![]() |
Waarom moet je betalen voor je fritessaus?
Ik weet niet of het hier hoort of op Eten en Drinken..
Steeds als ik in een ander land ben en ik wil ketchup of fritessaus ofzo bij de mac of burgerking of wat voor fast food keten dan ook, hoef ik niet te betalen voor wat ik wil qua saus. Waarom moet je in Nederland dan wel betalen (€0,35 cent per pakje) voor de mayo? Misschien is het een rare vraag amar het viel me gewoon op :) |
Komt vast door de krenterigheid van de Hollanders ofzo ;)
|
in duitsland en oostenrijk moet je wel gewoon betalen voor de saus
|
Misschien wordt het elders geproduceerd en worden daarom de transportkosten berekend?
ik gok maar wat :o |
Citaat:
|
Citaat:
1. Het is inderdaad een rare vraag. 2. Je stelling klopt gewoon niet. 3. Je zit hier niet op eten en drinken. |
Werk, Geld & Recht ---> De Kantine, ik vind deze vraag niet serieus genoeg voor dit forum.
|
Citaat:
En natuurlijk zijn we niet voor niets nederlanders. We praten hier wel over geld ;) |
In Italië zijn de menu's duurder, dus ik denk dat daar de kosten voor saus gewoon al bij het menu in zitten.
|
inderdaad. daar krijg je trouwens ook ketchup :eek:
|
Ik weet niet waarom. Misschien willen ze in andere landen meer klanten en doen daarom gratis saus, zodat ze zullen denken: "Oh cool gratis saus daar moeten we vaker komen want ik ben gek op Ketchup/zout/mayo en zo kan ik een hele voorraad inslaan voor thuis en zo" en denken de Nederlanders: "ah joh niemand denkt dat dus we laten ze gewoon betalen zodat we extra winst kunnen draaien" of zo? :confused:
|
ik eet die troep gewoon nooit :)
|
Het is heel simpel. Hier zit het niet in de prijs verwerkt, in het buitenland wel...
Dat het hier zo buitensporig duur is dat komt doordat ooit iemand begonnen is met het geld vragen voor fritessaus en dat hebben ze ook maar mee laten gaan met de inflatie door de jaren heen. Als je in het buitenland er niets bij neemt, ben je dus duurder uit :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In londen kun je gewoon zo vaak je wilt vragen om saus, lijkt me niet dat het dan ook nog bij de prijs zit. Duur is het toch wel (bij de kleding krijg je toch ook geen draad om je jurkje als nodig aan elkaar te naaien en dat is ook duur)
|
Iemand die exacte prijzen weet van engeland en NL?
Dan ben je d'r namelijk zo uit als jullie beweringen kloppen. :D |
Citaat:
In Enschede kan je bij de Mac ook gratis frisdank bijvullen, terwijl het er maar iets van €0,10 duurder is. Dat kan dus allereerst omdat lang niet iedereen bijvult, sommige mensen vullen een keer bij en natuurlijk zijn er mensen die 10x bij gaan vullen. Het spul kost verder niets, en mensen gaan er eerder drinken. Dus het is eigenlijk positieve reclame (wederom lekker goedkoop). |
Das toch logisch? Anders levert dat te veel verlies op voor snackbars en andere zaken. Snackbars kopen mayo in, moeten daarvoor dus betalen, dus verkopen zij het aan de klant die op zijn beurt moet betalen. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als patat. Ze kopen aardappelen of diepvriesfrieten in, en verkopen dat door aan de klant die ervoor moet dokken.
Als je het een probleem vindt, moet je maar geen fritessaus erbij bestellen ;):p |
Ik denk dat in Nederland het noodzakelijk is om geld te vragen voor saus, veel nederlanders nemen volgens mij anders alleen saus omdat gratis is (+ wat mee naar huis enzo).
Prijzen vergelijken tussen NL en het buitenland heeft ook geen zin, dat heeft met veel meer dingen te maken. |
Ik ben veganist dus ik eet tofunaise en daarvoor betaal ik enkele euro's per pot :)
|
in het buitenland zitten de zakjes saus bij de prijs in
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |