![]() |
Prullenbak beveiligen?
Is het mogelijk om met windows ME een wachtwoord op je prullenbak te zetten, zodat er niemand meer bestanden kan verwijderen van mijn pc?
|
Nee.
|
Norton Systemworks heeft een "prullenbak-in-een-prullenbak" optie (weet zo ff niet de naam)
Waneer iemand de prullenbak wist, komt de inhoud in de prullenbak van norton. Oftewel wanneer iemand "per ongeluk" de normale prullenbak wist dan heb je nog de inhoud in je norton prullenbak zitten. |
Dat heet Unrease Wizard, dat zit bij Norton System Works in.
|
Nee, dat heet je bestanden beveiligen, en dat zit in 2000 en XP.
|
Citaat:
De ts vraagt percé naar iets dat je prullenbak beveiligd, en ik geef dus een mogelijke oplossing. |
Citaat:
Zelfde geldt voor die mailapp vraag. Die persoon wou geen mailapp die niet kan lezen, hij wil gewoon dat die app de mail niet van de server verwijderd. |
Offtopic:
Citaat:
Of wil je weer de ban in ofzow? :s Citaat:
Citaat:
Oftewel aub geen flamewar! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Offtopic: Je moet niet kijken naar de school waarop iemand zit.
In de ict wereld kijken ze meer naar de ervaring die iemand heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: bovendien zou ik dat denk ik bij opnieuw installeren enzo ook eerder vergeten goed te zetten... :o |
Citaat:
|
Je kan ook de bestanden nog op verborgen of alleen-lezen zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
En om n ieder document te gaan beveiligen is te veel werk...maar als je ns n nieuw mapje maakt moet je er ook maar net aan denken... En mensen die echt dingen willen verwijderen krijgen dat uiteindelijk wel voor elkaar...maar daarom kun je t ze wel moeilijker maken.... |
Citaat:
Citaat:
|
alleen de prullebak beveilige is niet echt handig lijkt mij, shift+del en het is als nog gelijk weg.
|
Citaat:
Ho sorry :evil: het kan gewoon niet . (lees: punt) dan krijg je weer dat gedoe met gebruikersrechten enzo bla bla bla |
Ik ben het met Chimera eens. De prullenbak 'beveiligen' is een niet reëele oplossing voor een reëel probleem. Dit idee is gestoeld op het herstellen van fouten, terwijl het veel slimmer is de oorzaak aan te pakken.
|
Citaat:
Ontopic, je hebt ook programma's die gewoon losse prog's om rechten te geven(niet dat ze altijd werken zoals het hoort, maar dat ter zijde). Maar beter is gewoon win2k/xp/nt installeren, en daarmee de rechten beheren :) |
Offtopic:
Citaat:
Citaat:
Maar wil jij dan niet de de {offtopic} en {/offtopic} tag's in je posts? Want Citaat:
|
Citaat:
en je 2de stuk snap ik al helemaal niet :| :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja zo heeft iedereen wel wat. WO-informatici kijken ook vaak neer op de HBO informatica studies. Dat wil echter niet zeggen dat je zo generaliserend en lomp dat hoeft te brengen. Maar goed ik stop verder met dit offtopic geblaat.
@TS: heb je al een geschikte oplossing gevonden? |
Citaat:
|
Citaat:
De beschrijving: Password protect, lock and hide folders or directories and their subdirectories and files on your PC. Prevent unauthorised access by other computer users, friends, family,co-workers. Ban intruders. Guard against access without permission. No encryption. Full version has enhanced security features and multiple folder locking and free minor version updates. Easy to use self explanatory freeware. Ik heb het programma zelf niet geprobeerd, maar heb ook Windows XP. Als je Windows XP op je computer zet zit er al bestandsbeveiliging ingebouwd. Maar er zijn vast wel meer van zulke programma's! Gewoon even zoeken als FolderLock niet aan je eisen voldoet. |
Ik wou eigenlijk gewoon mijn prullenbak beveiligen, zodat het ietsjes moeilijker zou worden voor mijn kleine neefjes en nichtjes, om bestanden te verwijderen.
Ik wist eerst eigenlijk niet dat je ook bestanden meteen kon verwijderen, maar aangezien er nog wel meer mensen zijn die dat niet weten, lijkt het mij nog steeds wel een goede optie. Bestaat er anders wel een manier om het verwijderen van bestanden uit te zetten? |
Win2k (of xp) installeren op een NTFS partitie en een aantal restricted accounts aanmaken en zorgen dat ze alleen write permissions hebben in hun eigen documenten map en eventueel gedeelde documenten. O ja, en maak voor jezelf ook een restricted account aan en ga niet zelf als admin werken. Dat is gewoon het veiligst.
Voor Win9x/ME zijn er weinig manieren om dit te voorkomen zonder dat dit gemakkelijk is te omzeilen *denk ik*. Maar goed, als je perse bij ME wilt blijven :eek: zullen die programma's die hier worden genoemd ook wel afdoende zijn om je te beschermen tegen kleine kinderen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |