![]() |
Verdrinken in 't diepste blauw
Aan het eind van de wereld
daar aan de rand. Daar staan twee bloempjes samen hand in hand. Ze willen springen vallen in de eeuwigheid. Ze willen duiken vallen in vrijheid. Zwevend door het leven zweven als geen een. |
Ik vind het einde (de laatste twee regels) wat minder dan de rest van het gedicht. Ik had een wat dramatischer einde verwacht, op deze manier wordt er niet gezegd wat de bloemen nu echt dóen, alleen maar wat ze willen. Ik persoonlijk had het leuk gevonden als je er een wat concreter eind aan had gemaakt. Verder mis ik daar ook wel een beetje de rijm.
De rest van het gedicht vind ik leuk, het heeft een lieve onschuldige toon. Het lijkt een feelhappygedichtje, maar eigenlijk gaat het over een veel groter onderwerp dan het gedicht in eerste intstantie doet vermoeden. Ik vind het dus een leuke verpakking (y). |
Vind het cool gevonden dat je die bloemen een soort eigen leven geeft..Met gedachtes en gevoelens..Heel leuk gevonden
Alleen zoals xineof zegt, die laatste 2 zinnen vind ik nogal vaag. Probeer die anders te formuleren en je hebt zo'n (y) gedicht :) |
Citaat:
eerder een kijk mij depri zijn gedicht... vandaar ook dat ik over bloemen schrijf en mij zelf dus niet herken ;) |
Citaat:
Ze willen zweven, dwalend als geen een, Ze willen zweven en springend gaan zij heen. (Even snel geschreven, niet heel mooi, maar naar mijn idee is het wel meer een einde..) |
Citaat:
|
Ik vind de titel tien keer mooier eigenlijk....
|
Citaat:
rijm en metrum Hoewel je je niet echt vormvaste poëzie beoefent, is een rijm en metrum beschouwing best eens aardig. * Metrum:
Beeldspraak
Opbouw
Beoordeling
|
Citaat:
achteraf blijkt dus van niet :) maar dat vertelde er al meer.. waarom dat ik voor bloemen heb gekozen is idd omdat zei onschuldig en onbevuild zijn... zoals ik mensen het liefste zie... niet denkend aan geld of macht... bedankt voor je beoordeling :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20. |