![]() |
truckje met tarot
kent iemand een truckje waarmee je sneller de betekenissen kunt leren van de verschillende tarotkaarten? want ik ben er nu alwel weer een flink poosje mee bezig, maar vind het moeilijk om de betekenissen te onthouden :bloos: . en overal zo'n boekje meeslepen is ook niet zo handig.
alvast bedankt! liefs :D |
truckje...
Er zijn mensen die na 20 jaar nog steeds boeken moet gebruiken om op te zoeken wat een bepaalde kaart in een bepaalde legging en omgeving betekent. En jij wilt het van buiten leren? Succes! Als je het vaak genoeg doet, zul je vanzelf wel dingen beginnen te onthouden, maar denk niet dat je het ooit zonder boek kunt, dan maak je jezelf illusies. Ik heb eergisteren nog de tarot laten leggen en zij doet dat al meer dan 20 jaar, zij heeft een enorme verzameling boeken en zoekt nog steeds nieuwe. Ze kent het grootste deel van de betekenissen en verhoudingen, maar zal toch altijd een boek bij de hand hebben voor het geval dat. Dus niet zo lui zijn, meenemen als je wilt leggen. |
bedoel ook niet ALLES, maar meer een globale betekenis, zodat iig een beetje snap waar het over gaat. maar alles leren, die illusie heb ik niet.
|
OP een ander forum geeft zij wel uitleg over hoe je het kunt onthouden, maar ik ga haar teksten niet hier kopiëren.
Op www.verdani.nl kun je je aanmelden op het forum en dan kun je daar rondstruinen. Er zitten meer mensen met ervaring. |
oké bedankt voor de tip
natuurlijk zijn nog andere suggesties welkom! |
Mij is altijd geleerd dat je af moet gaan op je gevoel. In het begin dit ik ook alles met de boeken, maar daarmee werd alles voor mij net vager omdat ik daardoor geen verbanden kon leggen.
Je moet kijken naar wat je ziet en de gedachten die dan door je hoofd gaan zijn meestal goed. Maar dit is persoonlijk kan best zijn dat dit voor jou of anderen niet werkt. Het is opzich wel goed als je die boeken doorleest en maar ik zou je aanraden op je gevoel af te gaan en geen boekenn te gebreuiken. Wat wel heel handig om te weten is bepaalde symboliek. Bijv. vfan kleuren en dieren, dat zegt heel erg veel :) Ik heb anderhalf jaar geleden stage gelopen in een new age winkel. Daar heb ik ook redelijk veel geleerd over kaartleggen, zij geeft ook cursussen. Zij raadde mij aan om eerst de grote arcana te gebruiken en als je die goed kan, dan pas de kleine arcana erbij te pakken. Maar zoals ik al zei het grootste deel geld voor mij persoonlijk, dit heeft mij geholpen te komen tot waar ik nu op het moment zit. Maar misschien heb jij er ook wat aan. Ik heb ook het geluk dat ik twee mensen ken die me een hoop willen gaan leren en daar verheug ik me op :) Maarja in iedergeval veel succes :) |
hier kan ik ook wel wat mee denk ik. maar waar zou te vinden waar die symboliek van kleuren e.d. betekend? is daar een boek over of weet iemand waar dat op internet staat? zal zelf cker wel even zoeken, maar misschien dat iemand een tip heeft.
bedankt! |
Ik las vanmorgen toevallig ergens dat het handig was om de betekenissen van de kaarten op een post-it briefje te schrijven en op de kaarten te plakken, maar of het ook werkt? Ik denk dat je er gewoon vaak mee moet oefenen. Schaam je niet als je iets op moet zoeken. Sommige kaarten trek je vrij vaak, terwijl je anderen weer bijna nooit trekt. Ik ben al een jaar of vier met tarot bezig (en dan gebruik ik nog wel het Lenormand tarot wat eigenlijk een gewoon kaartspel is en veel minder kaarten heeft dan het Rider Waite Tarot.) en moet nog steeds bijna alles opzoeken. Het staat wel knullig als ik de kaarten voor anderen leg, maar ik voel me zo veel zekerder. Eigenlijk gaat het om de betekenis die jíj er aan geeft. Neem nou bijvoorbeeld de Dwaas. Hij staat eigenlijk voor een ommekeer in je leven, maar je zou hem bijvoorbeeld ook kunnen zien als een symbool voor een mafkees die je persoonlijk kent.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49. |