![]() |
2 gedichtjes
hello
ik ben nieuw hier, heb hier al fantastische kritieken gelezen op gedichten dus reacties over m'n 2 gedichtjes zijn steeds welkom :) groetjes ------------------------- Krakende breekbare glinsterende sneeuw Sterren blinken in de verre zwarte nacht Het bevroren landschap wacht op de eerste stralen van de zon --------------------------- Kwetsbaar als een slak uit z'n huisje getrokken sta ik voor je Je woorden branden als zout in m'n open wonden En verdriet bubbelt naar buiten in tranen |
pfoe... ehm
Onderwerp 1 spreekt me niet zo aan. Gewoon, ladidaa jaaaaa en? reactie bijna... de woorden krakende breekbare glinsterende zouden mooi moeten aanvoelen, maar doen dat niet bij me, misschien omdat het zo'n opsomming is. Maar het is vooral, sneeuw - zon. Tja... doet míj weinig. 2. als een slak uit zijn huisje getrokken, het beeld spreekt me wel aan, zeker omdat je doorgaat met zout (slakken smelten door zou, maar of je expres dat beeld hebt gebruikt, ik dacht eerst van wel tot ik wonden las :D). Al vind ik hoe het geschreven is niet zo bijster sprekend voor mij. Bubbelen vind ik een ongepast woord voor verdriet. Bubbelen klinkt happy, vrolijk, fijn. Verdriet bubbelt niet, dat sijpelt en doordringt en wringt zich langs alle poriën naar buiten... maar dat is weer mijn bescheiden mening. |
Citaat:
Citaat:
Ik zou overigens een woord als 'verdriet' en 'kwetsbaar' anders omschrijven. Dit zijn de gevoelens die je probeert te omschrijven, dus die noem je niet expliciet. Suggestie: Je zoute woorden branden op mijn naakte huid. En tranen bubbelen naar buiten |
heey bedankt voor jullie reacties :)
@mutant: ik heb bewust die vergelijking met de slak genomen, je hebt ergens wel gelijk van dat bubbelen. Maar ik trek de vergelijking door, een slak begint ook te bubbelen als je er zout opdoet, vandaar het bubbelen...Heb je misschien een suggestie om dat bubbelen te veranderen in een ander woord? @alluman: Ik had aanvankelijk voor kwetsbaar naakt genomen..misschien is dat beter? |
Ik heb nu alcohol op. Maar oplossen vind ik iig al beter. Het geeft ook een overgang weer.
Maar het is jouw gedicht... |
Citaat:
Als je mijn versie niet goed vindt, dan heb je het bovenstaande probleem niet meer, maar dan vind ik het weer een beetje cliché... |
Naakt
als een slak uit z'n huisje getrokken sta ik voor je Je woorden branden als zout in m'n open wonden En verdriet lost op in tranen beter? :confused: |
Krakende
breekbare glinsterende sneeuw Sterren blinken in de verre zwarte nacht Het bevroren landschap wacht op de eerste stralen van de zon nee deze vind ik niet leuk. dat komt doordat je het eerst over sneeuw hebt, dan de sterren en dan de zon. Je hebt ze niet in verband gebracht. Bijvoorbeeld dat de sterren weerspiegelen in de sneeuw, de zon de sterren verdringt en de sneeuw laat smelten. Naakt als een slak uit z'n huisje getrokken sta ik voor je Je woorden branden als zout in m'n open wonden - verdriet lost op tranen ontstaan De tweede versie van je tweede gedicht vind ik beter. Ik heb in de laatste strofe een kleine verandering gemaakt... opzich vind ik hem niet slecht, maar ook niet super goed. het spreekt me gewoon niet aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |