![]() |
Nirvana; mooi door eenvoud ?
Nou ! Niet dus ! Het is gewoon kutmuziek en Kurt Cobain kong een gitaar spelen, noch zingen, noch fatsoenlijke teksten schrijven !
NIVANA ! BLEEEEEEEEEEEEEEGH !!! :mad: . Moest ik even kwijt. Maar ja, voor de mensen die er zin in hebben; probeer mij eens aan mij verstand te brengen wat er nou goed en leuk aan Nirvana is. Mijn neefje van anderhalf produceert betere klanken als hij met zijn handen op de ijzeren keukentafel ramt en ondertussen 'Tududututoetoetotuteuteoudeeeetout' roept. |
ahhaaha ja je hebt wel gelijk.
ik vond het wel grappig die eerste zin omdat ik iets anders verwachtte eigenlijk. |
zij waren de enige die het aandurfden om die doodsimpele doch effectieve powerchord opvolgingen gewoon te spelen in plaats van te denken 'dit is eigenlijk te makkelijk', zoals de meeste bands dat hebben. gevolg; die deuntjes gaan je kop niet meer uit.
|
nachtelijke topic de gekste<3
ts is :cool: |
Niet spotten met Kurt Cobain. Hij is gestorven voor onze zonden. :mad: Of was dat nou weer iemand anders? :|
|
Haha, heerlijk zoiets als je iets serieus verwacht.
|
Citaat:
|
nirvana heeft veel bands beïnvloed en waren erg origineel in hun tijd. daar heb ik respect voor. (y)
|
Citaat:
|
Overated
|
Boring topic, zeker als het van iemand komt die zichzelf kleine tomaat noemt.
|
Citaat:
|
Ow en Nirvana is super. daag.
|
Ik vond het altijd al grappig hoe nirvana 'gejudged' werd.
Toen ik nog een kleine kutskater was, en luisterde naar bands zoals korn, limp bizkit en nirvana, voegde zich al snel wat andere zondaars bij me, en gingen ook naar dezelfde muziek luisteren. Echter, toen zij merkte dat bovenstaande bands door teveel mensen werd geluisterd, hadden ze opeens een andere mening over het geheel. Ze waren tenslotte niet orgineel meer als ze naar nirvana oid luisterde. Nu zeg ik natuurlijk niet dat iedereen hun mening heeft gevormd aan de hand van bovenstaande, maar die is wel degelijke beinvloed door het commerciele succes van deze geslaagde band. |
Nirvana (n)
|
Nirvana moet je in zijn tijd bekijken. Het vertegenwoordigde een anti-reactie tegen de hele toenmalige cultuur. Nirvana was de stem van een hoop jongeren die voordien geen stem hadden. Ik vind het nu ook complete crap, die muziek, maar destijds was ik blij dat er eindelijk eens iets was dat tegen die ooh baby yeah aerosmith-nummers inging waar je rond de oren mee werd geslage.
de "muziek" is nu compleet uit zijn tijdsgeest, maar Nirvana als statement was toen belangrijk. |
Citaat:
Oh ja, en degenen die nu om het hardste roepen hoe kut Nirvana is/was waren zo'n beetje net zindelijk toen Cobain zich voor z'n kop schoot. Dan wordt het inderdaad erg lastig om de muziek in de juiste tijd te plaatsen en daar ook op te beoordelen. Maar dat is waarschijnlijk wat te hoog gegrepen voor die kutpubers hier. |
Citaat:
|
Citaat:
die semi-depri-ik-kan-niet-tegen-men-puberale-probleempjes-crap van Nirvana is suf. |
Citaat:
|
Beans Beans Beans, Jacky ate some beans, and he was happy, happy, happy....
|
Citaat:
het onderwerp ging hier dus over: "mooi door eenvoud" , niet over hoe belangrijk ze waren voor de jeugd die toen ineens een artiest hadden gevonden die hetzelfde over alles dacht... |
(n)
|
Mhwah. Ik vind zn stem best mooi soms. Maar ik hoef er niet echt naar te luisteren als ik ook wat anders heb.
|
Citaat:
Citaat:
.. |
Citaat:
|
|
altijd dat lompe gezeik op nirvana.. :s
|
tsja, blijft goede muziek vind ik. of het nou overrated is of niet, cobain had in ieder geval heel wat talent.
|
Ik heb nirvana nooit leuk gevonden.
|
zal vermoedelijk altijd wel één van m'n favoriete bands blijven
|
Laten we even puur naar de muziek kijken en niet naar het hele Seattle-gewouwel eromheen.
Dan kunnen we toch stellen; Kurt en Kornuiten konden toch geen fatsoenlijke klank uit welk instrument dan ook persen ? |
Citaat:
In de verste verte nog niet. |
Citaat:
Ik houd van Nirvana! |
Citaat:
verder heb ik niet echt zin om te beargumenteren waarom nrivana wel een geweldige band was, omdat jij ook niet met redenen aan komt zetten waarom het een slechte band was. |
btw, als je muziekwetenschappen studeert.......................
|
pffft , over smaak valt niet te twisten he
Ik vind ze wel leuk |
Citaat:
|
Citaat:
|
nirvana is okee. nooit mijn main ding geweest maar goede nummers
|
ik hou van zijn stem
ik hou van het rauwe cleane geluid en de gruizige distortion ik hou van de recht toe recht aan liedjes die dan toch opeens diepgang bevatten ik hou van unplugged ik hou nog meer van de manier waarop 'Where Did You Sleep Last Night' gespeeld word op unplugged ik hou van de mysterieuze persoonlijkheid die Kurt Cobain geworden is ik hou van de lyrics van 'Dumb' maargoed, dit zal jou niet overtuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb het nooit leuk gevonden
|
Citaat:
Nirvana is gewoon bagger. |
Citaat:
|
Blah
|
Citaat:
Overrated, daar zat ik meer aan te denken. |
ik vind 't overigens wel ok, vooral die mtv unplugged cd en in utero
|
The Ramones was eenvoud , Nirvana was toch wel ietsjes anders.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |