![]() |
[Mobo] Beter dan Asus?
De meeste mensen vinden dat Asus de beste moederborden maakt. Maar ik vraag me af, is dat wel zo?
En welke merken zijn beter dan Asus? |
offtopic: je naam zegt al genoeg
ontopic: kijk eens een 20 topics omlaag naar de config nieuwe pc |
Tja... over het algemeen kun je wel zeggen dat je je aan Asus, Abit en bijv. Gigabyte geen buil kan vallen, die zijn altijd wel goed. Maar welk merk je ook kiest, je loopt altijd het risico dat er iets kapot gaat. Maar Asus heeft wel een hele goede naam, die hebben ze natuurlijk niet voor niets. ASRock is dan ook weer erg goed, dat is een dochteronderneming van Asus en produceert in dezelfde fabriek.
Je hebt overigens ook wel merken die beduidend slechter zijn; bijv. ECS/PCChips of Soyo. Vooral PCChips is erg slecht, yech. |
Msi is ook zeer goed, momenteel in mijn pc hangen geen problemen :D
|
Citaat:
Je kunt niet stellen dat Asus per definitie de beste moederborden maakt. De AV133 van Asus is domweg een regelrechte ramp; Asus heeft dat zelfs min of meer schoorvoetend toegegeven. Het verschilt echt per merk per plank per chipset. Overigens geldt dat voor bijna iedere plankenboer; er zijn gewoon betere en mindere modellen. Gewoon reviews zoeken per board dus. |
Ik las op tomshardware een vergelijkende test (recente moederborden en geheugenmodules) waaruit bleek dat de Asus borden de meeste verschillende modules ondersteunde. Als je voor compatibiliteit gaat zit je volgens mij sowieso goed bij Asus. Maar zoals Dobermann al aangeeft, het verschilt nogal per moederbord, Asus gebruikt niet alleen Intel chipsets maar ook VIA en nVidia die minder populair zijn.
|
Je ziet wel dat sommige merken bij bepaalde groepen minder populair zijn. Zo hebben veel tweakers net steeds een afkeer van MSI omdat die ooit sommige planken hebben gemaakt waarvan de elco's konden gaan lekken. Epox daarentegen is weer zeer populair onder de wat meer hobbygerichte gebruikers.
|
een bordje voor een pentium4??
kies dan voor een intel bordje. zeer stabiel, 3 jaar garantie. |
Jij dacht dat Intel die zelf maakte ofzo?
En al deden ze dat wel... zo fantastisch zijn die dingen niet, of je moet ervan houden om meer te betalen voor minder features. |
Citaat:
http://www.xbitlabs.com/news/mainboa...602153002.html |
Citaat:
het gaat niet alleen om de features, het gaat vooral om de stabiliteit van een moederbord. |
Tyan maakt ook wel leuke borden, alleen zijn ze schreeuwend duur.
Voor normaal gebruik is ben ik uitgekomen op de Asus K8V.. Abit maakte vroeger best mooie borden, maar op hun K8 moederbord zit een of ander irritant fannetje (of zelfs twee), en ze hebben geen printerpoort meer. |
Citaat:
|
Citaat:
waarom is het onzin? waar baseer je dat op? |
Tyan, supermicro alleen zijn die behoorlijk prijzig
msi , is vooral handig als je niet weet waar je mee bezig ben.. want iets fout doen aan dat bord is echt bijna onmogelijk... abit heeft altijd zeer sterk ontworpen borden gehad.. dat fannetje waar sisterof mercy het over heeft is idd een doorn in het oog, 4 cm fannetjes moesten in zijn geheel verbannen worden. en zelfs asus laat steekjes vallen.... er zijn een aantal borden die alles deden behalven waar ze voor bedoeld waren :) en mede daarom staat bij mij asus zeker niet op 1... |
40mm fannetjes zijn nodig, wat wil je anders in een 1U rack gebruiken?
maar als chipset koeling is het nogal nutteloos.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik acht Asus en MSI allebei best goed.
|
Welk moederbord voor een P4 3.0 GHz (s478) kunnen jullie mij aanbevelen? Ik wil er zowel XP als 2003 Server op kunnen draaien.
Budget is 200 euro. |
Citaat:
|
Dat ligt eraan wat voor andere dingen je op dat plankje wil hebben, je kunt denken aan 10/100/1000 LAN , Sata , scsi ,raid, sound , pci exp.
Dus roept u maar :D |
Citaat:
- S-ATA - RAID 0/1 - 5.1 sound - 8x USB - Firewire - Digital out - 3 year warranty een bestel wel de P4e met 1MB cache i.p.v. de variant zonder HT. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan is de presscott opeens sneller. er ontbreken nog instructies in winXP op dit moment. |
Citaat:
Niet kopen dus, die Prescott-zooi. |
Citaat:
heb er zelf ervaring mee. niks mis mee die prescott |
Citaat:
Kan ik daar gewoon vier reepjes dual ddr in zetten? |
Citaat:
|
Citaat:
Abit is mij het beste bevallen, nu heb ik Gigabyte en die ga ik denk ik beter vinden dan Abit :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dual-channel memory utilizes two funnels (and thus two pipes) to feed data to the processor, thereby being able to deliver up to twice the data of the single funnel. With two funnels or channels, data is transferred 128 bits at a time. The process works the same way when data is “emptied” from the processor by reversing the flow of data. To prevent the funnel from being over-filled with data or to reverse the flow of data through the funnel, there is a “traffic” controller shown as a valve on the funnel’s pipe. In computers, there is a special chip called the “Memory Controller” that handles all data transfers involving the memory modules and the processor. voor wie het hele stuk over memory wil lezen : http://www.kingston.com/newtech/MKF_...whitepaper.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |