![]() |
www.adopteereenkip.nl
bizar, wat is jullie mening hierover?
|
Waarom is dat bizar...?
|
tsja het is positief, omdat het de mensen aanspreekt en het zeer goed gaat met die actie, maar op zich leven die kippen ook niet zo lang...
|
Ik vind het niet bizar, eerder goed! de kip blijft bij de boer, maar je geeft de boer geld voor de verzorging van de kippen, waar zelf ook nog eens profijt van hebt door de 6 eieren die je elke maand krijgt!
|
Een vriendin van me doet dat. Ik vind dat er teveel kippen zijn voor zoiets (:
|
ik vind het een goed idee. Waarom zouden er te veel kippen zijn voor zoiets. Waar slaat dat op?
|
het lijkt mij de grootste onzin, maar als je dat nou leuk vindt...
|
Vind het best wel een leuk idee, origineel, en de kippen kunnen er maar van geholpen worden. :)
(had er overigens nog niet van gehoord, maar in België bestaat zoiets niet) |
Citaat:
|
Ik ben van mening dat je dat geld beter kan stoppen in één of ander ontwikkelings- of adoptieproject voor kinderen, ipv in het adopteren van een kip.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Win een kind" (van Terres des Hommes...dat vind ik pas een bizarre actie)
Maar goed, veel van dat geld dat naar dat soort organisaties gaat, gaat in de organisatie zelf zitten. Was toch Foster Parents die toen zo 'positief' in het nieuws waren een paar jaar terug? En een kind echt adopteren is toch iets heel anders, dan 'op afstand'... |
ik vind dit eigenlijk wel een goede actie :s
|
Citaat:
En in Singapore is een tv-show waarbij een aantal koppels strijden, degene die als eersten een kind produceren winnen. |
Wij hadden deze actie op school dit jaar.. als kerst actie?! Voor een school in Kenia waar we dan contact mee hebben.. Best leuk idee toch? Bij ons heeft bijna iedereen er een geadopteerd..
|
Citaat:
Geloof dat we nu af gaan dwalen van het 'kipidee' |
Potverdomme, dat zijn dure kippen 29,50 (meer dan 70 gulden!!!) per jaar, maar goed je krijgt elke maand maar lieft 6 hele eieren! Maar voor 30 euro kan ik ook veel kippen van de veemarkt halen, en dan heb ik meer dan 6 eieren per maand en ook nog een stukje vlees. Dus kortom dit is dikke onzin voor stedelingen en andere dierenvrienden.
|
Citaat:
|
Hey, wat hip. Wij krijgen steeds mensen in de winkel met zo'n bonnetje. :D Ik wist niet dat zoiets zelfs al op s.com bekend was. :D
|
Citaat:
Een goede manier om diervriendelijk, milieuvriendelijk e.d. te promoten... Maar verder gaan na 1 a 2 jaar die kippen ook naar de slacht...maar wel beter dan die kippen die zo lang nooit kunnen leven... |
http://www.thehungersite.com/cgi-bin...jects/CTDSites
druk liever op EEN knopje, en dan heb je al voedsel voor EEN kind gegeven ;) |
koop een eigen kip, of doneer geld aan een (bewust uitgekozen) organizatie.
dit is gewoon een marketingstunt waar mensen het idee krijgen dat ze 'de goede zaak steunen'. |
Citaat:
Met het geld dat je betaalt wordt heel de biologische sector gesteund (als ik het goed heb is dit ook een initiatief van platform biologica) en daarnaast krijg je als 'adoptieouder' ook nog eens elke maand 6 lekkere eieren. Een vriendin van me heeft trouwens een adoptiekip gekregen in haar kerstpakket! Oh en ik heb een adoptiekip omdat ik dit dus wel een goeie actie vind, en ik kan geen eigen kip kopen want ik mag geen huisdieren hier en daarbij denk ik niet dat een kip erg gelukkig wordt hier in het centrum van Tilburg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar doelt hij denk ik ook op.
Alhoewel ik het totaal niet met hem eens ben omtrend dingen met dierenleed erger ik me soms ook nogal erg aan de naiefheid, kinderlijkheid, onwetenschappelijkheid, onlogisch en onrationeelheid van mijn mede-boomknuffelaars. |
Citaat:
(y) (y) (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
M'n moeder heeft zo'n kip geadopteerd :)
Ik vind het opzich wel een goed initiatief |
Citaat:
Daarnaast kan je natuurlijk vragen wat er met de kip gebeurd en waar het geld naar toe gaat. Ik denk iets als de huisvesting, de uitbreidingen erop, het biologische kippenvoer, veel tijd per kip voor betere behandeling. En natuurlijk een deel winst. |
Citaat:
|
Vandaag kregen we nieuwe foldertjes geleverd. Adopteer een appelboom. :eek:
Ik hoop niet dat dit een hype gaat worden. (n) http://www.adopteereenappelboom.nl/ |
Een kip adopteren kost 29,50
Je krijgt 12x een doosje eieren. De eieren kosten 1,59 of 1,49. (verschilt per merk) 12x1,54=18,48 29,50-18,48=11,02 geef je per jaar aan de stichting (of wat het dan ook is) Voor die 11,02 kun je er nog 7 doosjes eieren bijkopen. Nee, ik denk niet dat ik aan zoiets zomaar mee zou doen. |
Zijn dat prijzen van bio/eco-eieren?
Maar het gaat niet zozeer om de eieren. Als je eieren wilt kan je beter apart een doosje eco-eieren kopen, maar anders kan je symbolisch de biologische markt stimuleren. |
Citaat:
dus hoe kunnen ze het in godnaam aan het geld komen op z'n kip te kunnen adopteren? Citaat:
Citaat:
Maar ik denk dat veel geld aar de winst gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
[on-topic; waar gaat het toch heen met deze wereld] |
Foei foei foei, Jaagmeester. :nono:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat een vooroordelen toch zeg.... Vaak zijn hoogopgeleide mensen juist degene die aan zulke dingen meedoen. Als je tenminste de groep bedoeld die ik denk dat je bedoeld. En ja die zijn allesbehalve werkloos. Citaat:
|
Citaat:
Als je hoog opgeleid bent hoeft nog niet te zeggen dat je realistich bent. |
Citaat:
Zouden die dan niet hoogopgeleid kunnen zijn? Citaat:
|
Citaat:
1,49 voor ons huismerk en 1,59 voor een ander merk. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Btw heb jij al z'n biokip geadopteert?(of past zoiets niet in het denkwereld van een veganist?) |
ik heb al zo'n adoptiekip hoor :D Tis echt leuk :) Af en toe een eitje :P Maarem het is idd goed voor boer en kip.. en leuk als je van je ouders geen kippen mag :) (wij hebben er wel 4 thuis trouwens :o)
|
Citaat:
Sorry kon het niet laten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |