is eigenlijk wel een Ronde van Spanje topic. :o |
Dit is de route
LIST OF STAGES DAY STAGE ROUTE KMS, Sam. 4 1st León - León (T.T.T.) 28 Dim. 5 2nd León - Burgos 206 Lun. 6 3rd Burgos - Soria 156 Mar. 7 4th Soria - Zaragoza 174 Mer. 8 5th Zaragoza - Morella 191 Jeu. 9 6th Benicarló - Castellón de la Plana 150 Ven. 10 7th Castellón de la Plana - Valencia 165 Sam. 11 8th Factoría FORD - Factoría FORD (I.T.T.) 41 Dim. 12 9th Xátiva - Alto de Aitana (Alicante) 170 Lun. 13 10th Alcoi - Xorret de Catí (Castalla-Alicante) 159 Mar. 14 11th San Vicente del Raspeig - Caravaca de la Cruz 165 Mer. 15 - REPOS - DEPLACEMENT Jeu. 16 12th Almería 2005 - Observatorio Astronómico de Calar Alto 150 Ven. 17 13th El Ejido - Málaga 170 Sam. 18 14th Málaga - Granada 170 Dim. 19 15th Granada - Sierra Nevada (I.T.T.) 29 Lun. 20 - REPOS - DEPLACEMENT Mar. 21 16th Olivenza - Cáceres 170 Mer. 22 17th Plasencia - Estación de Esquí La Covatilla (Béjar) 178 Jeu. 23 18th Béjar - Ávila 196 Ven. 24 19th Ávila - Collado Villalba 150 Sam. 25 20th La Vega de Alcobendas - Puerto de Navacerrada 175 Dim. 26 21st Madrid - Madrid (I.T.T.) 30 Total Kms. aprox. 3.023 |
|
Ploegentijdrit, klimtijdrit en 2 vlakke tijdritten? :eek:
Bejar is wel lastig, Observatorio Astronómico de Calar Alto ken ik niet, Xorret de Cati en de Puerto de Navacerrada zijn niet zo vreselijk lastig dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voorspelling
1. Joseba Beloki 2. Oscar Sevilla 3. Aitor Gonzalez 4. Roberto Laiseka 5. Paolo Savoldelli 6. Alejandro Valverde 7. Manuel Beltran 8. Isisdro Nozal 9. Angel Casero 10. Roberto Heras |
Citaat:
|
aitor, laiseka, savoldelli, camenzind, rebellin.. :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |