![]() |
reguliere expressies in de zoekfunctie
is het een idee om reguliere expressies in de zoekfunctie mogelijk te maken? of zou dat teveel serverload opleven? de zoekfunctie die er nu is, is echt bout
|
Kun je het ook in leken taal uitleggen, zodat anderen het ook begrijpen? :o
|
Waarom snap ik dit niet?
|
Ik denk dat het aantal mensen dat daar profijt van heeft, niet opweegt tegen de nadelen (extra serverload, iemand moet er tijd in gaan stoppen om het toe te voegen). Zie ook de 2 posts hierboven ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Negen van de tien keer heeft vertraging op het forum te maken met de zoekfunctie. Je zult dus begrijpen dat ik huiverig sta tegenover uitbreiding van de functionaliteit ervan. Reguliere expressies staan wat dat betreft onderaan mijn wishlist.
|
Citaat:
Zo'n functie is leuk, maar gezien het beperkte aantal mensen die dit gaat gebruiken lijkt het me niet erg nuttig dit te gan implementeren, het zou 'leken' alleen maar verwarren bovendien. |
Citaat:
Dus wel: sub saab sssslssdmmdslkmsdlksdbbbb maar niet: tsssaab sssatk allah |
Hey, ik snap hem nu wel. Is dat informatica toch ergens goed voor geweest.
Maar de functie lijkt me vrij nutteloos :P |
Citaat:
|
Ik snap het. :) Bedankt voor diegenen die de moeite hebben genomen om het uit te leggen. :)
|
Citaat:
wat ook erg handig zou zijn is dat je iig kunt zoeken met dingen tussen aanhalingstekens... dat begrijpt iedereen wel en dat mis ik heeeeuul vaak "leren fietsen" of "muziek maken" o.i.d. |
Citaat:
|
Als dát niet kan, dan iig wildcards? Iig dat je op halve woorden kunt zoeken. Maar ik geloof dat zoekwoorden geïndexeerd worden tegenwoordig is het niet? Naja dan niet dus. Maar goed.
Zelf hoop ik ook altijd nog dat google reguliere expressies toe gaat laten. Lijkt me mega-geil. |
Citaat:
mij forumbaas maken:p |
Citaat:
Overigens vind ik de zoekfunctie niet echt heel belangrijk voor dit forum, het forum zelf wél. Dus wat mij betreft hoeft het dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Veel voorkomende woorden en korte woorden (de, het, een) neem je natuurlijk niet mee. Verder maakt dit het zoeken veel sneller. |
Citaat:
|
dat ligt helemaal aan de opbouw van je database :)
|
Citaat:
Hoe denk je dat ik zoekwoorden beter kan indexeren dan? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |