![]() |
Theologie/ wereldgodsdiensten
Ik moet binnenkort weten wat voor een studie ik ga kiezen, en theologie of wereldgodsdiensten, hebik het een en ander over gelezen. Wie kan er meer over vertellen, en waar studeer je?
|
Wereldgodsdiensten kan in Leiden, that's all I know.
|
M'n moeder heeft bijna haar hbo-theologie afgerond. :)
(De lerarenvariant) |
http://www.gobnet.nl/opleidingen/o023gow.htm misschien is dit iets...
|
in utrecht kan je dit studeren dacht ik (wijsbegeerte of zoiets)
--> www.uu.nl/studiekiezers in nijmegen moet het ook kunnen --> links gedeelte van dit forum staat de site wel |
Aan volgens mij bijna alle universiteiten kun je wel theologie studeren. Ik ben naar de voorlichting daarvan in Groningen geweest (had ff niks te doen) en daar lijkt het me behoorlijk algemeen. Er was zelfs een hoogleraar die boedistisch was of zo iets. In Apeldoorn en Kampen kun je ook theologie studeren, maar die uni's zijn van de vrijgemaakte en christelijke gereformeerde kerk. Daar zullen ze dus wel meer die kant op werken, orthodox christelijk dus. Ik denk persoonlijk dat je dat niet zoekt (omdat je het al over wereldgodsdiensten hebt). Groningen is dan iig beter.
Maar goed, ik studeer nog niet (ga naar V6) en ik was ook niet van plan theologie te gaan studeren duzzz |
Bij theologie ligt de nadruk sterk op het C-dom. Je leert ook Grieks en Latijn (is vaak zelfs verplicht) zodat je de bijbel in de oorspronkelijke taal kunt lezen, volgens mij krijg je zelfs nog iets van Arameens ofzo
Wereldgodsdiensten is veel algemener. Daarmee kun je ook meer in de cult. antroposofische hoek werken of in een multi cult. geval. Als je slecht bent in talen zou ik sowieso geen Theologie gaan doen. |
Voor theologie moet je eigenlijk Grieks en Latijn hebben. Anders moet je die talen nog inhalen (duurt 1 jaar). Je krijgt geen Aramees, maar wel Hebreeuws zodat je de bijbel in de oorspronkelijke taal kunt lezen (behalve die paar boeken in het Aramees dan)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |