![]() |
reactie op 'ik wil graag een engelstalig subforum'
ik vond dit eigenlijk niet eens zo'n heel slecht idee... misschien zouden buitenlandse scholieren een site als dit ook wel interessant vinden, en dan zou het leuk zijn als ze ook dingen konden begrijpen, een beetje internationaal subforum zou het dan worden.
het is alleen maar een idee hoor :) |
Zijn er niet al behoorlijk veel Engelstalige fora...? Ik ben eigenlijk wel erg blij dat scholieren.com gewoon een Nederlandstalig forum is... :o
|
Dat ligt een beetje aan de intentie van Jon. Ik denk dat hij deze site gemaakt heeft voor Nederlandse en Vlaamse scholieren. De doelgroep is niet Engels. Als hij dat wel zou willen, kan hij daar natuurlijk maatregelen voor treffen, maar ik denk dat Engelsen hier niet veel te zoeken hebben.
|
Citaat:
|
opzich zou ik het wel gaaf vinden, mensen ontmoeten uit andere landen. Maar daar kan je idd ook een engseltalig forum voor opzoeken. Hou dit forum daarom maar gewoon nederlands/vlaams.
|
mmm..
en wat als je bv. een subforum kunt maken waar kinderen kunnen forummen die bv. kindsoldaat zijn geweest vroeger? http://www.watchmen.nl.amnesty.org/home.cfm en misschien is t sowieso wel leuk voor mensen om te praten over van alles. Kan misschien wel trachten wat contacten te leggen met scholieren elders in de wereld en hier. |
Citaat:
|
Opzich wel een leuk idee, maar dat wordt dan zo'n forum waar je alles weg mag zetten, van alle fora. Dan krijg je dus een rommelig forum, denk ik. En waarschijnlijk ook een hoop spam.
Het idee dat er wat meer engels wordt toegevoegd staat me wel aan, maar dat is denk ik bijna niet te doen. |
je zou ook een engelstalig huiswerk forum kunnen maken...
|
Citaat:
Voor de kinderen van het Tweetalig Vwo of Tweetalig Havo :). |
Citaat:
|
Mensen van het tweetalige onderwijs zouden best gewoon een topic kunnen openen in het Engels, net zoals mensen die geen Nederlands kunnen. Maar om nu echt een Engelstalig subforum te maken... Nogal overbodig lijkt me, mensen die echt Engels willen forummen vinden wel een Engelstalig-forum...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk.
maar dit forum gaat toch ook niet helemala over school?? maarja, ik heb t hier wel naar mn zin hoor, engels of niet :) |
Citaat:
ex-kindsoldaten die inmiddels gewoon ook scholier zijn, zou één van de doelgroepen kunnen zijn voor zo'n Engelstalig forum. |
Hm, ik denk dat het geen gek idee was geweest als die een studenten forum was geweest, echter internationale scholieren kom je niet zo vaak tegen. Dus of een speciaal forum hiervoor nu zo'n goed idee is, weet ik niet. Wel zou er een centraal topic kunnen komen op één van de fora waarin Engels gesproken kan worden. Dat kan best interessant zijn denk ik. :)
|
Op zich niks mis met het idee, alleen
* Waarom zouden engelstaligen op een nederlands forum willen? * Hoe komen ze over dit subforum te weten? * Waarover zou het forum moeten gaan? * Het past niet of nauwelijks bij Jon's opzet |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is mijn totale reactie gelijk aan die van anderen: Het voegt mijns inziens helemaal niets toe aan hetgeen wat het forum nu is. Mensen die een opdracht in het Engels moeten doen kunnen hun vragen best in het Nederlands stellen en de antwoorden vertalen (of kraam ik nu wartaal uit?). Internationale leerlingen (hoeveel zijn dat er inderdaad?) kunnen hun vragen ook op vergelijkbare internationale fora plaatsen lijkt me. Het in contact komen met andere mensen uit buitenlanden kan via honderden andere sites. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |