![]() |
NOS en de Amerikaanse verkiezingen....
Het valt me al een tijdje op dat zowel het NOS journaal als NOVA behoor pro Kerry verslaggeven.... Nu ben ik niet iemand die partij koest voor Bush of Kerry, maar dit gaat me wel erg ver de laatste tijd...
Dient de NOS niet gewoon objectief, maar ook evenwichtig verslagen uit te brengen van het wereldnieuws |
nou ja, valt wel mee, over bush is gewoon weinig positiefs te melden, daar is niks partijdigs aan.
|
Citaat:
Tis mij tot in zoverre nog niet echt opgevallen. Ze besteden wel meer aandacht aan Kerry, maar dat komt ook omdat hij volgens mij veel meer bezig is met zijn campagne dan Bush. |
Ach, binnenkort is er die Republikeinse Conventie, en dan is er aandacht voor Bush.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
NOVA wordt mede door de VARA verzorgd natuurlijk...
Dat is hetzelfde liedje als bij Netwerk, waar vooral de (ietwat linkse) KRO-journalistiek ver doorgedreven wordt door de co-productie. En bij 2vandaag zie je ook duidelijk de EO-identiteit (kijk eens naar het aantal onvoorwaardelijke-pro-Israel-items). |
Ach, journalisten zijn meestal links. Maar de media zelf zijn meestal rechts en die zijn uiteindelijk de baas.
Hele rechtse mensn vinden de media duidelijk onobjectief links, en hele linkse mensen vinden de media duidelijk onobjectief rechts. De media behartigd eigenlijk alleen z'n eigen belangen. Nu hebben de publieke zenders gelukkig niet van die rare belangen maar als je in de VS kijkt dan zie je dat de 5 grote media en nieuwszenders alle 5 onderdeel zijn van grote multinationals die zowat in elk denkbare sector belangen hebben. Plus de media verkopen een product, een potientiele doelgroep. Dat zijn de dingen die de objectieviteit van de verslaggeving beinvloed. De persoonlijke mening van een journalist is vaak totaal onbelangrijk(behalve bij kleine alternative media dan). En dingen zoals eigen mening laten zien rammen ze er sowiezo wel uit tijdens je opleiding. |
Citaat:
Zijn ze nu dan links of rechts? Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat je zo makkelijk kunt zeggen dat journalisten links zijn en media rechts, tenzij je met 'media' bedoelt de achterliggende onderneming (bijv. een uitgeversconcern) en je het streven naar winst voor hun aandeelhouders als 'rechts' betitelt. Maar dan ben je wel erg ver aan het zoeken. |
wanneer beginnen ze met stemmen? :bloos:
|
nou ja, valt wel mee, over bush is gewoon weinig positiefs te melden, daar is niks partijdigs aan.
Man denk eens na... waarom kraak je altijd alles af... promoot dan jou planne en vertel hoe het beter moet maar hou is op met dat ziekelijke gejammer over iemand die meer te zeggen heeft dan jou... vertel gewoon hoe jij het wil en zeg niet : bush is dom bush dit bush dat promoot joun ideaal dan! |
Het is een feit dat de samenleving in Nederland zich beter kan verenigen met de standpunten van de Democraten dan met de standpunten van de Republikeinen. In vergelijking met de Republikeinen zijn we, gemiddeld genomen, toch aardig progressief en 'links'. Niet dat dit erg is, in tegendeel: het past prima bij onze cultuur en historie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gepost op 02-08-2004 @ 17:45
-------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- anti-links schreef op 02-08-2004 @ 16:57 : nou ja, valt wel mee, over bush is gewoon weinig positiefs te melden, daar is niks partijdigs aan. Man denk eens na... waarom kraak je altijd alles af... promoot dan jou planne en vertel hoe het beter moet maar hou is op met dat ziekelijke gejammer over iemand die meer te zeggen heeft dan jou... vertel gewoon hoe jij het wil en zeg niet : bush is dom bush dit bush dat promoot joun ideaal dan! -------------------------------------------------------------------------------- Mijn plan: meer geld naar het basisonderwijs! wat probeer je nou te zegge dan ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
media :o mensen moeten weer is voor zichzelf leren denken en weten hoe de media in elkaar steekt.
kunnen ze dat niet, dan moeten ze inderdaad maar weer is terug naar de basisschool. net zoals meneer anti-links, ik lig alleen al dubbel om die nickname,.. en daar komt de signature nog bij! wat een grappenmaker :D hilarisch! :) |
Citaat:
|
Citaat:
iig is de media imho de grote ziekmaker in de meeste westerse samenlevingen (iig in nederland en in de us) |
meneer ALMAITIE is zeker de leukste thuis?
|
Citaat:
|
Hoe bedoel je erger... ik wordt schijtziek van die gegroepeerde manier van afzeiken... als die makker echt zo slim is laat hem dan gewoon een topic plaatsen met nuttige informatie en zich niet met mij bemoeien.
|
Citaat:
uhm, sloeg deze onsamenhangende constructie van woorden op wat ik zei, of is het je eigen uitspraak? mocht het doelen op wat ik schreef, mijn eigen plannen vallen buiten deze topic, dat heet off-topic, en is verboden door de regels hier. bovendien zouden mensen redelijk schrikkerig reageren als ik vertelde te werken aan absolute wereldheerschappij, niet? :D verder ben je zelf ook niet constructief, je zeikt alleen anderen af, je doet dus exact wat je anderen verwijt. verder is het zielig om de titel van een album van een waardeloze artiest als spreuk en forum signature te nemen..... |
Dat vind jij zielig.. ik niet; ik vind het gewoon mooi geformuleerd.
|
objectief nieuws bestaat niet.
daarom moet je altijd naar propaganda van alle partijen luisteren, en daar je eigen mening uit vormen. Citaat:
ik moet maar gauw de consulaat bellen, en vragen hoe dat eigenlijk zit met de registratie voor absentee voting :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
bovendien maakt die lelijkerd in je avatar mij misselijk.
bah. (en het maakt je al helemaaaaal niet geloofwaardiger... :D ) |
Goed, anti-links steekt wat meer energie in z'n spelling en de rest gaat weer on-topic.
|
Het was gewoon de tijd van het Democratische (applaus) congres, dan is het logisch dat Kerry meer in de schijnwerpers staat. Straks komt het Republikeinse congres vanzelf. Hij zegt van allemaal leuke dingen, waar natuurlijk veel aandacht voor is.
|
Citaat:
|
Hier en daar zijn discussies over hoe de NOS qua politieke kleur functioneert. Het moet opgemerkt worden dat hoewel de NOS soms een klein beetje een linkse tint heeft, wordt gefinancierd door een onafhankelijk potje van de regering ( de regering heeft dus geen invloed op dat potje), en verder hebben we natuurlijk de NMA. De NOS heeft soms, durf ik te beweren, een linkse tint en in HP/DeTijd worden regelmatig stukjes uit het journaal geanalyseerd op politieke kleur. Daar zit soms wat in en soms ook niet. Ook vind ik de opmerkingen van die Daevrem raar, aangezien het toch algemeen bekend is dat elk opinieblad/krant zijn politieke kleur heeft laten vastleggen in het statuut. Journalisten kunnen honderd keer links zijn, maar wanneer zij voor een rechtse krant werken, zullen zij een rechts stukje moeten schrijven lijkt mij.
|
Citaat:
nou, dan mag het NOS nieuws best een links tintje hebben :o ps: we kunnen in Amerika dus kiezen tussen een 'oorlogsheld' die in pilotensuit een toneelstukje opvoert op een vliegdekschip voor de kust van de Amerika waarin hij de ongegronde smerige oorlog in Irak verkoopt of een 'oorlogsheld' trots is op zijn dienst voor het vaderland in een vroegere ook 'ongegronde' smerige oorlog. lekker dan, wat mij betreft stemmen alle Amerikanen blanco, BAH. |
Citaat:
Eh ja, ik vind de kandidaten ook niet zo geweldig. |
Citaat:
|
Citaat:
Laten we er eventjes voor het gemak vanuit gaan dat objectiviteit bestaat en dat het mogelijk is in één nieuwsuitzending een evenwichtige weergave te geven van he wereldnieuws. Als die twee zaken als waar worden aangenomen ben ik het eens met je stelling. Toch betwijfel ik of de NOS zich aan deze moraal zou houden. Al was het maar omdat Kerry niew is en dus meer kijkers trekt dan een reportage over Bush. |
Citaat:
|
http://www.gregoriusnekschot.nl/imag...ek_correct.gif
Hoort eigenlijk in een andere topic, maar ik vind het wel passen hier. :D |
Citaat:
|
Nee, maar als je dat feit ontkent heb je wel enorme oogkleppen op.
|
Citaat:
|
NOS pro-Kerry?
Ehh... ik zou zeggen, luister eens goed wat Charles Groenhuijsen allemaal zegt, en lees eens goed wat hij allemaal schrijft... behoorlijk pro-Bush... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |