![]() |
[Nu op tv] Russian Ark
2000 Actors. 300 years of Russian History. 33 Rooms at the Hermitage Museum. 3 Live Orchestras. 1 Single Continuous Shot.
Aparte film. Anderhalf uur durende 'reis' door het "Russian State Hermitage Museum" met als grote bijzonderheid dat het in één enkele take is opgenomen. Regisseur: Aleksandr Sokurov Nederland 3, 0:15 - 1:44 |
Briljant gemaakt (y)
|
Gemist :(
|
Vrij suffe film.
Wel knap gemaakt though. |
staat op video
als het goed is ben benieuwd |
Citaat:
|
Goed gemaakt, heb hem nu 3 keer gezien, maar vind hem nogal suf eigenlijk. Als je niet kan slapen, is het wel een aanrader. Maar echt heel bijzonder vind ik het niet.
Father and Son van dezelfde regisseur is minstens zo suf, ik heb me er kapot om gelachen :P |
Ondanks de relatief 'suffe' materie, (Russische geschiedenis, olé) vind ik hem toch vrijwel de hele tijd boeien door de dromerige sfeer. De hoofdpersoon (de Europeaan) straalt iets eigenzinnigs uit, en de interactie tussen de hem en camera past daar er echt perfect bij.
En los van het idee dat de film in één lange take is opgenomen geeft het de film ook een bepaalde 'flow'. Je blijft ernaar kijken, steeds nieuwsgierig wat er zich in de volgende kamer af gaat spelen. Maar je moet ervan houden. Ik vond hem de tweede keer kijken nog net zo boeiend, maar ik kan me voorstellen dat een ander het juist ongelofelijk saai vindt. |
Citaat:
|
Helaas gemist :(
|
ja kut, ik had dus wel willen zien hoe dat eruit zag
jammer dat ik er niet was.,. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |