![]() |
free loops+samples
weet iemand waar ik gratis loops en samples voor mijn muziek progamme (.mp3/.wav.) kan krijgen? voor de meeste moet je betalen enzo, en krijg je er maar een paar gratis dus......
wie weet wat? :) |
gewoon zelf maken natuurlijk... anders wordt je muziek toch een grote aha erlebnis omdat iedereen die samples gebruikt.
|
ik wacht op het progamma reason 2.5, maar moet het nu doen met amateur shit, dus gaarne die site
|
Citaat:
|
Citaat:
ok maar daar help je me nog niet mee :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar dan nog: voorgebakken samples zijn niet echt bevorderlijk voor een eigen sound :p
|
Citaat:
:P |
op mp3.com en vitaminic.com enz kun je vlgns mij ook wel samples/loops downloaden
|
Citaat:
|
Lol, samples. Ik heb nog nooit een sample gebruikt.
Maar ja, als je samples zoeken muziceren noemt.. Dan ehh, musiceer ze. Trouwens, moet dit niet op Artistiek (how ironic.) ? |
ik maak samples vrijwel altijd zelf, althans geen drum samples maar meer 'effecten'.
je moet maar gewoon eens sample-pack intypen in een p2p programma zoals kazaa/slsk of zoals ceelwan al zei eens kijken op irc voor een sample pakket |
Citaat:
|
zoek werk en koop het.
|
Kun je geen samples 'rippen' van mp3's ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zie wel de schoonheid in van het zelf maken van samples. maar als je bestaande samples neemt en er echt iets nieuws van maakt kan ik dat ook waarderen. |
Citaat:
Daarnaast, je hebt samples en je hebt samples. Met drumloops kun je veel, is ook veelzijdig, terwijl een pianoriedeltje of een loze vocal veel minder bewerkelijk is en daardoor nog minder origineel. |
er is samplen en samplen, je kunt een heel basloopje of pianoriedeltje jatten maar je kunt bijvoorbeeld ook één basnoot samplen, die bewerken en er vervolgens zelf een loopje mee spelen..
het laatste doe ik regelmatig, vooral met drums.. samples bewerk ik natuurlijk nog wel, vaak totdat je het origineel niet eens meer terughoort maar ik ben niet zo'n techfreak die z'n eigen snaredrums gaat synthesizen. ik ga niet al m'n bronnen prijsgeven natuurlijk maar goede samplesites zijn b.v. http://www.samplearena.com/download.htm en www.phatdrumloops.com gewoon een kwestie van goed zoeken, je vindt een hoop gratis samplesites als je er een tijdje naar op zoek bent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
niks mis mee ;) (y) |
Citaat:
|
De meeste 0ld- en newSkool DJ's samplen: kijk hier maar
het is alleen de kunst wat je ermee doet...neem bijvoorbeeld T.R.O.Y van Pete Rock en CL Smooth, eerste riedeltje kent iedereen...maar niet van het origineel en in het origineel is dat overbekende opzichzelfs taande riedeltje een heel klein onderdeel van het gehel nummer waarin hij nauwelijks opvalt.... Mobb Deep heeft een nummer die helemaal is opgebouwd uit een asaomle van luttele seconden, herken je ook neit terug in het origineel.... DJ-ing is ooit ontstaan door samplen, dus nix mis mee ;) :o :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |