Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   hij is er weer : De BBQ (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=912166)

Gianluca * 28-07-2004 18:41

hij is er weer : De BBQ

jaja, De zomer is inmiddels al weer in nederland ( al isie soms ver te zoeken ) en dan zullen wij geen nederlanders zijn als de bbq's de schuur weer uit worden gehaalt en worden gepoetst voor een heerlijk zomerse maaltijd !

wat vind je nou van deze zomerse manier van bakken en braden ?

nog lekkere ideen, recepten?

brand los !

Mr.Oizo 28-07-2004 19:14

Pffff, maakt mij niet uit maar zo lang er maar genoeg vlees op ligt vind ik het goed! :)(y)

TechXP 28-07-2004 19:34

probeer eens een vega-bbq... zeer lekker :)

Anneka 28-07-2004 19:41

een echt kampvuur maken en daar dan dingen in gooien als aardappelen, banaan en gewoon vlees aan en stok roosteren. erg cool :)

BlueViolet 28-07-2004 19:56

Ik hou niet van bbq-en en meestal eet ik dan ook maar een beetje vlees en voor de rest stokbrood en salade.

Dolores 28-07-2004 19:57

Ik bbq nooit, dus ik heb er ook geen verstand van.:)

cyntha 28-07-2004 22:48

Ik bbq bijna nooit. Vind het ook niet zo lekker en eet dus meestal alleen maar stokbrood en salade.

Tha Gladnekker 28-07-2004 23:13

Citaat:

TechXP schreef op 28-07-2004 @ 20:34 :
probeer eens een vega-bbq... zeer lekker :)
:D

ja, ik gooi er weinig anders op dan een maiskolf en wat vegetarisch burgergedoe..

xineof 28-07-2004 23:55

Hm, heerlijk; bbq-en :). Ik houd vooral veel van de spare-ribs, van de hamburgers, van de stukjes gemarineerde kip en de sausjes en de salades :cool:.

Wat heel lekker is bij de bbq: bananenprut. Gewoon bananen fijnmalen enzo, misschien wat bruine suiker erbij en jammie. Dat eet ik weleens bij degene waar ik meestal bbq :).

Briseïs 28-07-2004 23:58

groentenshaslick <3

verder gevulde champignons, gevulde tomaat, fruitsalade en een boel stokbrood

vegaburgers zijn bah (n)

TechXP 29-07-2004 00:37

Citaat:

Tha Gladnekker schreef op 29-07-2004 @ 00:13 :
:D

ja, ik gooi er weinig anders op dan een maiskolf en wat vegetarisch burgergedoe..

Er zijn nog wel meer opties hoor :)
- stokjes met gekruide tofu en fruit en groenten
- bbq tempeh

Nou ja kijk hier maar.

TechXP 29-07-2004 00:38

Citaat:

Briseïs schreef op 29-07-2004 @ 00:58 :
vegaburgers zijn bah (n)
Sommige wel ja... maar die van healthy planet zijn pas lekker :)

Quiana 29-07-2004 09:28

Ik hou niet echt van vlees (nouja, kip wel, maar goed, meer dan
een paar stukjes hoeft ook echt niet :o), dus dat wordt meestal
salade en stokbrood ed.

Arenda 29-07-2004 10:21

Salada, stokbrood, brie mmmmmm :bloos: hamburgers, sausijsjes, grote hotdogs (die zijn het allerlekkerst boven een kampvuur natuurlijk) allerlij soorten groenten, champignons.... biefstuk :bloos: gemarineerd in bier...

nou heb ik zin in bbq-en :bloos:

freakinaround 29-07-2004 14:00

van die hele grote paddestoelen/zwammen ofzo zijn lekker :)
en aardappelsalade,
fruitsalade,
en verder gewoon veel vlees:D
ik hou alleen niet zo van shaslicks/satestokjes

Qamra 29-07-2004 14:53

Wij gooien altijd een forel op de barbecue, met een beetje kruiden en zeezout. Lekker peuteren en peuzelen. Uiteraard met stokboord en satésaus en een beetje groente. Mijn pa eet altijd spare-ribs en heel soms gooien we een aardappel in de kolen om te poffen.
Als we zit hebben maken we spiesjes met paprika en kerrie-kip met ananas.
En zelf gemaakte sausjes natuurlijk (y)

En dan komt het toetje *kwijl* Een banaan in de aluminium-folie en dat tussen de kolen gooien tot hij kookt. Dan pellen en dat opeten met amaretto, slagroom, chocoladesaus en vanille-ijs :)

Belle 29-07-2004 15:39

Ik woon op een flat, dus geen bbq voor ons :( wel jammer want ik vind het erg lekker. Misschien bij mijn ouders of schoonouders nog, en dan lekker met karbonades, hamburgers, braadworst en shashlicks

Sarah 29-07-2004 22:00

Met aardappelsalade :) mmmm, aardappelsalade.

Van de barbecue zelf vind ik vooral speklapjes lekker, andere soorten vlees heb ik liever uit een pan. Ik heb wel eens gevulde paprika erop proberen te doen maar dat werd niet zo lekker, de paprika werd heel papperig en was van buiten helemaal zwartgeblakerd, en de vulling was nog koud. Maar ik deed vast iets verkeerd.

snoopy 29-07-2004 23:04

marshmellows!

YPrue 30-07-2004 09:47

Gevulde courgette, schaslickspiesjes, hamburgers, worstjes voor op de barbecue, en allerlei soorten salades voor erbij.

Miracle 30-07-2004 10:11

Als er lekker stokbrood is, een lekker sausje en komkommer ben ik tevreden. :)
Worstjes of kip vind ik wel lekker, maar tis niet dat ik daarvoor super graag bbq.

Het gaat om de gezelligheid en het stokbrood. :p

Maryk 30-07-2004 10:57

Spiezen met paprika, champignon, courgette en aubergine (lekker met een beetje tijm eroverheen) + veel stokbrood en salade

Diian..!! 30-07-2004 13:04

Citaat:

krullevaar schreef op 30-07-2004 @ 11:57 :
Spiezen met paprika, champignon, courgette en aubergine (lekker met een beetje tijm eroverheen) + veel stokbrood en salade
En een lekker biertje kan er ook wel in..;) hahah:o

AlopiA 30-07-2004 13:24

magere varkenslapjes kopen, in stukjes snijden en in een bak doen, marineren met kruiden naar keuze (eventueel kun je een pakje in de winkel kopen en aanvullen met je eigen mix) een uurtje in de koelkast laten inwerken en aan de sateprikker rijgen!
lekker om stukjes ananas en paprika er tussen te doen, of hele champignons! Het kan ook met kip.
vergeet btw niet om de sateprikkers te laten weken in water, anders heb je kans dat ze vlam vatten of verkolen.

Lekker met stokbrood en (zelfgemaakte) kruidenboter!

battlestar 30-07-2004 16:11

ik heb gister nog gebbqd :cool:

maiskolven 20 minuten laten weken in lauwwarm water, insmeren met boter en peper en zout erop.. dan op de bbq en als ze klaar zijn boter erover en opeten (y)

of ananasbootjes: een bakje maken van aluminiumfolie, daar een ananasschijf inleggen (stukjes kan ook), goedkope rum eroverheen doen, paar minuten op de bbq leggen tot de bootjes warm genoeg zijn.. eraf halen en voorzichtig aansteken met een aansteker/lucifer.. ontstaat een blauwe gloed, af laten koelen! en smullen maar.

zelf knoflooksaus maken:
1 bekertje zure room, zelfde hoeveelheid mayo, peper, zout, mespunt sambal, 2 à 3 tenen knoflook persen, peterselie & bieslook erbij doen.. even mixen en klaar.

Daevrem 30-07-2004 22:56

BBQ, bah.

Slecht gebakken half verkoolt eten. Ik vind het nogal waardeloos.

Ik vermoed dat de enige rede dat het nog bestaat is dat de man dan kan laten zien hoe mannelijk hij is door grote lappen rauw vlees op een zelf aangestoken vuur (man make fire !) te roosteren terwijl de vrouw bewonderend toekijken en een geraffineerde salade maken zodat haar zorgzame onderdanige rol (subtiel) bevestigd word. Ja, barbeque-en is een prachtig iets.

AlopiA 31-07-2004 09:58

Citaat:

Daevrem schreef op 30-07-2004 @ 23:56 :
BBQ, bah.

Slecht gebakken half verkoolt eten. Ik vind het nogal waardeloos.

Ik vermoed dat de enige rede dat het nog bestaat is dat de man dan kan laten zien hoe mannelijk hij is door grote lappen rauw vlees op een zelf aangestoken vuur (man make fire !) te roosteren terwijl de vrouw bewonderend toekijken en een geraffineerde salade maken zodat haar zorgzame onderdanige rol (subtiel) bevestigd word. Ja, barbeque-en is een prachtig iets.

Ik weet niet hoe jij bbq'd, maar bij mij is het vlees altijd goed gaar, en niet verkoold + slecht gebakken. Bovendien zijn het bij ons nooit 'de mannen' die bbq'en en de vrouwen die salade maken. Meestal ben ik degene die 'over het vlees gaat' en dan help ik ondertussen nog in de keuken een beetje mee terwijl mijn moeder een salade maakt oid. M'n vader pruttelt ondertussen ook nog wat aan en dan gaan we eten, gezellig buiten.
Barbeque'en is inderdaad een prachtig iets!

platini 31-07-2004 12:53

ja pcis bbq ius pr8ig en niet verkoold!

henri de penri 31-07-2004 13:01

ik hou echt van lekkere steaks, sate, drumsticks en lamsspies!
knoflooksaus, satesaus, schashlicksaus moeten ook aanwezig
zijn even als stokbrood en kruidenboter.

verder zijn worsjes en burgers ook wel lache bij gebrek aan beter vlees.

Andijvie 31-07-2004 14:48

Mijn vader heeft de beste BBQ ooit, als hij BBQ't is het het lekkerst. Over het algemeen hou ik er niet zo van, veel vlees wordt beter gaar in de pan en smaakt dan beter. Maar op de BBQ van mijn vader, oeh, alles is daar lekker op :P

Gepofte aardappelen, oeh.. En natuurlijk vis-in-folie erop. En dikke champignonen op een stokje :)

angel-nieke 01-08-2004 11:20

lekker vooral sate in de marinade van me oom...

suiker ketjap katoembar laos sereh en knoflook door elkaar gooien daar t vlees erbij... laten staan en aan stokjes rijgen...

Guissie 01-08-2004 18:12

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 28-07-2004 @ 20:14 :
Pffff, maakt mij niet uit maar zo lang er maar genoeg vlees op ligt vind ik het goed! :)(y)
Zoiets idd ja.

No Quiero 01-08-2004 19:51

Het is toch wel de grootste ergernis en woede van elke niet-vleesetende mens, denk ik zo, als je, in een poging je te ontdoen van de zomerse hitte, waar je toch al niet van houdt, je raam wagenwijd open te zetten om vervolgens onaangenaam verrast te worden door de stinkende en dampende rookwolken van mensen die onder het genot van een drankje en een lachje publieke dierverbrandingen houden. ZEER ZEER AANSTOOTGEVEND. :mad:

@Moon 01-08-2004 20:09

Gisteren nog ge-bbq-ed :p Karbonades, kippevleugels, knakworstjes en sate. Als het vlees bijna gaar is dunnetjes wat honing erop smeren. Verrukkelijk! Wat ook heerlijk is, is mais en aardappelen poffen en eten met kruidenboter. En daarnaast nog een heerlijke salade erbij. Yammie!

No Quiero 01-08-2004 20:14

Citaat:

@Moon schreef op 01-08-2004 @ 21:09 :
Gisteren nog ge-bbq-ed :p Karbonades, kippevleugels, knakworstjes en sate. Als het vlees bijna gaar is dunnetjes wat honing erop smeren. Verrukkelijk! Wat ook heerlijk is, is mais en aardappelen poffen en eten met kruidenboter. En daarnaast nog een heerlijke salade erbij. Yammie!
Ik vind jou een moordenaar. Wat vind jij?

GodSaveTheQueen_temp 01-08-2004 21:44

Als ik IETS haat...
dan is het wel BBQ-en :rolleyes:

Marloes-Nanouk 04-08-2004 16:50

Ik hou ook niet van vlees/bbqen

de oplossing: zalmspiesjes!!!! (y) (y) (y)

superlekker, gezond en snel klaar (dus je hoeft geen uren in de rook te gaan zitten)

hak zalmfilet in blokjes. Doe om een paar blokjes een stukje bacon. spies de blokjes aan een stokje en braden maar. Als de zalm lichtroze is is het goed.

smakelijk

Daantje_0705 04-08-2004 21:38

Ik ga morgen voor de tweede keer dit jaar barbecuen en waarschijnlijk doen we er hetzelfde als altijd op: schnitzels, zelf gemaakte spiezen met vlees, champignons, paprika, ui en ananas, rosbief, hamburgers en maiskolven. Verder nog broodjes en eventueel stokbrood, rijst-, pasta- of aardappelsalade en verder komkommer, tomaat en sla om je broodje hamburger mee te beleggen.

Silver rain 05-08-2004 08:58

Ik vind vooral bbq'en leuk vanwege de sfeer die het met zich meebrengt. Deze keer zal ik andere dingen eten dan eerst. In ieder geval stokbrood met sausjes en salade. Verder waarschijnlijk vegaburgers en nog wat spiesjes met komkommer, paprika, champignons en tomaat. Dan gooi ik er misschien nog aardappels met kruiden in folie op.
Maar dan moeten we eerst een bbq bouwen, aangezien we daar in dit huis nog niet aantoe gekomen zijn..

Mara 06-08-2004 16:10

Wij BBQ-en niet. Toen ik 7 was en m'n broertje 5 (of iets in die richting, ik zit er misschien een jaartje naast) hebben we dat voor 'r laatst gedaan. M'n broertje en ik hadden geen geduld (wat wil je op die leeftijd..) en sindsdien wil m'n vader dat niet meer doen omdat we volgens hem 't geduld er niet voor hebben. Tsja.

$omeone 06-08-2004 20:51

hmm wij gaan het morgen weer doen geloof ik. mijn vader zorgt voor het vlees, mn moeder doet de groente en sausjes en mn broer en ik schuiven aan als alles klaar is.. ;)

er staan dus sausjes op tafel, komkommer/sla/tomaat/ananas e.d... worstjes, hamburgers en sate als vlees, en stokbrood en broodjes als brood..

tja erg creatief is het niet, maar wel lekker :)

starryeyed 06-08-2004 20:57

of het is niet gaar
of verbrand

Smartie 07-08-2004 08:15

BBQ is geweldig, maar zo ongezond... je eet altijd meer vlees dan tijdens en gewone avondmaaltijd en meestal gaat er nog aardig wat saus doorheen ook...

Ertur 07-08-2004 09:55

Citaat:

mr.Ed schreef op 28-07-2004 @ 19:41 :
en dan zullen wij geen nederlanders zijn als de bbq's de schuur weer uit worden gehaalt en worden gepoetst voor een heerlijk zomerse maaltijd !

In andere landen BBq'en ze niet of minder? :rolleyes:

Nederlanders barbequen juist minder dan mensen in andere landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.