![]() |
Eten op vakantie
Hoe doe jij dat?
Elke avond creatief met je gasbrandertje? (koken op 1 pit) Ga je elke avond uit eten? Of zit je in een huisje met dezelfde voorzieningen als thuis, en eet je gewone Hollandse kost? En nemen jullie eten mee? Ik zal beginnen: Wij nemen altijd eten mee op vakantie. Dingen als ketchup/mayonaise, maar vooral pastasauzen/soep/broodbeleg e.d. We doen ook gewoon boodschappen daar, moet natuurlijk ook wel. Maar aan lokale specialiteiten wagen we ons niet, meestal eten we niet heel veel anders als thuis. Uit eten doen we meestal 1 of 2x in de vakantie. Meestal hebben we gewoon een keukentje, dus gewoon 4-pits. Ben benieuwd :) |
Deze zomer ga ik op hotel, dus ik kook zelf niet. :)
Met mijn familie huurden we altijd een chalet of een appartement. We gingen dan zo'n 3x op 2 weken eten, de rest kookten we zelf. We waagden ons soms wel eens aan lokale specialiteiten.. en de standaarddingen namen we mee..(mayo, ketchup, etc) Hing ook van het land af natuurlijk, naar Kroatië hadden we verschrikkelijk veel mee, naar Frankrijk en Spanje niet.. |
We zaten dit jaar op een cruiseboot in Egypte. We hadden all inclusive geboekt, dus ontbijt, middageten, afternoon tea, avondeten en het drinken zat al bij de prijs inbegrepen.
En we hebben erg lekker gegeten! Het Egyptische eten is erg lekker. We hebben onder andere koshari, mahshi, falafel, baklava etc, etc.... gegeten. Het fruit daar is ook veel lekkerder dan bij ons. En, ik ben helemaal niet ziek geweest! |
Zowel op kamp als met mn ouders kampeer ik en hebben we een keuken van 2 pitjes.
Creatief met pannen, veel in de hooikist (als je pasta of rijst maakt kun je water koken, pasta/rijst erin, weer aan de kook brengen. Pan van het vuur en een slaapzak oid om de pan rollen, dan blijft hij warm en wordt het eten vanzelf gaar) We eten altijd gevarieerd, maar wel vrij standaard: rijst, pasta, couscous, aardappels, pannenkoeken. |
Als we op vakantie gaan, zitten we altijd in een hotel, dus
hoeven we niet zelf te koken... &met rondreizen betekent dat meestal op verschillende plekken lunchen ed, maar goed, dat hoeven we dan ook niet zelf te doen. :) |
we namen vroeger altijd al die 'mixen voor' mee, en dat werd dus pasta pasta en nog eens pasta, zucht, wat een paradijs. Bij anderen was het altijd in huisje en dit jaar ga ik voor ut eerst vliegen!!! samen met een vriendin (dochter van me moeders vriend(/ex)) en dan gaan we naar griekenland!!! Maar das huisje waar alles in zit, dus dat word zelf koken (omg) en beetje goedkoop inkopen doen zodat we resterende geld kunnen gebruiken voor uitgaan:D
|
Toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging namen we altijd wel redelijk wat mee...meestal gingen we naar landen waar ze ook wel 'normale' dingen aten, vaak probeerden we ook wel sommige specialiteiten van een land uit. Soms zaten we in een huisje, dan heb je qua kookplaten natuurlijk gewoon alles. Met camperen hadden we een tweepits oid, met een warmhoudbak er bij gaat dat prima.
|
gewoon, zoveel mogelijk variaties op macaroni uit een pakje. (niet te eten, maar ja, als je honger hebt...)
|
De vorige keer dat we gingen kamperen hadden we de auto volgeladen met pasta, pastasaus, mixjes etc. We koken op een gasbrandertje dus dan is dat wel handig om mee te nemen. Uit eten doe ik op vakantie bijna nooit omdat dat te duur is.
|
Meestal eten we dingen die makkelijk klaar te maken zijn, zoals macaroni of een blik groente ofzo. Ook gaan we wel vaak barbequen en af en toe eten we in de kantine. Bij ons op de camping is het eten best goedkoop en super lekker.
|
Wij reizen altijd wat rond in Griekenland en meestal zoeken we dan een appartement,zodat je dus ook kunt koken. Meestal worden het dan gerechten als gebakken aardappel met worstjes of macaroni e.d. Eten meenemen doen we niet aan. En natuurlijk gaan we ook af en toe uit eten.
|
Lekker uit eten, makkelijk (y)
|
Op de camping aten we verdacht vaak macaroni, lekker makkelijk. :p
Nu zaten we in een huisje en hebben een paar etenswaren mee genomen. Onder andere hagelslag. :p Over het algemeen kopen we alles gewoon daar, dat is het leukste. :) |
ik zat in een hotel met vol pension dus hoefde totaal niet te koken :cool:
|
Afgelopen vakantie zat ik bij mensen in huis, dus moest ik gewoon eten wat zij aten. Maar 'normaal' op vakantie is het elke avond uit eten.
Vind overigens het ontbijt op vakantie verschrikkelijk zonder m'n nederlandse boterhammen! |
Ik vertrek donderdag naar een huisje in italie. Eigenlijk ontbijten we alleen daar. Voor middag en avondeten gaan we altijd uit eten. Voor het geval dat niet zo is nemen we een pak knorr wereldgerechten en pannenkoekenmix mee. En pindakaas voor bij het ontbijt.
|
Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, kookte mijn moeder gewoon 's avonds in de caravan en soms (1 keer in de week of zo) gingen we uiteten. We namen wel wat dingen mee die niet zwaar zijn en makkelijk verpakt zijn, maar sommige dingen kochten we gewoon op onze vakantiebestemming.
Met vrienden gingen we 's morgens altijd naar de bakker of de supermarkt en kochten we daar broodjes en beleg en die aten we dan bij de tent / in het huisje op. 's Avonds gingen we altijd eten in een restaurant. Een avond hebben we zelf gekookt... of ja, kant-en-klaar maaltijden gewoon opgewarmd. :D By the way: als je gaat kamperen op een camping en het is mooi weer: altijd buiten eten, das echt gezellig. :D |
Als je naar het buitenland gaat vind ik het zoo zeikerig als je niet 2 weken zonder hagelslag kunt. Dat je alles van huis meenemt en zoals thuis eet. Je kunt het 2 weken ook anders doen, daarom ben je op vakantie anders kon je net zo goed in je achtertuin zitten met je tent.
En niks van de specialiteiten proeven vind ik ook erg stom :nono: |
Met kamperen (naar Tsjechië), nemen we voor de 1e 2 dagen eten mee voor in Duitsland en koken we makkelijke dingen.
In Tsjechië gaan we van de 28 dagen dat we er zijn ongeveer 20 uit eten en de andere 8 dagen koken we zelf (omdat uit eten gaan soms begint te vervelen). En middageten doen we meestal in een stad (omdat je s'middags weg bent/gaat en dat dus makkelijker is). Meestal bestaat dit eten uit ei (omelet, roerei) of salades met brood (y). |
op vakantie in italie; eerst bij een italiaanse familie in huis, dus elke avond zelfgemaakte pasta en/of pizza, vervolgens op de camping; iets simpels als brood, aangezien we geen kookwaren bij ons hadden of eten halen. Dus veel pizza op.
|
We zitten meestal in 'n appartement, vorige keer in een sta-caravan. Bij allebei zijn er gewoon pitjes. We nemen dan wat eten mee voor de 1e dag (soep, broodjes, beleg), en dan halen we bij 'n supermarkt dingen voor het ontbijt en middageten. Ongeveer de helft van de dagen op vakantie gaan we uit eten 's avonds, de rest van de dagen kopen we gewoon dingen om klaar te maken (pasta, rijst, aardappelen of zo)
|
Dit jaar ga ik niet op vakantie, maar voorgaande jaren zaten we altijd in een appartement, en kookten we dus meestal zelf. 11 jaar geleden namen we nog hartstikke veel eten zelf mee, en vorige jaar bijna niets meer :).
|
Altijd met caravan geweest, 2-pits. Aardappelen moeten mee van m'n ma ('die buitelandse krengen zijn niet te vreten!') en dingen mee zoals macaroni + bijbehoren, broodbeleg en andere praktische dingen. Ook veel blik/potgroenten mee, en dan aardappelen, stukje vlees en die groenten. Zeer hollands dus.
Vaak gaan we 1 a 2 keer uit eten, maar dit jaar ging dat niet omdat we onze hond bij ons hadden. |
Afgelopen vakantie heb ik bij een vriendin vakantie gevierd. En heb ik dus gewoon gegeten wat zij ook at.
|
deze vakantie zat ik op kreta, dus elke avond uit eten omdat m;n moeder het te warm vond om te koken...
normaalgesporken kookt m;n ma zelf |
Citaat:
|
Citaat:
|
we zitten meestal in hotel met vol pension.(spanje)
maar omdat me moeder het eten niet lekker vind in het hotel. gaan we meestal elke dag uiteten. of we halen wat. en we nemen ook niks mee |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |